ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مکارم شیرازی: دولت باید به قم «بودجه حسابی» بدهد، هیچ شهری هم نباید اعتراض کند

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، مرجع تقلید شیعه که در حوزه علمیه قم تدریس می‌کند، قم را شهری «مقدس» خواند و گفت دولت باید بودجه ویژه‌ای در اختیار این شهر قرار دهد.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، مرجع تقلید شیعه که در حوزه علمیه قم تدریس می‌کند، قم را شهری «مقدس» خواند و گفت دولت باید بودجه ویژه‌ای در اختیار این شهر قرار دهد.

ناصر مکارم شیرازی

به‌گزارش سایت «رسا»، مکارم شیرازی پنج‌شنبه ۱۱ آبان در دیدار با اعضای شورای شهر قم، گفت: «دولت باید ردیف بودجه مخصوصی برای قم تعیین کند تا شهرداری بتواند بدون وجود موانع مالی، به رفع مشکلات بپردازد.»

او افزود: «هیچ کدام از شهرها هم نباید معترض شوند چون قم با بقیه شهرها فرق می‌کند.»

برخی مراجع دینی شیعه و نیروهای مذهبی، دو شهر قم و مشهد را به دلیل وجود مقبره امامان شیعه و اعضای خانواده‌های آن‌ها و مراکز دینی در این شهرها، از حساب دیگر شهرهای ایران جدا می‌کنند و آن‌ها را «مقدس» می‌نامند.

ناصر مکارم شیرازی این اصل را که شهرداری‌ها باید با درآمد خود، مشکلات شهر را حل کنند، «اصل بیخودی» دانست و افزود: «بیشتر ساختمان‌های قم، فرهنگی و دینی است و نه تنها نمی‌توان از آن‌ها درآمد داشته باشد، بلکه باید به این مراکز پول هم بدهد، از این جهت دولت باید این مشکل را حل کند.»

او همچنین خواهان ساختن فرودگاهی در قم شد و فرودگاه را «یک پرستیژ برای شهر مقدس قم» خواند و گفت: «چرا باید شهری مثل کاشان فرودگاه داشته باشند اما کلانشهر قم که شهری زیارتی است، فرودگاه نداشته باشد.»

مراجع دینی شیعه در سال‌های اخیر از برگزاری کنسرت در دو شهر قم و مشهد نیز جلوگیری کردند. دلیل آن‌ها در این مورد نیز «مقدس» بودن این دو شهر عنوان شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • غارت شده

    . ب . ب : بدبخت ملتی که به قهرمان نیاز دارد . ‌.

  • آزادی

    در گذشته میگفتند ، شکم سید تا قار خدا، شکم آخوند پناه بر خدا . این آخوند (مکارم شیرازی) در میان همقطرانش کثیف ترین و منا فق ترین آخوند میباشد، این خائن به وطن ،ملت و مذ هب هما نند فلسفی که در زمان محمد رضا و دولت کودتا ، ملیجک رژیم بود و در زمان خمینی شد ملیجک خمینی ، این دو از یک فرقه هستند . قبول کنید اگر فردا یک حکومتی بقول خود این ارازل اوباش فاسد و خانم باز سرکار بیاد، این مفت خور بی وژدان ابا و عما مه را بر میدارد و میشود یک جا کش شماره یک . مرتیکه بی وژدان شرم حیا ندارد . حرام زاده انگلیسی رنگ عوض میکند نه این جور که حتی بعضی همقطران خودش هم نمی دانند. من به بقیه آخوند ها هو شیدار میدهم ، این خائن بد ولد زنائی میباشد، بخا طر پول و قدرت از هیچ چیز ی فرو گذار نیست ، گذشته این جور سو مه فساد را نگاه کنید، چقدر رنگ عوض میکند.

  • کرماشانی

    کوردستان مقدس نیست؟ بلوچستان مقدس نیست؟ خوزستان مقدس نیست؟ لورستان مقدس نیست؟ کهگیلویه و بویراحمد مقدس نیست؟ خراسان جنوبی مقدس نیست؟ ایلام مقدس نیست؟ کرمانشاه مقدس نیست؟ بهتر است برخی از انسانهای فرتوت و فسیل دهانشان را ببندند.

