ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقال زنان و کودکانِ متهمان عضویت در داعش به بند زنان اوین

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران سه روز پیش از دستگیری اعضای خانواده و زنانی خبر داده بود که همسرانشان عضو گروه دولت اسلامی (داعش) هستند. اکنون فعالان حقوق بشر می‌گویند این افراد به بند زنان زندان اوین منتقل شده‌اند.

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران سه روز پیش از دستگیری اعضای خانواده و زنانی خبر داده بود که همسرانشان عضو گروه دولت اسلامی (داعش) هستند. اکنون فعالان حقوق بشر می‌گویند این افراد به بند زنان زندان اوین منتقل شده‌اند. این بخش از بند زنان شرایط دشواری دارد.

زندان اوین

خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران گفته است که بخشی از بند زنان زندان اوین که از مدتی پیش در دست ساخت و توسعه بود به محل اسکان این زندانیان تبدیل شده است.

به‌گفته هرانا ۱۶ زن و دست‌کم ۶ کودک از جمله این افراد هستند که همه آن‌ها در غرب کشور زندگی می‌کردند.

بنا به این گزارش، محلی که این افراد در آن اسکان داده شده‌اند فاقد هواخوری است و در و پنجره‌های آن پوشیده است. با توجه به حضور کودکان این محل مشکل‌آفرین شده و صدای گربه مداوم کودکان در ساختمان شنیده می‌شود.

دادستان تهران سه‌شنبه ۱۶ آبان اکثریت این افراد را زنانی عنوان کرده بود که شوهرانشان جزو سربازان گروهک داعش بوده و در جنگ کشته یا دستگیر شده‌اند.

او افزوده بود: «این‌ها با علم به این‌که داعش گروهی مسلح و معاند است، با اخذ وجه و دستمزد به خدمت این گروهک درآمدند و حین دستگیری، وجوه قابل توجهی از آن‌ها کشف شده است.»

دولت‌آبادی همچنین از بازداشت ۲۳ متهم مربوط به حملات داعش به تهران خبر داده و گفته بود پرونده این افراد در حال رسیدگی است.

داعش در روزهای پایانی بهار سال جاری همزمان به مجلس شورای اسلامی و آرامگاه آیت‌الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی حمله کرده بود. این حملات ۱۲ کشته و شماری مجروح بر جای گذاشت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.