ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترامپ: رفتار کره شمالی «تهدیدی برای جهان» است

رئیس جمهور آمریکا می‌گوید زمان برای «صبر استراتژیک» در برابر کره شمالی تمام شده است. نخست‌وزیر ژاپن نیز از سیاست رویارویی با کره شمالی با در نظر گرفتن «تمام گزینه‌ها» حمایت می‌کند.

دونالد ترامپ در توکیو برنامه هسته‌ای کره شمالی را «تهدیدی برای جهان متمدن» دانست و بار دیگر تأیید کرد که زمان برای «صبر استراتژیک» تمام شده است.

شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در توکیو

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه ۶ نوامبر / ۱۵ آبان در کنفرانس مشترکی با شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن در توکیو درباره چگونگی رویارویی با برنامه هسته‌ای کره شمالی گفت: «برخی می‌گویند زبان من تند است، اما ببینید در ۲۵ سال گذشته با زبان ملایم چه اتفاقی افتاده است.»

دونالد ترامپ سفر طولانی خود به آسیای شرقی را از روز یکشنبه ۵ نوامبر / ۱۴ آبان با سفر به ژاپن آغاز کرد. او پیش از پرواز به مقصد توکیو به خبرنگاران گفته بود که بحران کره شمالی یکی از مهم‌ترین موضوعات سفر اوست. ترامپ همچنین گفته بود که به مسائل و قراردادهای تجاری نیز خواهد پرداخت که به گفته او سال‌ها در منطقه آسیا ـ پاسیفیک «به شکل بدی مدیریت شده است».

کره شمالی در ماه سپتامبر ششمین و قوی‌ترین آزمایش هسته‌ای خود را انجام داد و چندین موشک بالستیکی خود با توانایی حمل کلاهک‌های هسته‌ای را که احتمالاً تا خاک آمریکا نیز برد دارند، مورد آزمایش قرار داد. دو فروند از این موشک‌ها در شمال ژاپن به پرواز در آمدند.

این رویدادها تنش بین واشنگتن و پیونگ‌یانگ را در ماه‌های اخیر افزایش داده است. دونالد ترامپ اعلام کرد که در صورت حمله کره شمالی، این کشور را «کاملاً نابود خواهد کرد» و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی او را دچار «اختلال ذهنی» دانست که باید درمان شود.

شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن نیز در کنفرانس مشترک گفت: «ما همواره از سیاست آقای ترامپ مبنی بر این‌که تمام گزینه‌ها برای مقابله با توسعه سریع برنامه هسته‌ای و موشکی کره شمالی روی میز است، حمایت می‌کنیم.»

نخست‌وزیر ژاپن همواره از توافقی حمایت کرده است که بر اساس آن اقدام نظامی علیه کره شمالی نادیده گرفته نشود.

شینزو آبه همچنین اعلام کرد که ژاپن «در صورت لزوم» به موشک‌های کره شمالی شلیک خواهد کرد. «هوکایدو»، جزیره شمالی ژاپن در ماه‌های اخیر دو بار شاهد شلیک موشک‌های کره شمالی بوده است.

آبه همچنین در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که توکیو دارایی‌های ۳۵ سازمان و شخصیت‌ کره شمالی را مسدود خواهد کرد و خواهان اعمال تحریم‌های بیشتر علیه پیونگ‌یانگ است.

دونالد ترامپ در ادامه سفر ۱۲ روزه خود به آسیای شرقی، قرار است روز سه‌شنبه با مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی دیدار کند. رئیس جمهوری آمریکا همچنین روز چهارشنبه به چین، روز جمعه به ویتنام و روز یکشنبه به فیلیپین سفر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.