ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برزیل: اگر زنان یاد بگیرند فریاد بزنند

 از ۷ سالگی به ما آموزش می‌دهند که حقیر باشیم و سرزنش شویم. اگر به ما می‌آموختند فریاد بزنیم، جیغ بکشیم و لگد بزنیم، شاید در نهایت جلوی سوء‌استفاده از ما گرفته نمی‌شد، اما مسئولیت نهایی با ما نبود با سوء‌استفاده کنندگان بود.

فرهنگ‌ها مختلف‌اند، اما مسائل یکسانند، به ویژه وقتی پای تبعیض‌هایی در میان باشد که ریشه تاریخی طولانی‌ای دارند، از همه مهمتر تبعیض در مورد زنان.

مقاله زیر ناظر بر وضعیت زنان در برزیل است، اما به خوبی آن را درک می‌کنیم، به جای برزیل بنویسید ایران، کلیت گزارش اعتبار خود را حفظ می‌کند.

برزیل: تظاهراتی علیه سکسیسم
برزیل: تظاهراتی علیه سکسیسم

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • neda

    هفته گذشته شایعه به واقعیت تبدیل شد و در جریان دیدار دو تیم فوتبال در تهران از رقابت‎های سوپر لیگ زنان، علاوه بر زمینِ بازی پُر از چاله و نبود امکانات بهداشتی، به وجود ناظر فدراسیون هم مزیّن شد. پیش از شروع دیدار، ناظر فدراسیون به بازیکنان دو تیم درباره پوشش‌ها و لباس‎ها‎شان و به ویژه بیرون بودن موهای سر تذکر داد و رسماً اعلام کرد در صورت رعایت نکردن به تذکرات، بازیکنان اخطار و بعد هم کارت‌زرد می‎گیرند. فوتبالیست‌ها گمان کردند که این تهدیدها فقط هشدار یا تذکر است برای اینکه حواس‎شان را داخل زمین بیشتر جمع کنند، اما داوران شوخی نداشتند و با جدیت به جای اینکه حواسشان به بازی باشد، مو و حرکت بازیکنان را زیر نظر داشتند و تذکر می‎دادند. اینکه دست بردن خودسرانه در قوانین و مقررات فدراسیون بین‏المللی فوتبال (فیفا) ممکن هست یا نه، یا چه پیامدهای حقوقی برای فوتبال ایران خواهد داشت بحث جداگانه‏ای است. اما آنچه درباه‎ی این موضوع قابل تامل است نوع نگاهی است که بر ورزش زنان در ایران امروز حاکم است. زنانی که هر محدودیت و اجباری را تحمل می‌کنند ولی همچنان در عرصه‌های مختلف ورزشی فعال هستند. محدودیت‌هایی که آنها را در یک مقایسه بین‌المللی، از جمله به خاطر حجاب اجباری و نوع پوشش‌های مسخره و غیرحرفه‌ای که به آنها تحمیل می‌شود، در شرایطی به شدت ناعادلانه قرار می‌دهد.