ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ارتش سوریه کنترل کامل دیرالزور را به دست گرفت

شکست‌های پی در پی داعش در عراق و سوریه کامل می‌شود. آخرین شهر بزرگ سوریه نیز از کنترل داعش خارج شد. به دیرالزور آسیب‌های فراوانی رسیده است.

تلویزیون دولتی سوریه روز جمعه ۳ نوامبر / ۱۲ آبان اعلام کرد که ارتش این کشور، دیرالزور، شهر بزرگی که نیروهای «دولت اسلامی» (داعش) همچنان در آن حضور داشتند، به طور کامل از دست این گروه خارج کرده است.

شلیک نیروهای دولتی سوریه به مواضع داعش در دیرالزور ـ پنج‌شنبه ۲ نوامبر / ۱۱ آبان

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، تلویزیون دولتی سوریه گفت: «ارتش اعلام کرد که کنترل کامل شهر دیرالزور را به‌دست گرفته است.» روز قبل (پنج‌شنبه) دیده‌بان حقوق بشر سوریه از تصرف کامل دیرالزور توسط ارتش سوریه خبر داده بود.

سانا، خبرگزاری رسمی سوریه نیز اعلام کرد که دیرالزور «به‌طور کامل آزاد شد».

به‌گفته تلویزیون دولتی سوریه، واحدهای مهندسی ارتش برای نابودی مین‌ها و سایر مواد انفجاری در محله‌هایی که نیروهای داعش مستقر بودند، فعالیت می‌کنند.

یک خبرنگار خبرگزاری فرانسه روز پنج‌شنبه از آسیب‌های فراوان در محله‌هایی که به‌تازگی توسط ارتش تصرف شده‌اند خبر داد. در درگیری‌های این مناطق ساختمان‌ها فرو ریخته‌ و کاملاً تخریب شده‌اند.

در حالی که نیروهای مسلح سعی داشتند مواد منفجره‌ای که توسط نیروهای داعش به‌کار رفته بودند خنثی کنند گودال‌هایی که توسط داعشی‌ها کنده شده بود، هنوز هم قابل مشاهده بود.

برای داعش از دست دادن دیرالزور ضربه تازه‌ای در ادامه شکست‌های چند ماهه اخیر در عراق و سوریه محسوب می‌شود. این گروه در حال حاضر هیچ شهر بزرگی را در این دو کشور در اختیار ندارد.

در نیمه ماه اکتبر داعش در رقه، مرکز قدیمی خود در سوریه شکست خورد.

دیرالزور مرکز استانی به همین نام است که با عراق مرز مشترک دارد و نفت‌خیز است. این آخرین شهر مهم سوریه بود که در دست داعش قرار داشت.

استان دیرالزور هم‌اکنون هدف دو جبهه مختلف است. از یک سو نیروهای دولتی سوریه که روسیه از آن‌ها حمایت می‌کند، و از سوی دیگر نیروهای دموکراتیک سوریه (FDS)، متشکل از کردها و عرب‌ها که ائتلاف جهانی به‌رهبری آمریکا از آن‌ها پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.