ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری: به سرکوب فعالان کارگری در ایران پایان دهید

دبیرکل ITUC در نامه‌ای خطاب به رهبر حکومت اسلامی خواهان پایان دادن به آزار فعالان کارگری و برسمیت شناختن تشکل‌های مستقل کارگری در ایران شده است.

کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری(ITUC) خواستار پایان دادن به سرکوب فعالان کارگری در ایران شد.

عکس: آرشیو

 شارن بارو، دبیرکل کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری(ITUC)   ۷ نوامبر/۱۶ آبان در نامه‌ای خطاب به علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی نوشته است:

«به نام ITUC که ۱۸۱ میلیون کارگر در ۱۶۳ کشور و ۳۴۰ اتحادیه کارگری جهان را نمایندگی می‌کند، تعقیب و آزار فعالان تشکل‌های مستقل کارگری در ایران را محکوم می‌کنم.»

دبیرکل ITUC بر وضعیت محمود صالحی فعال کارگری که روز ۶ آبان مجددا دستگیر و شش روز بعد در اثر ناراحتی شدید قلبی به بیمارستان منتقل و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد، تاکید کرده و افزوده است:

«برخی گزارش‌های تایید نشده حاکی از آن است که علاوه بر اینکه سه مامور زندان سقز مراقبش هستند، ‌پای او به تخت بسته شده است.»

محمود صالحی پای در زنجیر در بیمارستان

ابراهیم مددی و داوود رضوی دو عضو هیات مدیده سندیکای کارگران شرکت واحد تهران و حومه و علیرضا ثقفی از فعالان کارگری و عضو کانون نویسندگان ایران دیگر فعالان کارگری هستند که در نامه به تعقیب و آزار آن‌ها اشاره شده است.

دبیرکل ITUC خواهان لغو اتهامات وارده به محمود صالحی و پایان دادن به آزار ابراهیم مددی و داوود رضوی و علیرضا ثقفی شده است.

شارون بارو بر توقف فوری آزار و تعقیب فعالان تشکل‌های مستقل کارگری تاکید نموده و به رهبر حکومت اسلامی یادآوری کرده است که اخیرا کمیته آزادی‌های سندیکایی سازمان جهانی کار خواستار برسمیت شناختن تشکل‌های مستقل کارگری و پایان دادن به ازار فعالان کارگری شده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.