ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی به رئیس جمهور لبنان قوت قلب داد

روحانی به رئیس جمهور لبنان قوت قلب داددر گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهور ایران و لبنان، حسن روحانی به میشل عون اطمینان داد که بحرانی که با استعفای سعد حریری آغاز شده، به جنگ داخلی نمی‌انجامد.

با استعفای سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان در سفرش به عربستان سعودی، جبهه تازه‌ای در جنگ نیابتی ایران و عربستان سعودی گشوده شده. رهبران سیاسی لبنان نگران‌اند. حسن روحانی در گفت‌وگو با میشل عون همتای لبنانی خود به او قوت قلب داد.

خیابانی در محله طریق الجدیده، محله سنی‌نشین لبنان

به گزارش رسانه‌های داخلی شامگاه گذشته حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوی تلفنی با میشل عون، رئیس جمهور لبنان خاطرنشان کرد که با کمک ارتش لبنان، «ملت لبنان» بحران اخیر را از سرمی‌گذرانند:

«بی‌تردید امروز نیز ملت بزرگ لبنان اجازه نخواهند داد لبنان به میدانی برای نزاع قدرت‌های بیرون از این کشور و فرصتی برای حضور مجدد تروریست‌ها  تبدیل شود. بی‌تردید با مدیریت، درایت و تجربیات ارزشمند شما و هوشیاری ملت و ارتش لبنان، به خوبی ثبات در آن کشور حفظ خواهد شد.»

میشل عون با اشاره به استعفای سعد حریری گفت:

«وضعیت کنونی هر چند دشوار است اما آرامش و ثبات در لبنان برقرار است و مردم نسبت به این تحولات کاملا هوشیارند.

رییس جمهور لبنان همچنین ابراز امیدواری کرد که در فرصتی مناسب از تهران دیدار کند.

سعد حریری شنبه ۴ نوامبر/ ۱۳ آبان در سفرش به عربستان سعودی به طور غیرمنتظره‌ای در اعتراض به مداخلات حزب‌الله لبنان در کار دولت از سمت نخست‌وزیری استعفا داد و لبنان را به ورطه یک بحران سیاسی ژرف کشاند. میشل عون، رئیس جمهور لبنان پذیرش استعفای حریری را به بازگشت او به لبنان و گفت‌وگو در این‌باره موکول کرده و از رهبران سیاسی لبنان خواسته است که برای حفظ امنیت و وحدت تلاش کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.