ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرگ چهار زائر پاکستانی پشت‌ مرزهای ایران

شمار انبوهی از زائران پاکستانی پشت مرز میرجاوه بدون دسترسی به امکانات غذایی و بهداشتی ازدحام کرده‌اند. تسنیم ادعا کرده که مرزبان‌های پاکستان با چوب و چماق به آنها حمله‌ور شده‌اند.

چهار زائر پاکستانی اربعین در ازدحام انبوه زائران این کشور پشت مرزهای ایران به دلیل کمبود امکانات بهداشتی و غذایی جانشان را از دست دادند. وزارت خارجه ایران وعده پیگیری داده است.

زائران پاکستانی در میرجاوه

به گزارش خبرگزاری «تسنیم»، وابسته به سپاه پاسداران هزاران تن از زائران پاکستانی در مرز میرجاوه تجمع کرده‌اند. این شیعیان پاکستانی برای شرکت در راهپیمایی اربعین به سوی عراق رهسپارند.

چهارتن از این زائران اما بر اثر شرایط دشوار در پشت مرز ایران جان داده‌اند. آنها از امکانات غذایی و بهداشتی محروم مانده‌اند و به گزارش تسنیم، به آب پاکیزه، مواد غذایی و یا توالت‌های تمیز دسترسی ندارند. این وضعیت شرایط را به‌ویژه برای کودکان و سالخوردگان حاضر در بین زائران دشوار کرده است.

گفته شده است که ساکنان شهر مرزی میرجاوه برای گرفتارشدگان پاکستانی در آن سوی مرز مواد غذایی و بطری‌های آب پرتاب می‌کنند.

به ادعای تسنیم، کوتاهی مقام‌های پاکستانی و عدم برخورد مناسب آنها با ازدحام زائران به بروز مشکل انجامیده است. این خبرگزاری ادعا کرده که مرزبان‌های پاکستانی با «چوب و چماق» به زائران ازدحام‌کرده پشت مرز ایران حمله کرده‌اند.

تسنیم فیلمی از شرایط دشوار آنها در میرجاوه نیز منتشر کرده است:

وعده وزارت خارجه برای پیگیری

همزمان ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس در تماس با محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران درباره مشکلات زائران پاکستانی با او گفت‌و‌گو کرده است. وزارت خارجه ایران قول پیگیری داده است.

شرایط به ویژه برای کودکان و کهنسالان در میان زائران پاکستانی دشوار است

او همچنین مشکل عدم صدور ویزای عراق برای زائران دارای تابعیت افغانستان را نیز با وزیر خارجه ایران درمیان گذاشته است.

خبرگزاری صدا و سیما چند روز پیش اعلام کرده بود از آغاز محرم تا کنون، ۲۵ هزار زائر از مرز میرجاوه به وارد ایران شدند. بنابر این گزارش، هفت هزار و ۵۰۰ زائر پاکستانی از مرز میرجاوه برای شرکت در راهپیمایی زائران اربعین وارد ایران شده بودند.

به ادعای فرمانداری میرجاوه، زائرسرای این شهر ظرفیت پذیرایی از ۴۰۰ زائر را دارد و با کمک‌های مردمی برای زائران صبحانه و غذای گرم مهیا می‌شود.

پیش‌بینی شده است که ۳۵ هزارتن در مجموع از این مرز عبور خواهند کرد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.