ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر بهداشت: توزیع امکانات در مناطق زلزله‌زده‌ مناسب نیست‌

حسن قاضی‌زاده هاشمی می‌گوید به این دلیل که بسیاری از روستائیان زیر آوار دفن شده‌اند آمار کشته‌شدگان زلزله افزایش می‌یابد. وضع در روستاهای زلزله‌زده بحرانی‌تر است.

وزیر بهداشت که همراه رئیس جمهوری اسلامی به مناطق زلزله‌زده در غرب ایران سفر کرده می‌گوید به این دلیل که بسیاری از روستائیان زیر آوار دفن شده‌اند در روزهای آینده آمار کشته‌شدگان زلزله افزایش می‌یابد. وضع در روستاهای زلزله‌زده بحرانی‌تر است.

حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت

به گزارش رسانه‌های داخلی حسن قاضی‌زاده هاشمی در جلسه شورای مدیریت بحران که سه‌شنبه ۲۳ آبان در کرمانشاه برگزار شد درباره وضع زلزله‌زدگان به ویژه در روستاهای غرب ایران گفت:

«از مناطق زلزله‌زده مانند سرپل‌ذهاب، ازگله و ثلاث باباجانی بازدید کردیم. میزان تخریب به ویژه در روستاها، زیاد است. توزیع امکانات مناسب نیست و مدیریت محیطی توزیع مایحتاج به ویژه در مورد نیازهایی که برای ساعات شب و سردی هوا ضرورت دارد، باید اصلاح شود.»

در اثر زلزله‌ای که با قدرت ۷.۳ ریشتر شامگاه یکشنبه ۲۱ آبان استان‌های غربی ایران و اقلیم کردستان عراق را لرزاند، بیش از ۱۶ هزار نفر از زلزله‌زدگان به کمک‌های فوری، به ویژه به آب آشامیدنی، چادر، پتو، وسایل گرمایشی و غذا نیاز دارند.

گفت‌وگوی شهروند با یکی از روستائیان زلزله‌زده در روستای کوئیک:

همسرم موقع زلزله اول منو خبر کرد ، بعد رفت ؛سراغ بچه ها که زیر آوار ماند کشته شد... pic.twitter.com/tYXpASIWfo\n— روزنامه شهروند (@shahrvand_paper) 14. November 2017

به گفته وزیر بهداشت تعداد کشته‌شدگان در زلزله غرب ایران افزایش خواهد یافت:

«در بسیاری از روستاها، قربانیان زلزله [زیر آوار] دفن شدند و آمار دقیق آنها در روزهای آینده اعلام می‌شود. تاکنون به ۷۶۱۳ مصدوم، خدمات درمانی و اورژانس ارائه شد و حدود ۱۰۰۰ نفر از مصدومان بستری و ۲۸۰ مصدوم نیز به سایر استان‌ها از جمله تهران و البرز منتقل شدند.»

وزیر بهداشت اعلام کرده که هفت شهر استان و ۱۹۰۰ روستای استان کرمانشاه درگیر پیامدهای زلزله‌اند. بیمارستان سرپل ذهاب و اسلام‌آباد غرب تخریب شده و به همین جهت مجروحان در بیمارستان‌های صحرایی مداوا می‌شوند. تنها بازسازی بیمارستان سرپل ذهاب – به گفته وزیر بهداشت -  به حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Nader

    واکنش مردم به نام سپاه و بسیج در سرپل‌ذهاب حین سخنرانی روحانی ***