ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرگ ۵۰ ایرانی در پیاده روی اربعین

محسن نظافتی، مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت اعلام کرده که به دلیل  شرایط جاده ای عراق و جمعیت بالای زائران، مراسم پیاده روی اربعین پرحادثه بوده و تاکنون ۵۰ نفر از ایرانیان در اثر حادثه یا به صورت طبیعی جان باخته‌اند.

محسن نظافتی، مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت اعلام کرده که به دلیل شرایط جاده ای عراق و جمعیت بالای زائران، مراسم پیاده روی اربعین پرحادثه بوده و تاکنون ۵۰ نفر از ایرانیان در اثر حادثه یا به صورت طبیعی جان باخته‌اند.

فرمانده ناجا از لغو روادید میان ایران و عراق تا پایان ماه صفر خبر داد

به گفته‌ این مقام مسئول تاکنون تقریبا دو سوم از فوت شدگان و آسیب دیدگان ایرانی مراسم پیاده روی اربعین از جمله کسانی بوده‌‌اند که به هر طریق غیر از سامانه سماح ویزا دریافت کرده بودند و تحت پوشش بیمه نبوده‌اند.

به گفته نظافتی، امکان ارائه تسهیلات بیمه‌ای به آنان فراهم نیست.

بنا بر اعلام مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت، ۴۰ نفر از طرف کمیته ثبت نام و اعزام به عنوان مامور کارگزاری بیمه ایران در کنار همکاران هلال احمر و کمیته بهداشت و درمان برای خدمات رسانی به زائران در مسیر پیاده روی اربعین مستقر شده اند.

همچنین نمایندگان شرکت کارگزاری بیمه ایران در کنار کارکنان کمیته بهداشت و درمان و هلال احمر در بیمارستان‌های عراق و در مسیر پیاده روی اربعین مستقر شده‌اند تا هر زائری که برای درمان به مراکز درمانی انتقال داده می‌شود از طریق بیمه هزینه‌های درمانی‌اش پوشش داده شود.

بر این اساس، آسیب دیدگانی که لازم بود برای ادامه درمان به ایران انتقال داده شوند و آنهایی که در شهرهای مرزی بودند با آمبولانس یا به صورت هوایی به بیمارستان‌های خوزستان، ایلام و تهران انتقال داده شدند.

دبیر کمیته ثبت نام و اعزام اربعین گفته آن دسته از زائران اربعین که بیمه بودند، تا سقف ۲۲ میلیون برای درمان تحت پوشش هستند.

به خانواده افرادی که به صورت عادی یا به دلیل بیماری فوت کرده‌اند، ۳۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود. همچنین به خانواده کسانی که در اثر حوادثی از جمله تصادفات یا پرت شدن از بلندی فوت کرده‌اند، تا ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

شمار شرکت کنندگان ایرانی در گردهمایی اربعین در سال‌های ۸۹ تا ۹۵ از ۴۰ هزار نفر به دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسیده یعنی در شش سال، ۵۵ برابر افزایش یافته است.

از آنجایی که بسیاری افراد این مسیر را از شهرهایی مانند نجف (۸۸ کیلومتر فاصله) یا بصره (۶۸۳ کیلومتر فاصله برابر با دو هفته پیاده‌روی) تا کربلا پیاده می‌پیمایند، مشکلات آب و هوایی مانند گرمای شدید در روز و سرمایی شدید در شب پیش روی آن‌هاست.

به دلیل شرایط امنیتی عراق احتمال حمله‌های تروریستی هم وجود دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • صمد

    قطعاً نظام حاکم بر ایران بر روی اقلیتی از باورمندان متعصب داستانهای عربی حساب باز کرده اند. این افراد به هیچ رو از هوشمند ترین انسانهای روی زمین نیستند. اینکه با کله خری و لنگ بی کفش و بی روادید بسوی گور کسی بخزند که در دعوا با پسر عموی خود بر سر قدرت هلاک شده هیچ بر سجایای آنها نمی افزاید. طبق تاریخ مبهم اسلام، حسن پسر علی با دریافت مبلغی سنگین میراث حکومت پدر را به معاویه وا نهاد. شورش برادرش بر فرزند و جانشین معاویه هیچ مبنای حقوقی و شرعی و عرفی نداشته. نشان به آن نشانی که فرزندان و نوه ها و نتایج حسین هیچ در خونخواهی او کوششی نکردند و در عمل رضا با پذیرفتن ولیعهدی مامون ثابت کرد با قدرت حاکم هیچ مشکلی ندارد. اگر هم دلیل این همه سکوت و بردباری را ترس از هلاکت بو به این لحاظ منطقی بدانیم، در تعارض با کله شقی حسین و اصراش بر مردن خواهیم بود. به هر حال این هموطنان گمراه ما با دلیل و مدرک و توجیه هم به راه راست هدایت نمی شوند و تنها آرزویی که می توان برایشان داشت الحاق هر چه سریعتر به شخصیت موهومی است که در ارمانهای خود پرورانده اند تا خلقی از پرداخت هزینه های کمر شکن مراسم اربعین عربی برهند.

  • سروش

    چه میتوان گفت به مردمی که واقعیتهای روز جامعه خود را فراموش کرده و به افسانه های 1400 سال قبل دل خوش کرده است. از نظر تاریخی این قبر فعلی حسین نیز به احتمال زیاد جعلی است. طبق گزارشات تاریخی چندین بار خلفای عباسی که از شیعیان متنفر بودنند این قبر را ویران کرده از بین بردنند. حتی یکی از آنان چندین سال آب را بر روی زمینهای کربلا باز میکند و این زمینها برای مدتی زیر آب بوده و بعد هم دستور میدهد بر روی این زمینها کشاورزی کنند. اینکه چگونه قبر حسین عرب دوباره یافت شده و سرپا میشود به دو چیز برمیگردد فریبکاری و ۸*** آخوندان شیعه و دوم مردم احمق و ابله شیعه. جدا این مردم پست سزاوار بدترین سرنوشتها میباشند افرادی زبون نفهم که در اوهام زندگی میکنند این افراد نه برای جامعه خود و نه برای جامعه بشری نفع که ندارند بلکه بسیار زیانبار و مضر هستند. افسوس که خاک ایران با هزاران سال سابقه تمدن مردمی چنین بی ارزش و ابله را در خود جای داده که اساسا لیاقت این خاک را ندارند. افسوس