  • من

    ما هیچ راهی نداریم جز فرستادن آخوندها به عتبات تا همانجا سر فبرهای مورد علاقه شان باشند البته باید تمام ثروتهای شخصی و موسسه ای آنها را به نفع مردم ایران مصادره کنیم و راه هرگونه ارتباط مالی آنهایی را که اینهمه سال پول مفت به آخوندها داده اند ببندیم. خودشان میدانند و قبور متبرکه شان.

  • خسرو

    جنابعالی با 10 درصد از سود بیزینس شکر میتوانی نه برای قم که برای کل ایران فرودگاه بسازی.

  • Nasim

    - کی روش : پول تیم ملی را برداشته اند و پول نداریم- وزیر محترم ورزش که صحبت از صعود به دور دوم جام جهانی و انجام 7 بازی تدارکاتی کردند، هنوز نتوانستد برنامه های ما را اجرا کنند که این جای نگرانی دارد؛ چون رقبا با سرعت بالا در حال آماده سازی خود هستند. پول متعلق به بازیکنان ایران در جام جهانی قبلی بود که در حساب فدراسیون فوتبال است. سرکار خانم طوری وانمود کردند که ایشان توانستند پول را بیاورند. به هیچ وجه اینطور نیست و آن پول بازیکنان بود. فدراسیون از چه کسی حمایت می‌کند؟ از تیم ملی یا کسی که حجم رسانه‌ای دارد؟ ما احتیاج داریم به بازی با تیم هایی مثل پرتغال و بلغارستان؛ اما پولی که حق مان است را در اختیار نداریم، چون یک نفر دیگر آن را برداشته است. این سرکار خانم جوری وانمود کردند که ایشان پول را آورده اند در حالی که اصلا این گونه نیست، آن پول برای تیم ملی است. - دولت سه سال پیش رقم پایه فروش دو باشگاه استقلال و پرسپولیسرا 290 میلیارد تومان قرار داد اما آنها نفروخت. اکنون سه سال بعد، دو باشگاه در مجموع 330 میلیارد بدهی بالا آورده اند و دولت همه آن را تقبل کرده؛ اگر دو باشگاه فروخته می شدند طبیعتا هزینه بدهی ها - در صورت بروز سوء مدیریت مانند شرایط فعلی - بر عهده بخش خصوصی بود نه بودجه کشور.

  • سروش

    دوست گرامی جهان به نکته بسیار خوبی اشاره کردید. باید از خود شروع کنیم. و اولین قدم حذف تعصبات دینی است که باید از خود دور کرد. اسلام با تمام توانش به میدان آمده تا هست و نیست این ملت را به نابودی کشاند. به جماعت منگ اربعینی که با پشتیبانی رژیم به کربلا میروند تا دوباره با مزخرفات شیعی - آخوندی پر شوند، نگاه کن. سد اول مبارزه با آخوندهای نامرد این جماعتند. به فرزندانمان یاد دهیم شیعه، حسین، کربلا و عاشورا جز دروغ و فریب چیز دیگری نیست.

  • جهان

    توبره آخوندها پر شدنی نیست اینها خون ملت را میمکند ، درد فحشا دزدی و گرسنگی ملت که مهم نیست نابودی و ریزش دشتهای ایران که در حد و شعور و دانش آخوند ها نیست ، افسوس که خودمان کردیم و خود کرده را تدبیر و چاره نیست یا بسیار دشوار است ، یک پوزش از خود و از دیگران بخواهیم و دست بکار براندازی رژیم فاسد شویم

  • یاور ایران

    مکارم بعد از آن دویست میلیون دلاری که دزده بود و مشایی هم گریه زاریش را ضبط کرده بود دیگر حرف نمنی زد حالا دوباره حرف زن شده. فکر کرده مرور زمان خورده.