ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رهبر جنبش جدایی‌خواهان عرب ایرانی در لاهه به قتل رسید

احمد نیسی در کوچه «یان فان ری بیک استرات» در شهر لاهه بر اثر اصابت سه گلوله به سرش کشته شد. آشنایان او می‌گویند مأموران امنیتی ایران او را ترور کرده‌اند.

احمد مولا ابوناهض مشهور به احمد نیسی، یکى از رهبران و بنیانگذاران «جنبش آزادى‌بخش الأحواز» چهارشنبه، ‌۸ نوامبر ۲۰۱۷ مقابل منزلش در کوچه «یان فان ری بیک استرات» در شهر لاهه بر اثر اصابت سه گلوله به سرش کشته شد.

شامگاه چهارشنبه ۸ نوامبر ۲۰۱۷ کوچه «یان فان ری بیک استرات» در شهر لاهه. پلیس خیابان را مسدود کرده

رسانه‌های هلندی به نقل از کسانی که با احمد مولا ابوناهض (احمد نیسی) رفت و آمد داشتند، گزارش داده‌اند که ظاهراً جمهوری اسلامی در پی او بوده است. آن‌ها به پلیس گفته‌اند که مأموران امنیتی جمهوری اسلامی احمد نیسی را ترور کرده‌اند. آن‌ها می‌گویند جمهوری اسلامی در تلاش بود که نیسی را از طریق پلیس بین‌الملل به ایران بازگرداند، اما موفق نشد و به همین جهت به ترور روی آورد. پلیس هلند اما ترور رهبر  «جنبش آزادى‌بخش الأحواز» را تأیید نکرده است.

احمد مولا ابوناهض (احمد نیسی)

سایت خبری  Den Haag FM نوشته است:

«جنبش آزادى‌بخش الأحواز در سال ۱۹۹۹ توسط احمد نیسی تأسیس شد و گروهی از شورشیان ناسیونالیست عربی را زیر سقف خود گرد آورد.»

انفجار دو خط لوله نفت در اهواز به این گروه نسبت داده شده. همچنین در دی سال گذشته هم آن‌ها با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کردند که شاخه نظامی این گروه موسوم به «گردان‌های شهید محی الدین آل ناصر»  هم‌زمان با برگزاری مراسم درگذشت هاشمی رفسنجانی در اهواز به مقر سپاه پاسداران در «الغیزانیه» در نزدیکی اهواز حمله کرده‌اند.

«جنبش آزادى‌بخش الأحواز» اعلام کرده بود که حمله به مقر سپاه پاسداران بخشی از استراتژی این گروه در سال ۲۰۱۷ است.

«جنبش آزادى‌بخش الأحواز» یک گروه جدایی‌طلب است و از جمهوری اسلامی به عنوان یک حکومت اشغالگر یاد می‌کند و خواهان استقلال خوزستان است.

احمد مولا ابوناهض مشهور به احمد نیسی از ۱۰ سال پیش در لاهه زندگی می‌کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کرماشانی

    نه خیر جناب گودرزی، «عرب تروریست ایران ستیز» همان چیزی است که جمهوری اسلامی به ایشان می گوید تا تروریسم دولتی خودش را لاپوشانی کرده و به جنایاتش ادامه دهد. اگر به وطن اعتقاد دارید، این آقا هم هموطن شما بوده، اگر به انسان اعتقاد دارید این آقا هم انسان بوده، اگر فعالان سیاسی حقوقی دارند، این آقا هم فعال سیاسی بود. در کشوری که حقوق اقلیت ها رعایت نمی شود مسلماً مقاومت هایی صورت میگیرد. تروریست حکومتی است که فعالان سیاسی را ترور می کند، نه خلقی که از خود دفاع می کند. در ضمن جبهۀ الاحواز یک گروه ناسیونالیست عرب است، نه یک گروه مذهبی سلفی یا جهادی مانند القاعدۀ بن لادن یا داعش ابوبکر بغدادی. بهتر ست کمی اندیشیده تر و آگاهانه تر حرف بزنید.

  • گودرزي

    الان بايستي براي به درك واصل شدن يك عرب تروريست ايران ستيز ناراحت باشيم. براي پسرخاله بن لادن و ابوبكر البغدادي.