ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترامپ در فیلیپین: پیشنهاد میانجیگری با چین، جدال توئیتری با رهبر کره شمالی

ترامپ به آخرین مقصد سفر آسیایی خود رسیده است. او در اجلاس سالانه آسه‌آن حضور می‌یابد، با «ترامپِ فیلیپین» دیدار دارد و برای کاهش نفوذ پکن در دریای جنوبی چین رایزنی می‌کند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا پس از شرکت در اجلاس کشورهای حوزه اقتصادی آسیا ـ پاسیفیک در ویتنام به فیلیپین سفر کرد تا در اجلاس سالیانه رهبران جنوب شرق آسیا شرکت کند. او پیش از آن پیشنهاد میانجیگری درباره مناقشه دریای جنوبی چین را مطرح کرد. ترامپ همچنین در زنجیره‌ای از پیام‌های توئیتری‌ به بحران کره شمالی اشاره کرد.

معترضان به حضور ترامپ در فیلیپین

ترامپ یکشنبه ۱۲ نوامبر / ۲۱ آبان به فیلیپین، آخرین مقصد خود در جریان سفر ۱۲ روزه‌اش رسید. او قرار است در این دیدار در «اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا» (آسه‌آن) حضور داشته باشد.

برخی از نمایندگان کنگره آمریکا خواسته‌اند که ترامپ در دیدار با رودریگو دوترته، رئیس‌جمهوری فیلیپین، از نقض حقوق بشر در این کشور انتقاد کند. دوترته پوپولیست راست‌گرایی بود که با لقب «ترامپ فیلیپین» به قدرت رسید.

پیش از رسیدن ترامپ به فیلیپین صدها تظاهرکننده در اعتراض به ورود او به خیابان‌ها رفتند و شعار دادند: «ترامپ را دور بریزید». پلیس ضدشورش فیلیپین با استفاده از گاز اشک‌آور و خودروهای آب‌پاش آنها را متفرق کرد.

میانجیگری بر سر دریای جنوبی چین

ترامپ پیش از رسیدن به فیلیپین گفته بود که حاضر است در مناقشه دریای جنوبی چین بین چین و پنج‌ کشور آسیای جنوب شرقی دیگر میانجیگری کند.

چهار کشور اندونزی، فیلیپین، مالزی و سنگاپور از آسه‌آن و نیز تایوان بر سر قلمروهای متفاوت با پکن اختلاف دارند، اما قدرت نظامی چین کار آن کشورها برای پیگیری ادعاهایشان را دشوار کرده است.

منطقه دریای جنوبی چین یکی از بالقوه خطرناک‌ترین مناطق تنش‌زا در شرق آسیا دانسته می‌شود.

ترامپ: خیلی تلاش می‌کنم دوست رهبر کره شمالی بشوم

ترامپ یکشنبه ۱۲ نوامبر در توئیت‌هایش گفت که شی جین پینگ، رئیس‌جمهوری چین در حال «افزایش تحریم‌ها» علیه کره شمالی است و از پیونگ‌یانگ خواسته تا به سوی «خلع سلاح هسته‌ای» حرکت کند.

ترامپ در حال عزیمت به فیلیپین

تنش‌ها بین پیونگ‌یانگ و واشنگتن پس از مجموعه‌ای از آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای در کره شمالی بالا گرفت. این تنش‌ها با جنگ لفظی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به سطحی کم‌سابقه رسید.

این تنش‌های لفظی در پیام توئیتری دیگری از ترامپ ادامه یافت: «چرا کیم جونگ اون باید با "پیر" خواندن من، بهم توهین کند، آن هم وقتی من هرگز به او "قدکوتاه و چاق" نگفته ام؟ بله، خیلی تلاش می‌کنم دوستش بشوم ــ و شاید روزی این اتفاق بیفتد.»

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) November 12, 2017

ترامپ در سفرش به ژاپن گفته بود که برنامه هسته‌ای کره شمالی را «تهدیدی برای جهان متمدن» است و بار دیگر تأیید کرد که زمان برای «صبر استراتژیک» تمام شده است.

او همچنین در سخنانی که در پارلمان کره جنوبی ایراد کرد به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی هشدار داد که دستیابی به سلاح هسته‌ای نه تنها حکومت او را مصون نمی‌کند، بلکه پیونگ‌یانگ را به خطر می‌اندازد.

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) ارزیابی کرده که پیونگ‌یانگ ظرف چندماه آینده قابلیت هدف‌قراردادن خاک ایالات متحده با سلاح‌های اتمی را به دست می‌آورد. ترامپ وعده داده که اجازه چنین اتفاقی را ندهد. کره شمالی مدعی است که هم‌اکنون به چنین قابلیتی دست یافته است.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    • علی

      ولی این ادم جدا امثال احمدی نژاد را روسفید کرده