ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اتهام جدید مشاور امنیتی پیشین ترامپ: دسیسه با ترکیه برای ربودن گولن

بر اساس ادعاها، فلین برای ربودن گولن و انتقال او به زندان جزیره امرالی ترکیه به ازای دریافت ۱۵ میلیون دلار با آنکارا وارد مذاکره شده بود. وکلای مشاور امنیت ملی سابق ترامپ اتهام‌ها را تکذیب کرده‌اند.

مایکل تی. فلین، مشاور امنیت ملی پیشین رئیس‌جمهوری آمریکا و فرزندش به همکاری مخفیانه با دولت ترکیه برای ربودن فتح‌الله گولن، روحانی ناراضی ساکن آمریکا متهم شده‌اند. وکلای فلین که پیش از این به رابطه مخفیانه با مقام‌های روس متهم شده بود، اتهام‌های جدید را قویاً انکار کردند.

مایکل فلین، مشاور امنیت ملی سابق رئیس جمهوری آمریکا

به گزارش روزنامه «وال استریت ژورنال»، روبرت مولر، دادستان ویژه آمریکایی شواهدی گردآوری کرده که فلین و فرزندش را متهم به همکاری در طرح مخفیانه ربودن گولن و انتقال او به زندانی در جزیره امرالی ترکیه می‌کند. عبدالله اوجالان، رهبر حزب کارگران کردستان (پ ک ک) در امرالی زندانی است.

فلین و شرکت خصوصی امنیتی او قرار بوده در ازای دریافت ۱۵ میلیون دلار از دولت رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه چنین طرحی را عملی کنند.

دولت ترکیه فتح‌الله گولن، روحانی ناراضی ترک را که در تبعید خودخواسته در آمریکا به سر می‌برد، عامل اصلی کودتای نافرجام ژوئیه ۲۰۱۶ این کشور می‌داند. گولن که این اتهام‌ها را رد کرده، ابتدا از حامیان اردوغان بود، اما پس از ۲۰۱۳ روابط آن دو رو به تیرگی نهاد.

مذاکرات فلین و فرزندش با هیأت ترکی در این باره در میانه دسامبر ۲۰۱۶ رخ داده است؛ پس از انتخاب ترامپ به ریاست‌جمهوری و وقتی که فلین به عنوان مشاور ارشد امنیتی او انتخاب شده بود.

وکلای مدافع فلین این اتهام‌ها را رد کرده‌اند و آنها را «مایه خشم» خوانده اند. روبرت کلنر، وکیل فلین در ایمیلی به خبرگزاری «رویترز» گفت که «اتهام‌های مطرح‌شده در رسانه‌ها که از رشوه تا آدم‌ربایی را شامل می‌شوند، مایه خشم هستند و از روی پیش‌داوری... آنها همه کذب‌اند.»

پیش از این همکاری برخی دیگر از چهره‌های نزدیک به ترامپ با ترکیه بر سر پرونده رضا ضراب، تاجر ایرانی‌تبار ترک و متهم به دورزدن تحریم‌ها علیه ایران جنجال‌برانگیز شده بود.

شرکت خصوصی امنیتی فلین نیز به دلیل همکاری‌های دیگر با آنکارا، به‌ویژه بر سر پرونده ضراب زیر ذره‌بین قرار داشته است.

روبرت مولر به پرونده دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا و تبانی احتمالی اعضای کمپین دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری با مقام‌های روس می‌پردازد.

فلین پس از مطرح‌شدن نامش در این پرونده تنها پس از ۲۴ روز از آغاز کار به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید از سمتش استعفا داد.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.