ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تهدید شبکه‌های پیام‌رسان خارجی: از سیاست‌های ایران تبعیت نکنید محدود می‌شوید

دبیر شورای عالی فضای مجازی به شبکه‌های پیام‌رسان خارجی هشدار داد که اگر سیاست‌های ایران را رعایت نکنند، جمهوری اسلامی سیاست محدودسازی این شبکه‌ها را در پیش خواهد گرفت.

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی به شبکه‌های پیام‌رسان خارجی هشدار داد که اگر سیاست‌های ایران را رعایت نکنند، جمهوری اسلامی سیاست محدودسازی این شبکه‌ها را در پیش خواهد گرفت.

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی

فیروزآبادی در حاشیه نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال گفت: «بسیاری از پیام‌رسان‌ها هم‌اکنون از رمز استفاده می‌کنند و این موضوع امکان پایش را به ما نمی‌دهد، بر این اساس طی مذاکره با پیام‌رسان‌های خارجی مانند تلگرام و اینستاگرام، از آن‌ها خواسته ایم قابلیت‌های دیگری ایجاد کنند تا بتوانیم سیاست‌های صیانت از ارزش‌های اسلامی را در شبکه‌های پیام‌رسان محقق کنیم.»

او تأکید کرد که چنان‌چه این ملاحظات اعمال نشود و این شبکه‌ها اقدام جدی به عمل نیاورند «ما تدابیر لازم را اتخاذ خواهیم کرد».

مقام‌های قضائی ایران خواهان انتقال سرورهای تلگرام به این کشور بودند تا اعمال کنترل بر محتوای کانال‌های تلگرامی آسان‌تر شود.

تلگرام محبوب‌ترین سرویس پیام‌رسان در ایران است. بیش از ۲۳ میلیون کاربر تلگرام، یعنی حدود نیمی از کاربران این سرویس پیام‌رسان در جهان، ساکن ایران هستند. در سال‌های اخیر شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز در ایران با اقبال بیشتری مواجه بوده است.

ابوالحسن فیروزآبادی از شبکه‌های پیام‌رسان خارجی خواست تا «انتشار مطالبی که نظام اجتماعی را به هم می‌زند و مطالبی که با هدف تخریب منتشر می‌شود، ممانعت کنند.»

او به دارندگان کانال‌های تلگرامی نیز هشدار داد که به موازات فعالیت در شبکه‌های خارجی، در شبکه‌های اجتماعی داخلی نیز فعال شوند تا در صورت محدودسازی شبکه‌های خارجی با مشکلی مواجه نشوند.

این در حالی است که دبیر شورای عالی فضای مجازی ۲۷ مرداد گفته بود که مقام‌های ایرانی در حال گفت‌وگو با تلگرام هستند که مقررات جمهوری اسلامی را رعایت کند و در بسیاری از زمینه‌ها نیز توافقاتی حاصل شده است.

او همچنین افزوده بود: «با انتقال سرورهای تلگرام به ایران تقریباً همه کانال‌هایی که از داخل فعال می‌شوند، در سرور داخلی قرار می‌گیرند و مسیر ارتباطی آن‌ها در داخل طی می‌شود.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.