ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بریتانیا برای آزادی نازنین زاغری ۴۰۰ میلیون پوند پرداخت می‌کند

ریتانیا در حال بررسی جوانب حقوقی این موضوع است تا ببیند آیا می‌توان این پول را به عنوان بدهی معامله اسلحه میان ایران و بریتانیا پرداخت کرد یا نه.

روزنامه تلگراف نوشته که دولت بریتانیا در حال بررسی پرداخت ۴۰۰ میلیون پوند به ایران برای آزادی نازنین زاغری است. این پول قرار است به عنوان بدهی بریتانیا در یک معامله اسلحه در دهه ۷۰ میلادی پرداخت شود.

نازنین زاغری که برای دیدن خانواده به ایران سفر کرده بود، به اتهام امنیتی بازداشت شد

بر اساس گزارش تلگراف بریتانیا در حال بررسی جوانب حقوقی این موضوع است تا ببیند آیا می‌توان این پول را به عنوان بدهی معامله اسلحه میان ایران و بریتانیا پرداخت کرد یا نه.

منابعی که نامشان منتشر نشده گفته‌اند که دولت بریتانیا در حال‌ آماده‌سازی روند انتقال این پول است، دیپلمات‌ها به روزنامه تلگراف گفته‌اند که هیچ پرداختی نباید در ارتباط مستقیم با مورد نازنین زاغری صورت بگیرد.

نازنین زاغری در ایران به اتهام جاسوسی به ۵ سال زندان محکوم شده است. 

گفته می‌شود بوریس جانسون، وزیر امور خارجه بریتانیا قصد دارد در سفرش به ایران با نازنین زاغری دیدار کند. ریچارد راتکلیف، همسر نازنین با بوریس جانسون گفت‌وگو کرده و گفته گفت‌وگوی آنها نتیجه بخش بوده است.

دولت بریتانیا همچنین اعلام کرده که می‌خواهد برای آزادی این شهروند بریتانیایی -ـ ایرانی، او را تحت پوشش دیپلماتیک قرار بدهد. این گزینه می‌تواند به آزادی نازنین زاغری کمک کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کوین

    ۱- در تمامی جهان در آموزش های نظامی و پلیسی تاکید می شود تحت هیچ عنوانی نباید تسلیم خواسته های افراد گروگانگیر شد اعم از مالی یا غیر مالی ، حتی اگر منجر به بروز واکنش های فجیع شود ... صرف نظر از درست یا غلط بودن‌ این نظریه ، در بیشتر موارد همین رویه اعمال می شود . مثال های فراوانی وجود دارد : گروگانگیری در سفارت ایران در لندن‌ ، گروگانگیری هواپیمای اسرائیل در موگادیشو ، ماجرای المپیک مونیخ ، گروگانگیری کشتی ایرانی در خلیج عدن ، ماجرای کلوپ همجنس گرایان در آمریکا و صدها نمونه دیگر . اینک جای بسی تعجب است که چگونه کشورهای غربی مقتدر و عضو شورای امنیت به سادگی تسلیم چنین باجگیری هایی می شوند ، آنهم در سطح بین المللی ، و نه داخلی . ۲ - وقتی از همان ابتدا بشدت پافشاری می شود که این خانم یک شهروند عادی و بیگناه است ولی ناگهان در یک چرخش ۱۸۰ درجه حاضر به اعطای حمایت کنسولی (مصونیت دیپلماتیک) می شوند بعلاوه ۴۰۰میلیون پوند وجه۷ نقد - انهم در این تنگنای ارزی ایران - ... لاجرم این فرضیه قوت می گیرد که نه تنها اتهامات ایران چندان هم بی پایه و اساس نبوده بلکه شاید هم یک شاه ماهی را در تور انداخته است .

  • کل پاسه

    سوال معلم روستا از بچه ها: فرق جاعش یا داعش چیست؟ جواب یک کودک باهوش: داعش جنایت می کند مانند: قتل (اعدام کفار و مرتدان، سنگسار، قصاص و...)، شلاق، قطع اعضای بدن، برده داری و کنیز فروشی، ترور و عملیات ترویستی انتحاری، قتل کودکان، زنان، بیماران، انواع بی رحمی هااز تبعیض ماین اقلیت های عقیدتی و جنیستی ، دزدن اموال مردم و ثروت های عمی ملی کشور به عنواین مختلف مانند غنیمت جنگی، زکات، خمس، انواع مالیات غیر منصفانه مانند عوارض، آبونمان، مالیات بر ارزش افزوده، و.../ داعش همه این جنایتها را به صراحت از متن قرآن و سند می گوید و بدون هیچ شرم و حیایی به جنایتش افتخار میکند. اما جاعش، تمام جنایت داعش انجام می دهد، منتها به اسم جمهوری اسلامی، مردم سالاری دینی، حقوق بشر اسلامی، انتخابات نمایشی، رقابت دروغین جناح ها و افراد خودی، فقه پویا، مکتب اهل بیت، امام زمان و...! سوال معلم: بچه ها، پس چرا دنیای سکولار (چین، روسیه، غرب و...) داعش را سرکوب می کند، اما جاعش را نه؟! بچه ها همه یک صدا: چون جاعش دارد طبق قواعد بازی دنییا سکولار ظالم بازی میکند، در دنیای بازی تخت و تاج ظالمان جهان، مهم نیست جنایت کنی، مهخم این است قواعد بازی را رعایت کنی! جاعش مکر، نیرنگ، دروغ، پروپاگاندا، تظاهر، دارد که داعش نداشت. دنیای سکولار هم برای رعایت قواعد بازی، جاعش سرکوب نمی کند و اجازه می دهد جاعش دهها میلیون انسان عقب مانده شیعه و مقیم غیر شیعه را در گروگان بگیرد و نسل ها حیات ننگینش ادامه یابد!

  • یولدوز

    احتمالن،این پول پیش خرید صد ها تانک چیفتن است که مارگرت تاچر انها را به جای ایران به عراق و اردن داد تا بر علیه خود آن کشور استفاده شوند. دادگاه لاهه در پی شکایت ایران با رای صادره، انگلستان را موظف به پرداخت این پول به دولت ایران کرد.انگلیس اما، در موافقت با تحریم‌های امریکا بر ایران، از پرداخت آن خود داری نمود. انگاری ایران هم در اینگونه پیچیدگی ها، در تناسب با اندازه ی قدرت خود در روابط ناپاک بازاری ی حاکم بر جهان ، به این گونه ترفندها متوسل می شود

  • miiim

    اگر واقعا سپاه این باج رو دریافت کرد به صورت گسترده خبر را منتشر کنید بلکه عده ایی از مردم ببینند چه کسانی بر آنها حکومت میکنند