ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قهرمان قایقرانی خبر کشته شدن اعضای خانواده‌اش در زلزله را تکذیب کرد

کمیته ملی پارالمپیک اعلام کرده که ۲۵ نفر از اعضای خانواده عضو تیم ملی قایقرانی معلولان در زلزله جان خود را از دست داده‌اند. شهلا بهروزی‌راد اما تکذیب کرده.

کمیته پارالمپیک اعلام کرده بود که شهلا بهروزی‌راد، عضو تیم ملی قایقرانی معلولان در زلزله غرب ایران، ۲۵ نفر از اعضای خانواده خود را از دست داده است. این ورزشکار ایرانی اما درگفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا گفته است که او و اعضای درجه یک خانواده‌اش که ساکن کرمانشاه هستند در زلزله یکشنبه ۲۱ آبان آسیب ندیده‌اند و ۲۵ نفری که در سرپل ذهاب کشته شده‌اند، از اقوام دور او بوده‌اند.

شهلا بهروزی‌راد، عضو تیم ملی قایقرانی معلولان

کمیته ملی پارالمپیک صبح چهارشنبه ۲۴ آبان اعلام کرد که ۲۵ نفر از اعضای خانواده و اقوام شهلا بهروزی‌راد در زلزله ۷.۳ ریشتری یکشنبه ۲۱ آبان در سرپل ذهاب جان خود را از دست داده‌اند. ابتدا خبرگزاری‌های ایسنا و تسنیم این خبر را منتشر کردند و سپس در دیگر رسانه‌های داخلی هم بازتاب گسترده‌ای پیدا کرد. اما چند ساعت بعد عضو تیم ملی قایقرانی معلولان این خبر را تکذیب کرد. او به خبرگزاری دانشجویان ایران گفته است:

«من و خانواده‌ام ساکن کرمانشاه هستیم و تمام اعضای خانواده درجه یک من در سلامت کامل به سر می‌برند و آسیبی از زلزله اخیر ندیده‌اند. البته ۲۵ نفری که در جریان زلزله اخیر در سرپل ذهاب فوت کردند، از اقوام و آشنایان دور من بودند.»

— خبرگزاری ایسنا (@isna_farsi) 15. November 2017

در زلزله‌ای که شامگاه یکشنبه ۲۱ آبان غرب ایران را لرزاند تاکنون ۴۷۴ کشته و ۹۳۸۸ زخمی شده‌اند. مقامات جمهوری اسلامی اعلام کرده‌اند که بسیاری از روستائیان در زیر آوار مدفون شده‌اند و به همین جهت تعداد کشته شدگان افزایش خواهد یافت.

شهلا بهروزی‌راد عضو تیم ملی قایقرانی معلولان «با تمام کسانی که خانواده‌های خود را در زلزله کرمانشاه از دست داده‌اند» ابراز همدردی کرده است.

شهلا بهروزی‌راد در مسابقات قایقرانی آب‌های آرام قهرمانی جهان- چک که شهریور سال جاری در بخش‌های پاراکانو و کایاک و کانوکانادایی برگزار شد مقام پنجم را به دست آورد. این ورزشکار ایرانی در سرپل ذهاب متولد شده و در این شهر پرورش پیدا کرده است.

بهروزی‌راد در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو نیز به عنوان ملی‌پوش ایران پارو زد.

این خبر ابتدا با تیتر « ۲۵ عضو خانواده قهرمان قایقرانی ایران در زلزله غرب ایران کشته شده‌اند» منتشر شده بود. بعد از آنکه شهلا بهروزی‌راد اطلاعیه «کمیته ملی پارالمپیک» را تکذیب کرد، تیتر و محتوای خبر تغییر کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Nader

    - ژاپن نیز مثال کلاسیک ساختمان های ضد زلزله است؛ این کشور مهد زمین لرزه های جهان است و زلزله های قدرتمند در این کشور، بسیار اتفاق می افتد. با این حال نه ساختمانی فرو می ریزد و نه آدم ها کرور کرور کشته و مجروح می شوند. آنچه باعث شده زلزله در ژاپن دیگر کابوسی همیشگی نباشد این است که آنها ساختمان هایشان را با فناوری جدید (مانند سطوح لغزنده، سیستم تعلیق، کمپرسور هوا، ضربه گیر، اتصالات پلاستیکی و ...) می سازند؛ واقعاً به همین سادگی! - ساختمان مخابرات حدود ۵۰ سال پیش اولین ساختمانی در ایران است که روی بالشتکهای لاستیکی یا لغزنده ساخته شده و تکنولوژی جدیدی نیست وعرشه اکثر پلهای تهران هم روی این این بالشتکها قرار دارد . - همین عراق جنگزده هم که در مرکز زلزله بود 8 تا کشته داد !.