ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محکوميت قاسم شعله‌سعدی به دو سال حبس

<p>قاسم شعله&zwnj;سعدی، استاد دانشگاه و نماينده پيشين مجلس ايران به دو سال حبس محکوم شد.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش تارنمای کمپين بين&zwnj;المللی حقوق بشر در ايران، شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران، شعله&zwnj;سعدی را به اتهام &quot;توهين به رهبری&quot; محاکمه کرده بود.</p> <p>خانم فهندژ سعدی، همسر اين زندانی سياسی گفت: &quot;شعله&zwnj;سعدی در حالی به اتهام توهين به رهبری حکم دو سال حبس را گرفته&zwnj;اند که پيش&zwnj;تر به اين اتهام او در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب رسيدگی شده بود.&quot;</p> <p>وی افزود: &quot;ايشان در دادگاهش به آن اعتراض کردد و آقای بازپرس هم قول دادند که بعد از بررسی اگر متوجه شوند که مفاد اين پرونده با پرونده شعبه ۱۵ يکی است قرار منع پيگيرد صادر می کنند که ايشان بعد از پيگيری به اين نتيجه رسيدند که موارد اتهامی در دو پرونده يکسان است و قبلاً به برای اين اتهام مجازات صادر شده اما متأسفانه قبل از اينکه ايشان دستور منع پيگيرد صادر کنند، دادستان پرونده را به دادياری و پس از آن به دادگاه انقلاب ارجاع داد و ايشان دوباره به دو سال حبس محکوم شدند.&quot;</p> <p>به گفته فهندژ سعدی، قاسم شعله&zwnj;سعدی &quot;به دليل مصاحبه&zwnj;های که داشته متهم به توهين به رهبری شده است.&quot;</p> <p>وی گفت: &quot;ما به اين حکم جديد اعتراض خواهيم کرد و واقعاً اميدواريم که تغيير کند.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>به گفته فهندژ سعدی، قاسم شعله&zwnj;سعدی به دليل مصاحبه&zwnj;های که داشته متهم به توهين به رهبری شده است</p> </blockquote> <p>همسر اين استاد دانشگاه افزود: &quot;روز دوشنبه ايشان را کابينی ملاقات کردم که گفتند کماکان از مشکل نخاعشان رنج می&zwnj;برند. با وجود آنکه پزشک قانونی نامه&zwnj;ای به دادستان تهران نوشته که ايشان قادر به تحمل مجازات نيستند اما تا حالا که هيچ&zwnj;گونه ترتيب اثری به آن داده نشده است.&quot;</p> <p>شعله&zwnj;سعدی، استاد دانشگاه تهران و نماينده شيراز در مجلس سوم و چهارم، يکشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۰ در راه بازگشت از شيراز، در فرودگاه مهرآباد تهران بازداشت و به زندان اوين منتقل شد.</p> <p>وی در سال ۱۳۸۱ طی نامه&zwnj;ای سرگشاده، شديداً از عملکرد آيت&zwnj;الله علی خامنه&zwnj;ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران انتقاد کرده بود. شعله&zwnj;سعدی پس از انتشار اين نامه بازداشت و پس از ۳۶ روز آزاد شد.</p> <p>اين استاد دانشگاه به دليل اين نوشتن اين نامه چند سال پيش به يک سال و نيم حبس و همچنين به دليل مصاحبه&zwnj;هايش به يک سال حبس و ممنوعيت از تدريس محکوم شده بود. </p> <p>شعله&zwnj;سعدی در سال ۱۳۸۸ برای دهمين دوره انتخابات رياست&zwnj;جمهوری ايران نيز کانديدا شد اما شورای نگهبان &laquo;صلاحيت&raquo; وی را رد کرد.</p> <p><br /> &nbsp;</p>

قاسم شعله‌سعدی، استاد دانشگاه و نماينده پيشين مجلس ايران به دو سال حبس محکوم شد.

به گزارش تارنمای کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران، شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران، شعله‌سعدی را به اتهام "توهين به رهبری" محاکمه کرده بود.

خانم فهندژ سعدی، همسر اين زندانی سياسی گفت: "شعله‌سعدی در حالی به اتهام توهين به رهبری حکم دو سال حبس را گرفته‌اند که پيش‌تر به اين اتهام او در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب رسيدگی شده بود."

وی افزود: "ايشان در دادگاهش به آن اعتراض کردد و آقای بازپرس هم قول دادند که بعد از بررسی اگر متوجه شوند که مفاد اين پرونده با پرونده شعبه ۱۵ يکی است قرار منع پيگيرد صادر می کنند که ايشان بعد از پيگيری به اين نتيجه رسيدند که موارد اتهامی در دو پرونده يکسان است و قبلاً به برای اين اتهام مجازات صادر شده اما متأسفانه قبل از اينکه ايشان دستور منع پيگيرد صادر کنند، دادستان پرونده را به دادياری و پس از آن به دادگاه انقلاب ارجاع داد و ايشان دوباره به دو سال حبس محکوم شدند."

به گفته فهندژ سعدی، قاسم شعله‌سعدی "به دليل مصاحبه‌های که داشته متهم به توهين به رهبری شده است."

وی گفت: "ما به اين حکم جديد اعتراض خواهيم کرد و واقعاً اميدواريم که تغيير کند."

به گفته فهندژ سعدی، قاسم شعله‌سعدی به دليل مصاحبه‌های که داشته متهم به توهين به رهبری شده است

همسر اين استاد دانشگاه افزود: "روز دوشنبه ايشان را کابينی ملاقات کردم که گفتند کماکان از مشکل نخاعشان رنج می‌برند. با وجود آنکه پزشک قانونی نامه‌ای به دادستان تهران نوشته که ايشان قادر به تحمل مجازات نيستند اما تا حالا که هيچ‌گونه ترتيب اثری به آن داده نشده است."

شعله‌سعدی، استاد دانشگاه تهران و نماينده شيراز در مجلس سوم و چهارم، يکشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۰ در راه بازگشت از شيراز، در فرودگاه مهرآباد تهران بازداشت و به زندان اوين منتقل شد.

وی در سال ۱۳۸۱ طی نامه‌ای سرگشاده، شديداً از عملکرد آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران انتقاد کرده بود. شعله‌سعدی پس از انتشار اين نامه بازداشت و پس از ۳۶ روز آزاد شد.

اين استاد دانشگاه به دليل اين نوشتن اين نامه چند سال پيش به يک سال و نيم حبس و همچنين به دليل مصاحبه‌هايش به يک سال حبس و ممنوعيت از تدريس محکوم شده بود.

شعله‌سعدی در سال ۱۳۸۸ برای دهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوری ايران نيز کانديدا شد اما شورای نگهبان «صلاحيت» وی را رد کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.