ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

با گذشت چهار روز از زلزله، مردم قصرشیرین آب ندارند

فرامرز اکبری، فرماندار قصرشیرین گفته که این شهرستان با وجود این‌که از شرایط بحرانی زلزله خارج شده است اما آب آن همچنان قطع است.

فرامرز اکبری، فرماندار قصرشیرین گفته که این شهرستان با وجود این‌که از شرایط بحرانی زلزله خارج شده است اما آب آن همچنان قطع است.

زلزله‌ در استان‌های غربی ایران تاکنون ۴۷۴ نفر کشته داشته است.

اکبری گفت: «در حال حاضر مشکل اصلی مردم ‌قصرشیرین آب‌رسانی و قطع آب لوله‌کشی است.»

پس از زلزله اخیر در قصرشیرین و روستاهای اطراف آبرسانی به شکل سیار انجام می‌شود، اما به‌گفته فرماندار قصرشیرین منابع آب در بخش وسیعی از مناطق اطراف این شهرستان به علت زلزله آلوده و کدر است و به همین دلیل تانکرهای آب باید آب مورد نیاز را از مناطق دورتری تهیه کنند و در اختیار مردم قرار دهند.

لوله‌ها و شبکه‌های آب‌رسانی قصرشیرین و اطراف آن در جریان زلزله آسیب دیده‎اند.

شامگاه یکشنبه ۲۱ آبان زلزله‌ای به قدرت ۷.۳ ریشتر در استان‌های غربی ایران رخ داد. هنوز آمار دقیق تلفات این زلزله معلوم نشده اما برخی رسانه‌های رسمی از کشته شدن ۴۷۴ نفر و مجروح شدن ۹۳۸۸ نفر خبر داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    دبیر کارگروه ملی زلزله با بیان این که متاسفانه هیچ واحد مسکن مهری در اسلام آباد غرب سلامت نیست و ایمنی ندارد، گفت: اسلام آباد غرب ۳ هزار مسکن مهر دارد که تمام بلوک های آن تخریب شده است و در حال حاضر هیچ واحدی ایمن نیست و مردم ساکن این واحدها تخلیه شده‌اند. بیت الهی تاکید کرد: عمده‌ترین خرابی‌ها در ساختمان‌های مناطق زلزله زده به ویژه واحدهای مسکن مهر، ریزش دیوارهای حائل بوده است که متاسفانه طبق قوانین و مقررات ساخته نشده‌اند. رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه و شهرسازی با بیان اینکه علت ریزش دیوارهای حائل عدم اتصال دیوارها به تیر و ستون است، ادامه داد: وقتی که دیوار به تیر و ستون متصل نباشد در هنگام وقوع زلزله به راحتی ترک می خورد و ریزش می کند. متاسفانه عدم رعایت مقررات ساخت، باعث شده تا شاهد خرابی‌های عمده باشیم. وی افزود: یکی از دلایلی که در ساخت و سازها اتصال دیوار به تیر و ستون را رعایت نمی‌کنند، اجرای سریع و ساخت در بازه زمانی کوتاه است. ترجیح می‌دهند که با آجرچینی سریع دیوارها، مدت زمان ساخت و تحویل پروژه را کوتاه‌تر کنند. بیت الهی تاکید کرد: این نشان می‌دهد که اساسا سیستم نظارت بر نحوه ساخت و ساز وجود ندارد!!. وی گفت: طبق گزارش‌های اولیه ۹۰ درصد ساختمان‌های سرپل ذهاب تخریب شده‌اند که میزان خرابی این واحدها از ۷۰ تا ۱۰۰ درصد برآورد شده است.