ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران قطعنامه حقوق بشری مجمع عمومی سازمان ملل را مردود دانست

سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره قطعنامه حقوق بشری علیه این کشور در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل گفته که ناقضان حقوق بشر و جنایتکاران جنگی آن را تصویب کرده‌اند.

بهرام قاسمی، سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه ایران، در واکنش به تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه این کشور در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفته که جمهوری اسلامی ایران قطعنامه وضعیت حقوق بشر در ایران را که در هفتاد و دومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اقدامی مردود و غیرقابل قبول می‌داند.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران

قطعنامه محکومیت وضعیت حقوق بشر در ایران روز سه‌شنبه ۱۴ نوامبر در کمیته امور اجتماعی، انسانی و فرهنگی مجمع عمومی، موسوم به کمیته سوم به تصویب کشورهای عضو رسید.

بهرام قاسمی گفته: «استفاده ابزاری، گزینشی و سیاسی از موضوع حقوق بشر توسط کشورهای غربی علیه کشورهای مستقل جهان رویکردی محکوم و اقدامی نادرست است که نتیجه‌ای جز تضعیف جایگاه والای حقوق بشر به دنبال نخواهد داشت و حمایت تعدادی از بزرگ‌ترین ناقضان رسوای حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین‌المللی، متجاوزین و جنایتکاران جنگی و حامیان و مروجین اصلی تروریسم، خشونت و افراطی‌گری از این قطعنامه تنها یکی از دلایل بی‌اعتباری و سیاسی بودن آن است.»

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در دفاع از وضعیت حقوق بشر در ایران گفته جمهوری اسلامی ایران، یک نظام مبتنی بر مردم‌سالاری دینی است و همواره در امر ارتقای حقوق بشر و عمل به تعهدات بین‌المللی خود کاملا جدی بوده  است.

قاسمی گفته ایران آماده است تا بر اساس اصول خود در جهت ارتقای جایگاه حقوق بشر در جهان گفت‌وگو و همکاری‌های سازنده‌ای داشته باشد: گفت‌وگوهایی در چارجوب احترام متقابل، برابری و عدالت.

مجمع عمومی سازمان ملل حکومت‌های سوریه و کره شمالی را هم به نقض حقوق بشر متهم و محکوم کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کوین

    باید از خانم جهانگیر و دولت کانادا و اکثریت اعضای کمیته سوم تشکر نمود . فعلا که فریادرسی در داخل دبده نمی شود . اینکه حکومت ایران - به روال همیشگی - قطعنامه را مردود دانسته ، باید گفت چنانچه عکس آنرا اعلام می نمود جای بحث و تعجب داشت . ضمنا " ورق پاره " نامیدن احکام بین المللی هم چیز تازه ای نیست . نظامی که کاملا بی نظم و نظام و قانون شکن است ، روزی متوجه تبعات رفتار سبعانه خود می شود که حتی نرمش قهرمانانه نیز دردش را دوا نخواهد کرد .