ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تغييرات تازه در گذرنامه‌های انگليسی به‌سود هم‌جنس‌گرايان

<p>وزارت کشور انگليس تصميم گرفته است تا در گذرنامه زوج&zwnj;های هم&zwnj;جنس&zwnj;گرا تغييراتی وارد کند.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش بی&zwnj;بی&zwnj;سی (انگليسی) وزارت کشور انگليس در اين تغييرات قرار است به&zwnj;جای گزينه&zwnj;های پدر و مادر در گذرنامه زوج&zwnj;های هم&zwnj;جنس&zwnj;گرا گزينه&zwnj;های والد نخست و والد دوم را قرار دهد.</p> <p><br /> گروه&zwnj;های پشتيبان حقوق هم&zwnj;جنس&zwnj;گرايان، معتقدند که شکل کنونی گذرنامه&zwnj;ها، نوعی تبعيض و عدم توجه به حقوق زوج&zwnj;های هم&zwnj;جنس و فرزندان آن&zwnj;ها است اما شکل تازه پاسپورت&zwnj;ها باعث امنيت بيشتر زوج&zwnj;های هم&zwnj;جنس خواهد شد و به&zwnj;سادگی گويای واقعيت&zwnj;های زندگی مدرن برای خانواده&zwnj;های هم&zwnj;جنس&zwnj;گرا، فرزندان آن&zwnj;هاست و برای مقامات نيز کار را ساده&zwnj;تر خواهد کرد.</p> <blockquote> <p><br /> وزارت کشور انگليس اعلام کرد اقدامات جديدی نيز برای تهيه گذرنامه&zwnj;های ويژه افراد ترانس سکشوال در دست اقدام است</p> </blockquote> <p>اما گروه&zwnj;های مدافع ازدواج&zwnj;های سنتی چنين تغييراتی در گذرنامه&zwnj;ها را نوعی بی&zwnj;احترامی و لکه&zwnj;دار نمودن نقش والدين به&zwnj;عنوان پدر و يا مادر در يک خانواده می&zwnj;دانند.</p> <p><br /> آن&zwnj;ها معتقدند که پدر و مادر قابل جابه&zwnj;جايی نيستند و هر يک بايستی نقش ويژه خود را در مراقبت و پرورش کودکان ايفا کنند.</p> <p><br /> همچنين وزارت کشور انگليس اعلام کرد اقدامات جديدی برای تهيه گذرنامه&zwnj;های ويژه افراد ترانس سکشوال در دست اقدام است که در آن&zwnj;ها هيچ گزينه&zwnj;ای برای ذکر هويت جنسی فرد وجود نخواهد داشت.</p> <p>بدين ترتيب يک شهروند ترانس سکس اين امکان را خواهد داشت تا خود شخصأ هويت جنسی خود را انتخاب نمايد.</p> <p><br /> گفته می&zwnj;شود که تغييرات مشابهی در اوايل سال جاری ميلادی در آمريکا نيز به&zwnj;اجرا گذاشته شود.<br /> &nbsp;</p>

وزارت کشور انگليس تصميم گرفته است تا در گذرنامه زوج‌های هم‌جنس‌گرا تغييراتی وارد کند.

به گزارش بی‌بی‌سی (انگليسی) وزارت کشور انگليس در اين تغييرات قرار است به‌جای گزينه‌های پدر و مادر در گذرنامه زوج‌های هم‌جنس‌گرا گزينه‌های والد نخست و والد دوم را قرار دهد.

گروه‌های پشتيبان حقوق هم‌جنس‌گرايان، معتقدند که شکل کنونی گذرنامه‌ها، نوعی تبعيض و عدم توجه به حقوق زوج‌های هم‌جنس و فرزندان آن‌ها است اما شکل تازه پاسپورت‌ها باعث امنيت بيشتر زوج‌های هم‌جنس خواهد شد و به‌سادگی گويای واقعيت‌های زندگی مدرن برای خانواده‌های هم‌جنس‌گرا، فرزندان آن‌هاست و برای مقامات نيز کار را ساده‌تر خواهد کرد.

اما گروه‌های مدافع ازدواج‌های سنتی چنين تغييراتی در گذرنامه‌ها را نوعی بی‌احترامی و لکه‌دار نمودن نقش والدين به‌عنوان پدر و يا مادر در يک خانواده می‌دانند.

آن‌ها معتقدند که پدر و مادر قابل جابه‌جايی نيستند و هر يک بايستی نقش ويژه خود را در مراقبت و پرورش کودکان ايفا کنند.

همچنين وزارت کشور انگليس اعلام کرد اقدامات جديدی برای تهيه گذرنامه‌های ويژه افراد ترانس سکشوال در دست اقدام است که در آن‌ها هيچ گزينه‌ای برای ذکر هويت جنسی فرد وجود نخواهد داشت.

بدين ترتيب يک شهروند ترانس سکس اين امکان را خواهد داشت تا خود شخصأ هويت جنسی خود را انتخاب نمايد.

گفته می‌شود که تغييرات مشابهی در اوايل سال جاری ميلادی در آمريکا نيز به‌اجرا گذاشته شود.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    اینها همه بهانه ای است برای آنکه شما سکسوالیته خود را برای دولت افشا کنید. دولت تمامیت گرا نمی تواند خصوصی بودن و مخفی بودن گرایش جنسی و هیچ گرایش دیگری در شهروندانش را تحمل کند.