ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تظاهرات گسترده راست افراطی در پایتخت لهستان

همزمان با روز ملی استقلال لهستان، ده‌ها هزار تن از فاشیست‌ها و ناسیونالیست‌های این کشور با شعار «ما خدا می‌خواهیم» در خیابان‌های ورشو تظاهرات کردند.

ده‌ها هزار حامی راست افراطی در ورشو، پایتخت لهستان راهپیمایی کردند.

«راهپیمایی استقلال» روز استقلال لهستان برگزار می‌شود - منبع: توئیتر

این راهپیمایی که سه بعدازظهر شنبه ۱۱ نوامبر / ۲۰ آبان شروع شد، همزمان با روز استقلال لهستان و با شعار «ما خدا می‌خواهیم» برگزار می‌شود.

در روز استقلال لهستان از ۲۰۰۸ به این سو «راهپیمایی استقلال» برگزار می‌شود. فاشیست‌ها و ناسیونالیست‌های راست افراطی عموماً در چنین مراسمی حاضر می‌شود و امسال حضور پرشماری در این راهپیمایی دارند. این راهپیمایی را «کمپ ناسیونال رادیکال» و «جوانان سرتاسر لهستانی»، دو گروه راست افراطی آغاز کردند.

سازمان‌دهندگان راهپیمایی راست افراطی این رویداد را «بزرگترین رویداد میهن‌پرستانه» از نوع خود در اروپا خوانده اند.

راهپیمایی‌کنندگان ناسیونالیست و فاشیست در این راهپیمایی شعار می‌دادند: «لهستان عظیم ملی؛ دین پایه ملت لهستان است؛ لهستان عظیم کاتولیک و ملتی واحد فراسوی مرزها».

سازمان‌دهندگان این راهپیمایی گفته اند که شعار «ما خدا می‌خواهیم» تأکید می‌کند که لهستان هنوز سرزمین ایمان و دینداری در اروپا است.

آنها «راهپیمایی استقلال» را مقابله‌ای با اروپای آتئیست معرفی کرده‌اند.

کشوری در سیطره پوپولیسم راست

فاشیست‌های راهپیمایی روز استقلال لهستان شامل شهروندانی از کشورهای همسایه نیز می‌شود و شمار آنها به ده‌ها هزار تن می‌رسد. بسیاری از آنها مسلمانان، به‌خصوص مهاجران مسلمان را علت مشکلات اقتصادی و اجتماعی می‌دانند. این راهپیمایی‌کنندگان با نخبگان لیبرال دولت‌های غربی نیز مخالفند و آن را به کوتاهی در حفاظت از کشورهایشان در برابر مهاجران متهم می‌کنند.

صحنه‌ای از راهپیمایی استقلال ـ منبع: توئیتر

بئاتا شدوو، نخست‌وزیر لهستان از حزب راست‌گرای «قانون و عدالت» به یکی از چهره‌های اصلی جنبش راست پوپولیستی این کشور بدل شده. او پنج‌شنبه در سخنرانی خود در ورشو از اروپایی حمایت کرده بود که «سنت‌های مسیحی در آن سانسور نمی‌شوند.»

لهستان از پذیرفتن مهاجران سرباز زده است. مقام‌های این کشور مدعی اند که مسلمانان تهدیدی برای امنیت ملی آنها هستند. کمتر از یک درصد جمعیت لهستان را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

«راهپیمایی استقلال» راست‌گرایان افراطی عموماً با زدوخورد بین پلیس و تظاهرکنندگان تمام می‌شد اما در دو سال گذشته و احتمالاً به دلیل قدرت‌گرفتن حزب قانون و عدالت از خشونت این تظاهرات کاسته شده است.

قرار بود ریچارد اسپنسر، یکی از چهره‌های برتری‌طلبان سفیدپوست و راست افراطی در آمریکا در این راهپیمایی شرکت کند، اما حضور او با مخالفت وزارت خارجه لهستان لغو شد.

فعالان ضدنژادپرستی و ضدفاشیسم نیز در واکنش به «راهپیمایی استقلال» یک تظاهرات اعتراضی همزمان برگزار کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شکر زیادی خوردن