ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کنفرانس اقلیمی بن: هنوز در سطح ابراز نگرانی

کنفرانس بین المللی اقلیمی بن به مرحله پایانی خود رسیده است. در این مرحله (۱۵ تا ۱۷ نوامبر) مذاکراتی در سطح وزیران صورت می‌گیرد.

کنفرانس بین المللی اقلیمی بن به مرحله پایانی خود رسیده است. در این کنفرانس دوهفته‌ای  که از ۶ تا ۱۷ نوامبر برگزار می‌شود، ۲۵ هزار نفر شرکت دارند و از این نظر بزرگترین کنفرانس بین المللی‌ای است که تا کنون در آلمان برگزار شده است. در مرحله پایانی کنفرانس (۱۵ تا ۱۷ نوامبر) مذاکراتی در سطح وزیران صورت می‌گیرد.

تا کنون سخنرانی‌های مقامات دولتی در این کنفرانس از سطح ابراز نگرانی درباره خطرات تغییرات اقلیمی فراتر نرفته‌اند. سازمان‌های زیست محیطی از اینکه گام‌های مشخص عملی چندانی برداشته نمی‌شود، به دولت‌ها انتقاد می‌کنند.

در کنفرانس بن: آنتونیز گوترش، دبیر کل سازمان ملل، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، فرانک بینی‌ماراما، نخست وزیر فیجی و امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه John MACDOUGALL / AFP
در کنفرانس بن: آنتونیز گوترش، دبیر کل سازمان ملل، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، فرانک باینیماراما، نخست وزیر فیجی و امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه John MACDOUGALL / AFP

سخنرانی گوترش

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل، در سخنرانی آغازین مجمع عمومی کنفرانس بن دگرگونی اقلیمی را «خطر تعیین‌کننده دوران ما» نامید و گفت که همگی باید سریع‌تر عمل کنیم.

گوترش در این سخنرانی گفت تخمین زده می‌شود که در سال گذشته بیش از ۷۰۰ میلیارد یورو در سوخت‌های فسیلی و رشته‌های اقتصادی‌ای که برونداد دی‌اکسید کربن آنها بالاست، سرمایه‌گذاری شده است. او از این شیوه عمل انتقاد کرد و گفت چنین سرمایه‌گذاری‌هایی علیه برنامه بقای زیست‌محیطی است.

سخنرانی مرکل

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، در سخنرانی دیروز خود در کنفرانس بن به مسئله کاهش برونداد گاز دی‌اکسید کربن در جو پرداخت و آن را برای بشریت «سرنوشت‌ساز» توصیف کرد، اما افزود که حتی در آلمان کاربست تدابیر زیست‌محیطی مشکل است.

مرکل در این باره به پیچیدگی مذاکراتی که بر سر تشکیل دولت ائتلافی در آلمان (میان حزب‌های دموکرات‌مسیحی-سوسیال‌مسیحی، حزب لیبرال دموکرات‌های آزاد و حزب سبزها) جریان دارد اشاره کرد و پیچیدگی موضوع را در گره خوردن مسائل زیست‌محیطی با موضوع اشتغال دانست. او در این مورد گفت که باید برای رسیدن به هدف‌های اقلیمی، امور اجتماعی را هم در نظر گرفت، دید که چه تغییراتی در فرصت‌های شغلی ایجاد می‌شود و آیا به لحاظ اقتصادی توان پیشبرد یک برنامه زیست‌محیطی وجود دارد یا نه.

سازمان زیست‌محیطی "گرین‌پیس" (صلح سبز) از آنگلا مرکل انتقاد کرده که چرا در سخنرانی خود از پاسخگویی به این پرسش شانه خالی کرده که آلمان کی از سوخت زغال سنگ دست خواهد کشید. سازمان "اُکسفام" هم که در زمینه توسعه در جهان سوم فعال است، در واکنش به سخنان مرکل در یک بیانیه از تکرار اینکه پیاده کردن برنامه‌های زیست‌محیطی مشکل است انتقاد کرد.

پیش از صدر اعظم آلمان، رئیس جمهوری این کشور در کنفرانس اقلیمی بن سخنرانی کرد. فرانک والتر اشتاین‌مایر از جامعه بین المللی خواست که در پیاده کردن برنامه‌های مقرر زیست‌محیطی کوتاهی نکنند و قرارداد پاریس را هدفی بدانند که نباید از آن عقب‌گرد صورت گیرد.

سخنرانی ماکرون

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه، در سخنرانی خود در بن، کشورهای اروپایی را فراخواند که جای آمریکا را در صرف بودجه برای پژوهش‌های زیست‌محیطی پر کنند. او گفت که در حال حاضر وضع شورای اقلیمی جهانی وخیم شده، زیرا آمریکا دیگر نمی‌خواهد برای مشارکت در تأمین بودجه این نهاد تضمینی بدهد. ماکرون گفته: «از همین رو من پیشنهاد می‌کنم که اروپا جای آمریکا را بگیرد.» ماکرون پس از بیان این جمله گفته که فرانسه در این جهت برداشتن گام عملی را آغاز کرده است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.