ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علی یونسی: زرتشتی‌ها اصل و اساس ملت ایران هستند

علی یونسی گفته بحث پیشینه زرتشتی‌ها در ایران بسیار مفصل و ریشه دار است و زرتشتی‌ها اصل و اساس ملت ایران بودند.

علی یونسی گفته بحث پیشینه زرتشتی‌ها در ایران بسیار مفصل و ریشه دار است و زرتشتی‌ها اصل و اساس ملت ایران بودند.

علی یونسی، وزیر پیشین اطلاعات و دستیار فعلی حسن روحانی در حوزه اقلیت ها

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی یکشنبه ۲۱ آبان گفت: «تفاوت زرتشتی‌ها با دیگر اقلیت‌های دینی در این است که آنان بایگانی و سند تاریخی ما هستند. بخش زیادی از ادبیات، زبان و تاریخ گذشته از سوی زرتشتی‌ها حفظ شد. از این نظر وظیفه و نقش بزرگی در حفظ میراث ایران ما داشتند.»

به گفته وزیر پیشین اطلاعات ایران، زرتشتی‌ها به‌عنوان ایرانیان غیرمسلمان به حسن شهرت معروف هستند و هرجا مسئولیتی را می‌پذیرند، به خوبی انجام می‌دهند و اساساً مردم با اقلیت‌ها مشکلی ندارند.

علی یونسی این اظهارات را پس از آن بیان کرده که در هفته‌های گذشته به دنبال تعلیق نمایندگی سپنتا نیکنام، عضو زرتشتی شورای شهر یزد بحث بر سر حقوق اقلیت‌های دینی در ایران بالا گرفته بود.

محافظه‌کاران و منتقدان دولت ایران علی یونسی را به سبب اظهاراتی درباره نقض حقوق بشر در ایران، تشویق به استفاده از نماد شیر و خورشید و آموزش زبان‌ مادری به اقلیت‌ها و همچنین معرفی عراق به عنوان حوزه تمدنی نفوذ ایران مورد انتقاد قرار داده بودند. علی یونسی در دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی ریاست وزارت اطلاعات را بر عهده داشت.

رسانه‌های منتقد دولت حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران از او به عنوان «اسفندیار رحیم مشایی در کابینه روحانی» نام می‌برند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • عاصف از شورآباد

    اینها همه بازی روباهانی ست که عمامه بر سر دارند و عبا بر تن. اینان خمشان بدن استثنا قادرند زرتشتیان و بهاییان را سر ببرند. چند ماه پبش بو.د که به فتوای جناب ایشان سر فرهنگ امیری دوست همین سپنتا نیکنام را در همان شهر یزد بریدند. در زمان فرمانروایی جناب ایشان بر وزارت اطلاعات بود که در پاریش به زن کسرا وفاداری تجاوز کردند و سر او را جلو چشم زنش بریدند. در زمان حضرت ایشان پود که محمد جعفر پوینده یزدی را نیز کشتند، محتاری نیز در زمان همین مردک کشته شد، پیروز دوانی نیز در زمان همین جناب به قتل رسید. احمد توسلی نیز بدست زیردستان او به قتل رسید. حالا این حکومت یکدست که همه اش هم در دست یگانه ی رهبری ست مانور می دهد. چند سال پیش کشی مقاله ای نوشته بود زیر عنوان قاتلان بر قدرتند. اما من اضافه کنم که مستخنثین بر قدرتنمد و چپاولگران بر قدرتند وووو

  • رضا

    وقتی دارایی مردم در موسسات مالی به تاراج می رود و حکومت توان دفاع از دارایی مردم را ندارد وقتی حکومتی تحمل موسیقی و کنسرت را ندارد وقتی حکومتی شخصیت های ملی را بایکوت می کند وقتی در نتیجه عملکرد حکومتی کشور رتبه اول فرار مغز ها در جهان می شود وقتی در نتیجه عملکرد حکومتی هامون ، زاینده رود، بختگان و ... خشک می شوند وقتی در نتیجه عملکرد حکومتی حدود ۸۰ درصد از گونه‌های جانوری کشور طی چهار دهه گذشته از بین میرود(ایسنا ۱۸ آبان ۱۳۹۶) وقتی حکومتی مقابل علائق مردم مثل روز کوروش می ایستاد و مردم را دستگیر می کند وقتی در نتیجه عملکرد حکومتی اکثریت مردم احساس نیاز به یارانه و کمک های دولتی دارند. وقتی در نتیجه عملکرد حکومتی مدام جنایت هایی مثل آتنا ، اهورا و سحر قریشی باز تولید می شود حکومتی که در آن نقش زنانش تنها ((محدود)) به وعده 30درصدی مناصب درجه دو می شود حکومتی که در آن مردم را به مسلمان و زرتشی ، شیعه و سنی، خودی و غیر خودی و ولایی و غیر ولایی خط کشی می کند. حکومتی که دائم مرگ بر این و مر گ بر آن ، مرگ ،جهاد و شهادت ؛ اعدام در ملاء عام و سانسور و فیلترینگ برقرار می کند حکومتی که در آن مناصب و پست های کلیدی کشور بین چهره های تکراری دست به دست می شود حکومتی که در آن گردانندگانش فسیل های متحرکی هستند که جز مرگ چیزی آنها را ازقدرت جدا نمی کند حکومتی که در آن کارگزارانش خود از فساد سازمان یافته و ساختاری صحبت می کنند ، اما هیچ آیت الله و آقازاده ای در دادگاه دیده نمی شود وقتی در مملکتی 3تا 7 میلیون کودک کار وجوددارد(روزنامه مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور) وقتی در نتیجه عملکرد اقتصادی حکومتی جوانانش توان ازدواج و پاسخ دادن به غریزی ترن ترین نیاز انسانی را ندارند مردم پشتوانه چه چیز این حکومت و کشور باید باشند؟ آیا این کشور به جز موشک و آیت الله های حکومتی به اعتماد و پشتوانه مردمی نیاز ندارد؟

  • مومن

    درنقد مطلب سروش باید گفت: حالا یک آخوند، با تمام کم و کاستی های شغلی و صنفی و وجهه بغایت خدشه دار شده اجتماعی اش، یک حرفی از سر انصاف و حقیقت زده است شما چرا آنقدر داغ کرده اید و جوش آورده اید وبه ناسزاگوئی روی آورده اید. اگر ایشا ن حرفی به صواب و به درستی زده است آن گفته را تائید کنید نه آنکه شخصیت فردی گوینده را آماج حملات خود قرار داده و کل مطلب را نفی نمائید.

  • سروش

    تاریخچه زندگی آخوند، اداراک و شعور او، انسانیت و آزاد اندیشی او صداقت و درستکاری او به همه مردم ایران و حتی خارج ایران اثبات کرده است که چنین نطراتی جز دروغ محض چیز دیگری نیست. آخوند و حوزه آخوندی لجنزاری است که شرافت و درستکرداری در آن جای ندارد. کافی است یک تحقیق کوچک در تاریخچه این نامردهای بی غیرت انجام دهید بعید است نقطع روشنی در زندگی اکثریت آنان بیابید. لذا دل بستن به چنین جفنگیاتی حماقت از نوع سالهای 57 است.

  • کیومرثی

    گلی به جمال این آقای یونسی.شجاعتی می خواهد مسوولی در ایران با عبا و عمامه چنین حرفی بزند!