ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله خونبار داعش به تلویزیون «شمشاد» در کابل

این برای سومین بار است که روزنامه‌نگاران افغانستانی هدف حملات تروریستی قرار می‌گیرند. در حمله داعش به تلویزیون پشتو زبان دست‌کم ۲۰ روزنامه‌نگار مجروح شدند.

گروه دولت اسلامی (داعش) سه‌شنبه ۷ نوامبر/ ۱۶ آبان به تلویزیون «شمشاد» در نزدیکی استادیوم ملی کابل حمله کرد. در حمله به مرکز تلویزیون محلی «شمشاد» مهاجمان یکی از محافظان این مرکز را به قتل رساندند و به سوی روزنامه‌نگاران و کارکنان مرکز تلویزیون محلی شمشاد تیراندازی کردند.

سه‌شنبه ۷ نوامبر کابل: نیروهای امنیتی در اطراف مرکز تلویزیون محلی شمشاد

نیروهای ویژه امنیتی افغانستان موفق شدند بعد از ۲ ساعت به حمله به مرکز تلویزیون محلی «شمشاد» که برنامه‌هایش را به زبان پشتو پخش می‌کند پایان دهند اما به گفته پلیس دست‌کم ۲ نفر کشته و ۲۰ نفر از کارکنان و روزنامه‌نگاران این مرکز مجروح شدند.

عابد احساس، رئیس بخش خبر تلویزیون شمشاد به تلویزیون طلوع گفته است:

«مهاجمان با لباس پلیس وارد شدند، ابتدا با پرتاب نارنجک یک محافظ را کشتند و محافظ دیگری را هم مجروح کردند. بعد وارد محل کار ما شدند و شروع کردند به تیراندازی. چند تا از همکاران ما تیر خوردند، اما خدا را شکر چند همکار دیگر موفق شدند فرار کنند. عده‌ای از آن‌ها اما با گلوله یا در اثر اصابت شیشه و ترکش مجروح شدند.»

نیروهای امنیتی افغانستان برای خنثی کردن حمله داعش، دیوار بتونی مرکز تلویزیون محلی شمشاد را سوراخ کردند و در میان شلیک گلوله وارد ساختمان مرکز شدند. دست‌کم یکی از مهاجمان در حین عملیات کشته شد.

گروه دولت اسلامی (داعش) از طریق سایت اعماق مسئولیت حمله به مرکز تلویزیون محلی شمشاد را به عهده گرفته است. داعش که در ولایت ننگرهار مستقر است قبل از این هم چند بار به کابل حمله کرده بود.

بلافاصله بعد از آغاز حمله به مرکز تلویزیون شمشاد، ذبیج‌لله مجاهد، سخنگوی طالبان اعلام کرد که این گروه در حمله به تلویزیون شمشاد دست نداشته است.

عملیات انتحاری و تبراندازی در کابل زندگی روزانه ساکنان پایتخت افغانستان را مختل کرده. اما این‌بار روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها هم برای سومین بار هدف گروه‌های تروریستی قرار گرفته‌‌اند.

سال گذشته در یک عملیات انتحاری ۷ نفر از کارکنان تلویزیون طلوع، یکی از بزرگ‌ترین شبکه تلویزیون‌های خصوصی در افغانستان به قتل رسیدند. در ماه مه سال جاری هم گروه دولت اسلامی (داعش) به ساختمان تلویزیون دولتی افغانستان در جلال‌آباد حمله کرد.

حدود سه هفته پیش در حمله گروه دولت اسلامی (داعش) به مسجد شیعیان در کابل بیش از ۵۰  نفر کشته شدند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.