ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ده‌ها کشته و زخمی در حمله یک تفنگدار به کلیسایی در تگزاس

در حمله یک تک‌تیرانداز به کلیسایی در جنوب شرقی ایالت تگزاس آمریکا، دست‌کم ۲۶ نفر کشته و ۲۰ نفر زخمی شده‌اند. انگیزه و هویت تفنگدار مشخص نیست.

در حمله یک تک‌تیرانداز به کلیسایی در جنوب شرقی ایالت تگزاس آمریکا، دست‌کم ۲۶ نفر کشته و ۲۰ نفر زخمی شده‌اند. انگیزه و هویت تفنگدار مشخص نیست.

روز یکشنبه پنج نوامبر/ ۱۴ آبان یک تفنگدار به کلیسای «باپتیست اول» در شهر کوچک «ساترلند اسپرینگز» جنوب شرقی ایالت تگزاس رفت و در داخل کلیسا آتش گشود.

بیانیه پلیس محلی می‌گوید که این تفنگدار پس از کشتن و زخمی کردن شرکت‌کنندگان مراسم دعای یکشنبه، محل کلیسا را ترک می‌کند، سوار خودرویی شده و متواری می‌شود. جنازه تفنگدار اکنون پیداشده اما مقامات هنوز در حال بررسی دلیل مرگ هستند.

به گزارش «رویترز» مقامات پلیس محلی و پلیس فدرال ایالات متحده آمریکا هنوز مشخص نکرده‌اند که آیا تفنگدار خودکشی کرده یا توسط پلیس، مقامات امنیتی یا فرد دیگری کشته شده است.

هنوز هویت تفنگدار یا انگیزه او برای این حمله به طور رسمی اعلام نشده است. «نیویورک تایمز» و سایر رسانه‌ها از قول مقامات محلی گفته‌اند که مرد مسلح، سفیدپوست و ۲۶ساله است. ‌«سی‌ان‌ان» از قول یک مقام محلی که نام او نیامده نوشته است که نام تفنگدار دوین پتریک کلی است.

حمله حوالی ساعت ۱۱ صبح روز یکشنبه و در حین نیایش در کلیسا آغازشده و حداقل ده دقیقه ادامه داشته است. یکی از کارکنان جایگاه سوختی که مقابل کلیسا قرار دارد به «سی‌ان‌ان» گفته است که او صدای شلیک حداقل ۲۰ گلوله را شنیده است.

مشخص نیست که چند نفر در حین نیایش در کلیسا بوده‌اند اما شاهدان محلی می‌گویند که به طور معمول حدود پنجاه نفر در مراسم نیایش روز یکشنبه شرکت می‌کنند. خانواده کشیش کلیسا هم در بین قربانی‌ها هستند و دختر ۱۴ساله او کشته شده است.

با دست‌کم ۲۶کشته این مرگبارترین حمله  توسط یک تک‌تیرانداز در ایالات تگزاس است.

با توجه به اینکه نه هویت و نه انگیزه مظنون توسط مقامات افشا نشده، هنوز نوع حمله و تروریستی بودن یا نبودن آن‌هم مشخص نشده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا که مشغول دیدار از کشورهای آسیایی است در ژاپن نسبت به وضعیت آگاه شده است. او در حساب توئیتر خود نوشت که مقامات پلیس فدرال و پلیس محلی مشغول بررسی وضعیت هستند.

کلیسایی که موردحمله قرارگرفته در شهری کوچک قرار دارد و یکی از دو خانه پرستش این شهر است. شهر «سادرلند اسپرینگز» بنا به سرشماری سال ۲۰۱۰، تنها ۹۰۰ نفر جمعیت دارد.

چند هفته پیش هم یک تک‌تیرانداز به کنسرتی در شهر لاس‌وگاس حمله کرد؛ این حمله مرگبارترین حمله یک تفنگدار در تاریخ ایالات متحده آمریکاست و در نتیجه آن ۵۸ نفر جان خود را از دست دادند. مقامات پلیس فدرال آمریکا حمله لاس‌وگاس را تروریستی اعلام نکردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.