ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علم‌الهدی: برجام اروپایی را جایگزین برجام آمریکایی نکنید

احمد علم‌الهدی، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در خراسان رضوی، در نماز جمعه مشهد به مسئولان دولتی هشدار داد که «برجام اروپایی» را جایگزین «برجام آمریکایی» نکنند، اروپا و آمریکا «یکی هستند».

احمد علم‌الهدی، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در خراسان رضوی، در نماز جمعه مشهد به مسئولان دولتی هشدار داد که «برجام اروپایی» را جایگزین «برجام آمریکایی» نکنند، اروپا و آمریکا «یکی هستند».

احمد علم‌الهدی: در این نظام کسی قدرت وطن‌فروشی و خیانت ندارد

علم‌الهدی با بیان این‌که «در این نظام کسی قدرت وطن‌فروشی و خیانت ندارد» خطاب مسئولان دولتی و مذاکره‌کنندگان هسته‌ای گفت: «قراردادی بستید که اگر ما خلافش عمل کنیم نقض برجام است، این‌ها ذلت است.»

این عضو مجلس خبرگان افزود: «شما رفتید در چاله آب سنگین اراک سیمان ریختید و سانتریفیوژها را از دستگاه‌ها جدا کردید؛ اشتباه کردید (...) دیگر اشتباه دوم را نکنید، برجام اروپایی را جایگزین برجام آمریکایی نکنید.»

اشاره احمد علم‌الهدی به تأکید مسئولان دولتی بر اختلاف نظر اروپا و آمریکا بر سر توافق هسته‌ای است. وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا ۱۶ اکتبر / ۲۴ مهر در نشست لوکزامبورگ خود برخلاف موضع دولت آمریکا علیه توافق هسته‌ای، از این توافق پشتیبانی کرده و آن را به‌سود امنیت منطقه خاورمیانه دانستند. مقامات ایران از این موضع اروپا استقبال کرده‌اند اما خواهان عمل بیشتر در این زمینه شده‌اند.

علم‌الهدی گفت: «اروپایی‌ها همین الان در حال خیانت هستند و پشت آمریکا هستند و دم از قدرت دفاعی ما می‌زنند، با خائنان دوباره برجام اروپایی درست نکنید.»

او از مقامات دولتی خواست تا راه «اقتصاد مقاومتی»، طرح مورد نظر علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی را دنبال کنند، دائم جلسه نگذارند و جلوی واردات را بگیرند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ۱۳ اکتبر/ ۲۰ مهر اعلام کرد که تهران پس از توافق هسته‌ای با قدرت‌های جهانی از «رفتار بی‌ثبات‌کننده در منطقه خاورمیانه» دست برنداشته است. او همچنین افزود که پایبندی ایران به «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) را تأیید نمی‌کند. توافقی که به گفته او بدترین معاهده تاریخ آمریکا است و تنها به نفع ایران تمام شده است. او همچنین از تحریم «تمام سپاه پاسداران» خبر داد.

وزیران خارجه کشورهای اتحادیه اروپا در مقابل گفته‌اند که توافق هسته‌ای نتیجه ۱۲ سال دیپلماسی است و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هشت بار پایبندی ایران به برجام را تأیید کرده و گفته است که ایران تمام شرایط را برآورده کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.