ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آزار جنسی ۹۰ درصد کودکان کار؛ سه‌چهارم آنها غیرایرانی‌اند

کودکان برای کار در خیابان‌ها به ایران آورده می‌شوند و ۷۵ درصد کودکان کار خیایانی تابعیت ایرانی ندارند. آنها شهروندان افغانستان، پاکستان و بنگلادش هستند.

بیش از ۴۰۰ کودک کار طی سه‌ماه از سطح شهر تهران «جمع‌آوری» شدند. ۹۰ درصد آنها که سه‌چهارم‌شان تابعیت ایرانی ندارند، مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند.

قدیمی: وضع کودکان کار «اسف‌بار» است

روزنامه «شهروند» یکشنبه ۱۴ آبان این خبر را به نقل از رضا قدیمی، مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران منتشر کرد. به گفته قدیمی، طی سه ماه از آغاز طرح جمع‌آوری متکدیان از اواخر شهریورماه امسال، چهار هزار و ۴۰۰ کودک و بزرگسال در تهران «جمع‌آوری» شده‌اند. از این میان ۴۰۰ تن کودک هستند.

قدیمی گفت که ۹۰ درصد این کودکان تجربه آزار جنسی را از سر گذرانده‌اند. به ادعای او، این کودکان صبح تا ظهر کار می‌کنند و سپس بعدازظهر سردسته‌های تکدی‌گری آن را مورد تعرض جنسی قرار می‌دهند.

قدیمی این ادعا را ماه گذشته نیز تکرار کرده بود.

او این‌بار به شهروند گفت که شمار کودکان زیر ۱۵ سال «سر چهارراه‌ها روز‌به‌روز رو به افزایش است». او وضع را «اسف‌بار» خواند و گفت که این کودکان «در گرمای تابستان و سرمای زمستان سختی می‌کشند».

به گفته این مقام شهرداری تهران، کودکان برای کار در خیابان‌ها به ایران آورده می‌شوند و ۷۵ درصد کودکان کار خیایانی تابعیت ایرانی ندارند. آنها شهروندان افغانستان، پاکستان و بنگلادش هستند.

قدیمی همچنین انتقادها از طرح جمع‌آوری کودکان را فاقد واقع‌بینی دانست و گفت که «این جمع‌آوری نیست، جذب است. پاسخ ما به منتقدان این است که اگر راه‌حل بهتری دارید، بسم‌الله»

پیشتر مدیرکل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت رفاه مهرماه گفته بود که مصوبه جمع‌آوری فوریت‌های خدمات اجتماعی تهران ازین پس شامل کودکان کار نمی‌شود.

طرح «جذب و ساماندهی کودکان کار  خیابان» از مرداد سال جاری آغاز شد، اما ساعتی پس از آغاز این طرح موجی از انتقادات به نحوه جمع‌آوری به فرمانداری وارد شد تا جایی که وزارت کار، بهزیستی، اعضای شورای شهر و NGOهای فعال در حوزه کودک بارها از اجرای این طرح اظهار نگرانی کردند‌ و نسبت به این طرح نقدهایی داشتند.

آنها بارها اعلام کردند که جمع‌آوری کودکان باید مطابق با آیین‌نامه ساماندهی کودکان خیابانی مصوب ۱۳۸۴ هیات دولت انجام گیرد، نه اینکه جمع‌آوری کودکان همراه با طرح جمع‌آوری متکدیان و معتادان اجرایی شود.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    • نگار

      اعتیاد پدر و مادر از کار افتادگی سرپرستان خانواده وبیکار شدن پدر و مادر به گسترش کودکان کار در کشور کمک میکند

    • ارش

      چالش های سیاسی رژیم ایران با اسرایل وامریکا و کشورهای عربی و همچنین چند کشور اروپایی به اقتصاد ایران اسیب زده و خانواده ایرانی ناخواسته بچه های خود را وارد بازار کار می کنند