ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کرملین: توافق جدید ترامپ و پوتین بر سر جنگ سوریه

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده و ولادیمیر پوتین، همتای روسی او برای حفظ حاکمیت ملی و یکپارچگی سوریه تعهد دادند و گفتند که تا پایان کار داعش در سوریه هستند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده و ولادیمیر پوتین، همتای روسی او بر سر ادامه جنگ با گروه «دولت اسلامی» (داعش) در سوریه به توافق رسیده‌اند.

ترامپ و پوتین در حاشیه اجلاس اقتصادی منطقه آسیا ـ پاسیفیک

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، کرملین در بیانیه‌ای شنبه ۱۱ نوامبر / ۲۰ آبان اعلام کرد که ترامپ و پوتین با جزئیات یک بیانیه مشترک بر سر جنگ سوریه موافقت کرده‌اند.

این بیانیه حاصل همکاری سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و رکس تیلرسون، همتای آمریکایی او توصیف شده است. آنها بیانیه مشترک را برای دیدار پوتین و ترامپ در دانانگ آماده کرده بودند.

به ادعای مسکو، ترامپ و پوتین در حاشیه اجلاس سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیاـ پاسیفیک در دانانگ ویتنام با یکدیگر گفت‌و‌گو کرده‌اند و بر سر این بیانیه مشترک به توافق رسیدند.

پیش از این دفتر ریاست جمهوری آمریکا گفته بود که ترامپ دیدار دو جانبه‌ای با پوتین در دانانگ نخواهد داشت.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید در این‌باره گفت ممکن است ترامپ و پوتین با هم سلامی کنند اما امکان دیدار دو جانبه وجود ندارد.

کاخ سفید هنوز درباره بیانیه کرملین درباره دیدار ترامپ و پوتین و توافق‌شان بر سر سوریه اظهارنظر نکرده است.

دیدار ترامپ و پوتین در حالی صورت می‌گیرد که مسئله دخالت مسکو در انتخابات ریاست‌جمهوری پیشین آمریکا به یک بحران داخلی حاد برای دولت ترامپ بدل شده است.

    تعهد آمریکا به حاکمیت و یکپارچگی سوریه

    بر اساس آنچه کرملین از این توافق مشترک منتشر کرده است، هر دو کشور نسبت به حفظ حاکمیت ملی و یکپارچگی کشور سوریه تعهد داده‌اند.

    این دو کشور همچنین بر سیاسی‌بودن راه‌حل بحران سوریه تأکید کرده‌اند و از تمام طرفین درگیر خواسته‌اند تا به روند مذاکرات صلح ژنو بپیوندند.

    روسیه و آمریکا به علاوه گفته‌اند که تا پایان کار داعش در سوریه به عملیات نظامی در هماهنگی با یکدیگر ادامه می‌دهند.

    پیش از این دولت‌های دمشق و بغداد هر دو در بیانیه‌هایی پایان کار خلافت خودخوانده داعش در کشورهایشان را اعلام کرده‌ بودند. با سقوط دو شهر مرزی القائم عراق و ابوکمال سوریه که تحت کنترل داعش بودند، این گروه دیگر هیچ شهر مهمی را در دست ندارد.

    ایالات متحده پیش از بر سر کارآمدن ترامپ به دنبال کنار رفتن بشار اسد، رئیس‌جمهوری دولت دمشق بود. تیلرسون این ادعا را چندی پیش تکرار کرد و گفت که خانواده اسد دیگر جایی در قدرت ندارند.

    آمریکا همچنین حامی اصلی کردهای شمال سوریه نیز محسوب می‌شود که با رهبری ائتلاف «نیروهای دموکراتیک سوریه» رقه، پایتخت خلافت‌ خودخوانده داعش را از کنترل این گروه خارج کردند.

    شمال سوریه به رهبری کردها حکومتی خودمختار تشکیل داده است. آنها همواره بر حفظ خودمختاری در چارچوب مرزهای کشور واحد سوریه تأکید کرده اند.

    در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    • من عبدالکریمخان از رشت هستم

      من رشتی هستم و روی سخنم با حاج سید علی ست. دلم خواهان است تا به گو بگویم که أ سید علی جون دیدی چی شد!!؟؟ یه کاری بکن پدر جان که طرف دو باره غسل نکرده به قول رودکی سمرقندی و نا پاک یکسره از فرودگاه امام نیاد به دیدارت. بلابگیر پوتین رو می گم. چنان کارت را بسازند ***جناب رهبری شتابتان بسوی سرنوشت امام معمر القذافی را تبریکتان می گویم. تا دیر نشده فتوای خوابنما شدنتان مبنی بر دیدار با امام عج و فرمان ایشان بر یک رفراندوم را صادر فرمایید. بنده اگر چه هیچ نوع دوستی ای با سرکار عالی ندارم اما چون مخالف حکم اعدام هستم به شما پیشنهاد می کنم که تا دیر نشده فرمان یک رفراندوم را صادر فرمایید هر چه پول هم اهل بیتتاان غارت کرده اند را برد ارید به کرملین مهاجرات فرمایید. قربان شما بسیار دوستانه عرش کردم و امیدوارم رهبر عزیز این پیشنها را بپذیرد