ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان ملل: دولت استرالیا از وقوع «فاجعه انسانی» در جزیره مانوس جلوگیری کند

پناهجویان از دسترسی به غذا و آب محروم مانده‌اند. کمیساریای عالی حقوق بشر اعلام کرده که مسئولیت جان ۶۰۰ پناهجوی کمپ «پاپوآ گینه نو» با دولت استرالیاست.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد از دولت استرالیا خواسته است هر چه سریع‌تر از وقوع یک «فاجعه انسانی» در کمپ پناهجویی «پاپوآ گینه نو» در جزیره مانوس جلوگیری کند.

کمپ پناهجویی «پاپوآ گینه نو»، ۳ نوامبر ۲۰۱۷

در کمپ پناهجویی پاپوآ گینه نو ۶۰۰ پناهجو بدون هیچگونه امکاناتی به حال خود رها شده‌اند. پناهجویان در دو روز گذشته مانع از تعطیلی این اردوگاه شده‌اند. آن‌ها می‌گویند چنانچه به اردوگاه دیگری منتقل شوند ممکن است مقامات محلی در صدد انتقامجویی و آزار و اذیت آن‌ها برآیند.

دادگاه عالی گینه نو سال گذشته حکم به غیر قانونی بودن اردوگاه پناهجویی «پاپوآ گینه نو» داد. قرار بود بر اساس این حکم صبح سه‌شنبه ٣١ اکتبر اردوگاه پناهجویان در جزیره مانوس تعطیل شود که پناهجویان مقاومت کردند و حالا در مضیقه قرار گرفته‌اند.

دولت استرالیا از ارسال غذا به این اردوگاه خودداری کرده و پناهجویان از دسترسی به آب آشامیدنی هم محروم مانده‌اند. گزارش شده است که پناهجویان گودال‌هایی در زمین حفر کرده‌اند با این امید که با جمع‌آوری آب باران بتوانند آب آشامیدنی مورد نیاز خود را تأمین کنند.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای گفته است که مسئولیت این پناهجویان با دولت استرالیاست:

«تا زمانی که یک راه‌حل بلندمدت برای حل بحران پناهجویی در جزیره مانوس به دست نیانده، مسئولیت سلامت پناهجویان پاپوآ گینه نو با دولت استرالیاست.»

نیوزیلند پیشنهاد داده که حدود ۱۵۰ پناهجو را که در این اردوگاه سکونت دارند بپذیرد اما دولت استرالیا این پیشنهاد را رد کرده است. مالکوم ترنبال، نخست‌وزیر استرالیا می‌گوید قاچاقچیان انسان از توافق با نیوزیلند به عنوان «فرصتی برای بازاریابی» سوءاستفاده می‌کنند.

از سال ۲۰۱۳  که این اردوگاه در جزیره مانوس دایر شده، ۶ پناهجو از جمله رضا براتی، پناهجوی ایرانی جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.