ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی حوثی‌های یمن: حملات موشکی به عربستان ادامه خواهد داشت

سخنگوی شیعیان حوثی، گروه مورد حمایت ایران در جنگ یمن، گفته است که اگر «تجاوز و محاصره» یمن ادامه یابد این گروه همچنان به حملات موشکی خود به خاک عربستان سعودی ادامه خواهد داد.

سخنگوی شیعیان حوثی، گروه مورد حمایت ایران در جنگ یمن، گفته است که اگر «تجاوز و محاصره» یمن ادامه یابد این گروه همچنان به حملات موشکی خود به خاک عربستان سعودی ادامه خواهد داد.

موشک‌های «برکان ۲» شیعیان حوثی یمن. یکی از این موشک‌ها به ریاض شلیک شد.

محمد عبدالسلام، سخنگوی حوثی‌ها در صفحه توئیتر خود حملات موشکی این گروه به ریاض را «دفاع از مردم و انقلاب یمن» دانسته و نوشته است: «تازمانی که تجاوز و محاصره یمن ادامه یابد، حملات موشکی نیز ادامه خواهد یافت.»

شیعیان حوثی یمن شنبه ۴ نوامبر / ۱۳ آبان، یک موشک بالستیکی از نوع «برکان ۲ اچ» با برد ۸۰۰ کیلومتر به سوی ریاض شلیک کردند که سامانه دفاع موشکی سعودی آن را دفع کرد. ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در واکنش به شلیک موشک از یمن به ریاض، ایران را به «تجاوز نظامی» متهم و اعلام کرد که ریاض ممکن است موشک‌پرانی حوثی‌ها را به‌عنوان «اعلان جنگ» درک کند.

این اقدام تنش تازه‌ای در منطقه ایجاد کرده است.

محمد عبدالسلام همچنین محکوم کردن حمله موشکی حوثی‌ها به ریاض از سوی آمریکا را نشانه‌ای از حمایت سیاسی و نظامی واشنگتن از «نیروهای متجاوز» خوانده است.

عبدالسلام یک هفته پیش از حمله موشکی به ریاض نیز تهدید کرده بود که عمق عربستان سعودی و همچنین ابوظبی از اهداف موشک‌های حوثی‌ها به‌شمار می‌روند. او به خبرگزاری الجزیره گفته بود: «آن‌چه امروز در مرزهای مشترک با عربستان اتفاق می‌افتد واکنش طبیعی و قانونی ماست، این روند تداوم و حتی افزایش خواهد یافت.»

ایران در جنگ یمن از شیعیان حوثی حمایت می‌کند و عربستان سعودی در مقابل به نیروهای عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری این کشور کمک می‌کند. عربستان سعودی در یک سو با تشکیل ائتلاف عربی از ماه مارس ۲۰۱۵ در یمن مداخله نظامی کرده است و از سوی دیگر ایران از حملات حوثی‌ها پشتیبانی کرده و به‌گفته منابع غربی به آن‌ها سلاح و تجهیزات می‌رساند.

حسن روحانی، رئیس ‌‌جمهوری ایران روز چهارشنبه ۱۷ آبان در جلسه هیئت دولت حملات موشکی شیعیان حوثی به ریاض را مقاومت ملت یمن در مقابل عربستان سعودی نامید و گفت: «ملت یمن در مقابل این حجم از بمباران کشورش چه عکس‌العملی می‌تواند نشان دهد؟ می‌گویند از سلاح خود استفاده نکنند؟ خوب شماها بمباران را متوقف کنید، سپس ببینید آیا ملت یمن به آن پاسخ مثبتی نمی‌دهد؟»

محمدعلی حوثی، رهبر شیعیان یمن در مهرماه سال جاری اعلام کرد که با غلبه بر محاصره ائتلاف عربستان سعودی یگان موشکی شورشیان به‌زودی ساخت موشک‌های بالستیک را اعلام می‌کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آراز اورمو

    هر جا سخن از جنگ و خونریزی هست، نام جمهوری فاشيسم و دیکتاتوری ایران میدرخشد

  • سورنا

    دمشون گرم باید شاهرگه حیاتی عربستان رو هدف بگیرن