ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی در کرمانشاه: به زلزله‌زدگان وام می‌دهیم

رئیس جمهوری اسلامی بعد از ورود به فرودگاه کرمانشاه اعلام کرد که فقط وزارت مسکن مسئول بازسازی مناطق زلزله‌زده است. او وعده داد که دولت به زلزله‌زدگان کمک‌های بلاعوض می‌دهد.

رئیس جمهوری اسلامی برای بازدید از مناطق زلزله‌زده در غرب ایران صبح دوشنبه ۲۳ آبان وارد کرمانشاه شد. روحانی وعده داد که دولت با کمک‌‌های بلاعوض و تخصیص وام در بازسازی مناطق زلزله‌زده به یاری زلزله‌زدگان بشتابد.

سه‌شنبه ۲۳ آبان، حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی در فرودگاه کرمانشاه

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی بعد از ورود به فرودگاه «اشرفی اصفهانی» کرمانشاه در جمع خبرنگاران گفت:

 «به تمام آسیب دیدگان این حادثه می‌گویم که دولت با تمام توان برای کمک به شما وارد عمل شده و تلاش بر این است که در کوتاه‌ترین مدت ممکن مشکلات و معضل به وجود آمده را حل کند.»

بیش از ۴۴۵ نفر در اثر زلزله‌ای که با قدرت ۷.۳ ریشتر شامگاه یکشنبه ۲۱ آبان استان‌های غربی ایران و اقلیم کردستان عراق را لرزاند، جان خود را از دست دادند. رسانه‌های داخلی گزارش داده‌اند که۱۶ هزار نفر به کمک‌های فوری، بیش از همه به آب اشامیدنی، چادر و پتو و غذا نیاز دارند.

۱۲ هزار خانه به طور ۱۰۰ درصد تخریب شده و ۳۰ هزار خانه هم آسیب دیده است. حسن روحانی درباره بازسازی خانه‌های زلزله‌زدگان به تعدد نهادهای تصمیم‌گیری اشاره کرد:

«مسئول اصلی اسکان مردم در دوره موقت و بازسازی منازل آنها بنیاد مسکن است. از همه مقامات دولتی، نظامی، خیرین می خواهم که به بنیاد مسکن در این زمینه کمک کنند و کار جداگانه‌ای انجام ندهند. البته آنها می‌توانند برای خدمات عمومی از جمله امور بهداشتی و ... به صورت جداگانه اقدامات لازم را انجام دهند.»

روحانی وعده داد که دولت با کمک‌های بلاعوض و وام تلاش خواهد کرد به مردم کمک کند منازلشان را بازسازی کنند.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برآورد کرده که اگر به هر واحد مسکونی تخریب‌شده فقط ۳۰ میلیون تومان اختصاص داده شود، دولت به بیش از هزار میلیارد تومان بودجه برای بازسازی مناطق زلزله‌زده نیاز دارد.

سازمان ملل تخمین زده که بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در شعاع ۱۰۰ کیلومتری کانون زلزله زندگی می‌کنند.

زلزله شامگاه شنبه ۲۲ آبان مرگ‌بارترین زلزله در پنج سال گذشته در ایران بوده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Nader

    - فلاحت‌پیشه عضو مجلس: مردم با دست‌های خالی جنازه‌ها بیرون می‌کشند.وی گفت:‌ آمار کشته‌ها و مجروحان بیشتر از این خواهد شد از روستا ها با ما تماس می‌گیرند و می‌گویند که هیج امکاناتی در اختیارشان نیست و خودشان با دستهای خالی جنازه‌ها را از زیر آوار در می‌آورند. وی افزود: از روستای ده حاجی شهرستان دالاهو ۱۰کشته از زیر آوارها در آورده‌اند و کسی نیست که به آنها امدادرسانی کند. اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران گفته است فعلاً احتیاجی به کمک‌های خارجی احساس نشده!!! اما در صورت نیاز ایران این کمک‌ها را دریافت می‌کند.!!! حتما بعدا میگیرند تا بفرستند یمن و سوریه ؟! - ورود خبرنگاران خارجی به مناطق زلزله زده ممنوع شد! - معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر هفته گذشته گفته بود: ۸۰۰ دستگاه آمبولانس در ۴ قرارگاه مستقر کرده ایم تا بتوانند در سریع ترین زمان ممکن به زائران اربعین در مرز عراق خدمات دهی کنند!. این در حالیست که استاندار کرمانشاه در باره وضعیت فاجعه بار زلزله زدگان گفته: کمبود آمبولانس، مهم‌ترین مشکل امدادرسانی به مجروحان زلزله غرب کشور است.!

  • کتایون

    وام می دهند؟! به کسانی که همه زندگی شونو از دست داده اند؟ که مطمئنا خیلی ها هم بیکار هستند. واقعا که!!! چرا این همه پول از جیب این ملت خرج سوریه و لبنان و یمن و عراق می شود، ولی نوبت مردم بینوای خودمان که می رسد، تازه با منت وام می دهند؟ اینها ساکنین خانه هایی هستند که باصطلاح دولت ساخته است و بایستی استحکام و امنیت شان تضمین شده باشد. مگه همین چند وقت پیش نبود که آقای روحانی اعلام کرد به بازماندگان خانواده های آخرین حمله اسرائیل به نوارغزه، بنا به خساراتی که داشته اند از سه هزار تا ده هزار دلار به هر خانواده کمک می کند؟ نکنه ما اشتباهی اینجا به دنیا آمده ایم؟ اونها ایرانی اند و ما اجنبی؟!