ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تهدید دولت «پاپوآ گینه نو» علیه پناهجویان باقی مانده در اردوگاه مانوس

در اردوگاه جزیره مانوس هنوز حدود ۴۵۰ پناهجو به‌سر می‌برند. دولت «پاپوآ گینه نو» تهدید کرد که با خشونت آن‌ها را از اردوگاه خارج خواهد کرد.

پتروس توماس، وزیر مهاجرت «پاپوآ گینه نو» اعلام کرد که مقامات دولتی روز دوشنبه ۱۳ نوامبر / ۲۲ آبان اقداماتی را برای خروج حدود ۴۵۰ پناهجویی که در اردوگاه مانوس بدون غذا و آب مانده‌اند، اتخاذ خواهند کرد تا با زور بتوانند آن‌ها را از این اردوگاه خارج کنند.

برچیدن اردوگاه پناهجویی مانوس توسط مأموران اداره مهاجرت «پاپوآ گینه نو»

به‌گزارش رویترز، صدها مرد پناهجو در اردوگاه جزیره مانوس بیش از ۱۳ روز است که بدون غذا و آب و برق در این اردوگاه به‌سر می‌برند. این اردوگاه که توسط استرالیا ایجادشده توسط دادگاه عالی «پاپوآ گینه نو» بسته شد اما پناهجویان که قرار است به اردوگاه‌های موقت منتقل شوند از امنیت خود نگرانند و از خشونت ساکنان جزیره واهمه دارند و از این اردوگاه خارج نمی‌شوند. آن‌ها سنگرها و موانعی در این اردوگاه ایجاد کرده‌اند.

پتروس توماس، وزیر مهاجرت «پاپوآ گینه نو» در بیانیه‌ای که در اواخر روز یکشنبه ۱۲ نوامبر / ۲۱ آبان منتشر شد، گفت: «ما با مقامات مربوطه اقداماتی را انجام خواهیم داد تا افراد باقی مانده در این اردوگاه را به‌دلیل خطر جدی سلامت آن‌ها، از این اردوگاه خارج کنیم.»

چندین نفر از پناهجویان این اردوگاه از طریق ارسال ایمیل به رویترز اعلام کردند که در ساعت ۵ صبح به‌وقت محلی دولت هنوز هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده است.

یکی از پناهجویان روز دوشنبه گفت پس از آن‌که مأموران «پاپوآ گینه نو» وارد اردوگاه شده و مخازن و سطل‌های زباله‌ای که پناهجویان برای ذخیره آب باران از آن‌ها استفاده می‌کردند نابود کردند منابع آب پناهجویان از بین رفته است.

این پناهجو که از ترس مقامات «پاپوآ گینه نو» نخواست نامش فاش شود گفت: «مأموران مهاجرت مخازن آب ما را سوراخ و آبی که جمع‌آوری کردیم از بین بردند.»

اردوگاه مانوس توسط استرالیا در «پاپوآ گینه نو» دایر شده تا پناهجویانی که قصد ورود به استرالیا را دارند به آن‌جا منتقل کنند. دیوان عالی «پاپوآ گینه نو» سال گذشته حکم به غیرقانونی بودن این اردوگاه داد و سه‌شنبه هفته گذشته، ۳۱ اکتبر / ۹ آبان، این اردوگاه به‌طور رسمی بسته شد و پس از آن مواد غذایی به اردوگاه ارسال نشد و آب و برق آن نیز قطع شد.

از پناهجویان که به ماندن طولانی خود در این اردوگاه معترض هستند، خواسته شده که به سه مرکز «موقت» نقل مکان کنند اما آن‌ها نگران امنیت خود هستند و می‌گویند برخی از ساکنان جزیره رفتار خصمانه‌ای با آن‌ها دارند.

با تعیین مهلت تخلیه اردوگاه پناهجویی مانوس توسط مقام‌های «پاپوآ گینه نو»، حدود ۲۰ نفر از پناهجویان روز جمعه این اردوگاه را ترک کردند در حالی‌که از شنبه ۱۱ نوامبر / ۲۰ آبان، روز پایان مهلت، صدها پناهجوی دیگر همچنان در اردوگاه مانده‌اند. سازمان ملل از دولت استرالیا و پاپوآ گینه نو خواسته از اعمال خشونت علیه پناهجویان خودداری کنند. نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد گفته است وقتش رسیده که درد و رنج پناهجویان اردوگاه مانوس پایان پیدا کند.

این پناهجویان به‌طور عمده از افغانستان، ایران، میانمار، پاکستان، سریلانکا و سوریه هستند.

دولت استرالیا سیاست سختگیرانه‌ای در قبال پناهجویانی گرفته است که تلاش می‌کنند خود را به سواحل این کشور برسانند. دولت استرالیا به‌جای پذیرش پناهجویان، آن‌ها را به اردوگاه‌هایی در جزایر مانوس و یا نائورو می‌فرستد. استرالیا هیچ یک از قایق‌های پناهجویان را در خاک خود قبول نمی‌کند، حتی کسانی که شرایط پذیرش پناهندگی در این کشور را داشته باشند. دولت می‌گوید این سیاست موجب شده تا پناهجویان کمتری غرق شود اما مخالفت‌های گسترده‌ای نیز با این سیاست شده است.

در چارچوب یک معاهده مبادله پناهجویان، آمریکا موافقت کرده تا رسیدگی به ۱۲۵۰ پناهجوی مستقر در جزایر مانوس و نائورو را بپذیرد و در مقابل استرالیا نیز پناهجویانی از آمریکای مرکزی را قبول کند. اما آمریکا تا کنون تنها ۵۴ پناهجو را پذیرفته است.

نیوزیلند نیز پیشنهاد داده که ۱۵۰ پناهجو را اسکان دهد، اما استرالیا این پیشنهاد را رد کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.