ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ظریف: ایران و آمریکا علیه یکدیگر ۶۰ میلیارد دلار حکم صادر کرده‌اند

وزیر خارجه ایران برای ارائه توضیحاتی درباره احکام دادگاه‌‌های آمریکا علیه ایران به مجلس شورای اسلامی رفت. اقامه دعوا در برابر اقامه دعوا، سیاست ایران است.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران اعلام کرد که در دادگاه‌های ایالات متحده آمریکا  تاکنون ۶۰ میلیارد دلار حکم علیه ایران صادر شده و ایران هم به همین میزان حکم علیه ایالات متحده صادر کرده است.

چهارشنبه ۲۴ آبان: محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در مجلس شورای اسلامی

محمد جواد ظریف چهارشنبه ۲۴ آبان برای پاسخگویی درباره احکام قضایی دادگاه‌های آمریکا علیه ایران به مجلس شورای اسلامی رفته بود، در سخنانی گفت:

«تاکنون ۶۰ میلیارد دلار در آمریکا علیه ایران حکم صادر شده و مبلغ مشابهی هم در ایران علیه آمریکا حکم صادر شده است، البته هنوز مبلغی وصول نشده است. ضمن اینکه ایران هم در دیوان بین‌المللی دادگستری علیه آمریکا اقامه دعوا کرده است.»

در سال‌های گذشته خانواده قربانیان چند عملیات بمب‌گذاری، خواهان توقیف و مصادره اموال ایران در آمریکا برای پرداخت غرامت شده بودند. آن‌ها ایران را متهم کرده بودند که در انفجار مرکز تفنگداران آمریکایی در بیروت در سال ۱۹۸۳ که منجر به کشته شدن ۲۴۱ نفر شد و همچنین انفجارهایی انتحاری توسط حماس در فروشگاهی در اورشلیم در سال ۱۹۹۷ که طی آن پنج شهروند یهودی جان خود را از دست دادند، دست داشته است. ایران همواره این اتهامات را رد کرده است. پرونده الواح هخامنشی و معامله ایران با شرکت بوئینگ با این پرونده گره خورده است. دولت آمریکا بررسی این پرونده‌ها را به اعلام نظر مجلس نمایندگان آمریکا درباره برجام موکول کرده است.

وزیر خارجه ایران در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به نمایندگان گفت در شورای عالی امنیت مقرر شده که ایران در دادگاه‌های آمریکا حضور نداشته باشد:

 «دوستان ما گفتند حضور ایران در این محاکم تاثیر چندانی ندارد و اگر این حکم غیابی باشد مصالح کشور بهتر حفظ می‌شود. البته در مواردی که احکامی علیه ایران صادر شده و می‌خواستند آن را علیه دارایی نهادهای مختلف مثل بانک‌ها اجرا کنند وکلا در این زمینه اقامه دعوا کردند.»

۴ دسامبر/۱۳ آذر  «دادگاه استیناف حوزه هفتم ایالات متحده آمریکا» درباره ضبط و فروش الواح هخامنشی برگزار می‌شود. تا آن زمان رأی کنگره درباره پایبندی ایران به برجام هم صادر شده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.