ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بیانیه اتحادیه‌های کارگری ایران در حمایت از محمود صالحی

در بیانیه تشکل‌های کارگری از زنجیرزدن به پای محمود صالحی روی تخت بیمارستان به سختی انتقاد شده و این کار روش «غیرانسانی و به‌جا مانده از سبعیت دوران بردگی» توصیف شده است.

چندین اتحادیه و سازمان دفاع از حقوق کارگران ایران در حمایت از محمود صالحی، فعال کارگری بازداشت‌شده بیانیه‌ای صادر کردند.

در این بیانیه که شنبه ۲۰ آبان منتشر شد، تشکل‌های کارگری از بازداشت دوباره صالحی انتقاد کردند، خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط او شدند و دسترسی او به امکانات بهداشتی بهتر و انتقال او به بیمارستان مجهزتر را از مقام‌های قضائی ایران طلب کردند.

در این بیانیه از زنجیر زدن به پای این فعال کارگری روی تخت بیمارستان به سختی انتقاد شده و این کار روش «غیرانسانی و به‌جا مانده از سبعیت دوران بردگی» توصیف شده است.

محمود صالحی، دبیر سابق انجمن صنفی خبازان سقز، شنبه ششم آبان پس از پایان عمل دیالیز در بیمارستانی در سقز توسط نیروهای امنیتی بازداشت و برای تحمل حکم محکومیت یک ساله به زندان سقز منتقل شد.

او اندکی بعد در زندان به دلیل وخامت حال به بیمارستان منتقل شد؛ اما عکس‌های انتشاریافته از صالحی، او را پا در زنجیر در بخش مراقبت‌های ویژه نشان می‌داد.

اتحادیه‌ها و تشکل‌هایی همچون «اتحادیه آزاد کارگران ایران»، «انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه»، «سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه» «سندیکای نقاشان البرز» و تعدادی تشکل حامی حقوق کارگران در بیانیه خود هشدار دادند که «تداوم چنین سیاست‌هایی، ما تشکل‌های مستقل کارگری و طبقه کارگر ایران را بیش از پیش به صحنه مبارزه علیه ستم و بی عدالتی خواهد کشاند.»

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.