ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روز پایانی کنفرانس اقلیمی بن: وداع با احساسی دوگانه

احساس دوگانه‌ در مورد میزان موفقیت کنفرانس بن: موفق بوده است به دلیل ماندن بر سر قرارداد پاریس، ناکام بوده؛ چون متناسب با وضعیت وخیم اقلیمی تحرک و ابتکار نداشته است.

۱۷ نوامبر: کنفرانس بین‌المللی تغییرات اقلیمی بُن (آلمان) امروز پایان می‌یابد. در این کنفرانس دوهفته‌ای (که از ۶ تا ۱۷ نوامبر برگزار شد) ۲۵ هزار نفر از سرتاسر جهان شرکت کردند.

در مورد میزان موفقیت آن حس دوگانه‌ای وجود دارد: موفق بوده است به دلیل ماندن بر سر قرارداد پاریس، ناکام بوده است به این اعتبار که متناسب با وضعیت اقلیمی تحرک و ابتکار نداشته است. این جمع‌بند را اُتمار ادنهوفر (Ottmar Edenhofer)، معاون انستیتوی اقلیم‌شناسی پوتسدام در گفت‌وگو با رادیو آلمان ارائه کرده است.

تظاهرات طرفداران محیط زیست در بن − سازمان‌های "سبز" از این که دولت آلمان به پیمان برای چشم‌پوشی از سوخت زغال سنگ نپیوسته است، خشمگین‌اند
تظاهرات در بن با امید تأثیرگذاری بر پیشرفت در گفت‌وگوهای بین المللی در کنفرانس تغییرات اقلیمی − اکنون طرفداران محیط زیست از این که دولت آلمان به پیمان برای چشم‌پوشی از سوخت زغال سنگ نپیوسته است، خشمگین‌اند.

کانادا و بریتانیا در مرحله پایانی کنفرانس در آن تحرکی ایجاد کردند که انتظار آن نمی‌رفت و این باعث شد که فضای اجلاس تا حدی خوش‌بین‌تر شود. با ابتکار کانادا و بریتانیا ۲۶ کشور، منطقه و شهر اتحادی برای «دوره پس از زغال سنگ» تشکیل دادند.

تشکیل «اتحاد پسا-زغال» (Past Coal Alliance) را وزیران ۱۹ کشور، پنج استان کانادا و دو ایالت آمریکا اعلام کردند. در این اتحاد، علاوه بر بریتانیا این کشورهای اروپایی شرکت دارند: فرانسه، اتریش، بلژیک، فنلاند، دانمارک، ایتالیا، لوکزامبورگ، هلند و پرتغال. آلمان حضور ندارد؛ کشوری که خود را در عرصه محیط زیست پیشتاز می‌داند. غیبت آلمان در این اتحاد انتقاد سازمان‌های زیست‌محیطی آن را برانگیخته است.

اهمیت ورود به «دوره پس از زغال سنگ» در نقشی است که این منبع انرژی در برونداد گاز کربنیک در جو ایفا می‌کند. در سطح جهان ۴۰ درصد تولید برق در نیروگا‌ه‌های زغالی صورت می‌گیرد.

در جهان سالانه ۸۰۰ هزار نفر بر اثر آلودگی هوا و مسمومیت ناشی از گازهای متصاعد شده از سوخت زغال سنگ می‌میرند. برای اجرای قرارداد پاریس باید کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی اروپا (OECD) و اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۳۰ و بقیه کشورهای جهان تا سال ۲۰۵۰ استفاده از سوخت زغال سنگ را کنار بگذارند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.