ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درگیری مسلحانه در مرز چالدران: هشت تن از نیروهای نظامی ایران کشته شدند

در ادامه درگیری‌های نظامی جمهوری اسلامی با گروه‌های مسلح هشت تن از نظامیان ایران کشته شدند تا شمار کشته‌شدگان نظامی در یک ماه گذشته به سیزده نفر برسد.

هشت تن از نیروهای نظامی ایران در درگیری با یک گروه مسلح کشته شدند. مقام‌های ایران این خبر را تائید  اما از افشای هویت گروه مقابل خوداری کردند.

حضور پرشمار نیروهای نظامی در مراسم خاکسپاری دو تن از کشته‌شدگان نظامی ایران در ارومیه. عکس- آرشیو

خبرگزاری‌های ایران شامگاه جمعه ۱۲ آبان از وقوع یک درگیری نظامی میان یک گروه مسلح و نیروهای نظامی جمهوری اسلامی خبر دادند.

علیرضا رادفر معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان غربی با تائید این خبر به خبرگزاری مهر گفته است که این درگیری از عصر  جمعه ۱۲ آبان شروع شد و تا نیمه شب ادامه داشت.

به گفته این مقام دولتی، در جریان این درگیری نظامی «تلفات زیادی» به مخالفان وارد شده است.

منابع خبری ایران جزئیات بیشتری در باره این درگیری و هویت گروه مسلح منتشر نکرده‌اند، رادفر نیز تنها به درگیری با «گروهک‌های تروریستی» بسنده کرده است.

در پیوند با همین موضوع پایگاه خبری «روژ» به نقل از منابع غیر رسمی گزارش کرد که این درگیری میان «گریلاهای حزب حیات آزاد کردستان» - پژاک- و نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی رخ داده است.

پژاک تا بامداد شنبه ۱۳ آبان واکنشی مبنی بر تائید یا تکذیب این خبر نشان نداده است.

چهارم آبان نیز خبرگزاری‌های رسمی ایران از کشته شدن «چهار عضو یکی از احزاب مخالف» در درگیری با سپاه پاسداران در مناطق مرزی چالدران خبر داده بودند.

درگیری نظامی میان نیروهای نظامی جمهوری اسلامی و احزاب کرد مخالف در دو سال گذشته شدت گرفته است.

بخش فارسی پایگاه خبری روژ گزارش کرده است که تنها در یک ماه گذشته ۱۳ تن از نظامیان ایران در مناطق مرزی در درگیری با نیروهای مسلح احزاب کرد، کشته شدند.

طی ماه‌های گذشته، پس از اعلام رسمی برگزاری همه‌پرسی استقلال در اقلیم کردستان عراق، عملیات و شمار نیروهای نظامی ایران در مناطق مرزی مشترک با ترکیه و عراق افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: سپاه پاسداران: یک تیم تروریستی در چالدران منهدم شد

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.