ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کارزار ضد فساد در عربستان سعودی گسترش می‌یابد

بر تعداد بازداشت‌شدگان کارزار ضد فساد در عربستان سعودی افزوده شد. با این حال دولت سعودی گفته است که شرکت‌های مرتبط با متهمان می‌توانند به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

مبارزه با فساد در عربستان سعودی تاجران و سیاستمداران را هدف قرار داده است. مقام‌های سعودی در چارچوب این کارزار افراد دیگری را بازداشت کردند. دولت سعودی گفته است که شرکت‌های مرتبط با متهمان می‌توانند به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

به‌گزارش رویترز، منابع آگاه با پرونده فساد در عربستان سعودی این خبر را چهارشنبه ۸ نوامبر / ۱۷ آبان اعلام کرده‌‌اند.

پیش از این در روز شنبه گذشته ۴ نوامبر / ۱۳ آبان، ده‌ها نفر از اعضای خانواده سلطنتی، مسئولان سیاسی و تاجران در چارچوب کارزار ضد فساد در عربستان سعودی بازداشت شده بودند.

آن‌ها متهم به پولشویی، فساد، اخاذی و سوء استفاده از قدرت شده‌اند.

منابع آگاه گفته‌اند آخرین بازداشت‌ها در روز چهارشنبه مربوط به افرادی می‌شود که رابطه نزدیکی با خانواده سلطان بن عبدالعزیز آل سعود، ولیعهد و وزیر دفاع پیشین عربستان سعودی دارند. سلطان بن عبدالعزیز در اکتبر ۲۰۱۱ (مهر ۱۳۹۰) بر اثر بیماری سرطان در نیویورک درگذشت.

تا اعلام بازداشت‌های جدید، دست‌کم ۱۱ شاهزاده و ۳۸ وزیر سابق دولت بازداشت شده‌ بودند. اکنون احتمالاً شمار بازداشت‌شدگان به ۶۰ تن رسیده است. ولید بن طلال، یکی از شاهزاده‌های سعودی از جمله بازداشت‌شدگان است که صاحب هتل لوکس سِوُی در مرکز لندن و آسمان‌خراش ۹۹ طبقه کینگدام تاور در ریاض است و در کمپانی‌های بزرگ بین‌المللی از جمله «نیوز کورپ»، «سیتی‌گروپ» و «توئیتر» سهام‌دار عمده است.

خالد تویجری، رئیس پیشین دادگاه سلطنتی عربستان، و ولید ابراهیم، رئیس مرکز رسانه‌ای خاورمیانه (MBC) نیز جزو بازداشت‌شدگان هستند.

این کارزارِ بی‌سابقه ضد فساد در عربستان سعودی در حال حاضر تأثیر منفی بر بازارهای مالی عربستان گذاشته است. شاخص بورس سعودی روز چهارشنبه پس از نیم ساعت تجارت یک درصد کاهش یافت.

محمد بن سلمان، ولیعهد جوان عربستان سعودی روز سه‌شنبه ۷ نوامبر / ۱۶ آبان به وزرای خود دستور داد تا اطمینان حاصل کنند که شرکت‌های سعودی و چند ملیتی تجارت خود را تحت تأثیر این تحولات قرار نمی‌دهند.

شورای امور اقتصادی و توسعه سعودی به ریاست محمد بن سلمان نیز شامگاه سه‌‎شنبه بر ادامه فعالیت افراد، شرکت‌ها و مؤسسات وابسته به برخی بازداشت‌شدگان تأکید کرد و گفت دولت، به حمایت از افراد، مؤسسات، شرکت‌های ملی و شرکت‌های چند ملیتی در داخل و خارج از کشور پایبند است.

منابع بانکی عربستان سعودی گفته‌اند که تعداد حساب‌های مسدود‌شده بانکی در عربستان، بین دیروز (سه‌شنبه) و امروز (چهارشنبه) از یک هزار و ۲۰۰ حساب به یک هزار و ۷۰۰ حساب رسیده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.