ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حریری: چهار روز دیگر در لبنان خواهم بود

حریری چهارشنبه آینده، همزمان با روز استقلال لبنان در این کشور حاضر خواهد شد. او امروز همراه با خانواده‌اش به الیزه رفت، هرچند دو فرزند نوجوان او همچنان در ریاض مانده‌اند.

سعد حریری، نخست‌وزیر مستعفی لبنان در حاشیه دیدار با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه گفت که به زودی به کشورش بازخواهد گشت.

حریری در پاریس گفت که تا چهار روز دیگر به لبنان بازمی‌گردد

حریری شنبه ۱۸ نوامبر / ۲۷ آبان با امانوئل مکرون در کاخ الیزه دیدار کرد. او همچنین با میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان نیز به صورت تلفنی گفت‌و‌گو کرد.

حریری گفت که «در روز عید استقلال در لبنان هستم.»

لبنان هر سال ۲۲ نوامبر روز استقلال خود را جشن می‌گیرد. لبنان در ۱۹۴۳، پس از ۲۳ سال استعمار فرانسه اعلام استقلال کرد.

دفتر ریاست‌جمهوری لبنان با انتشار بیانیه‌ای تأیید کرد که حریری چهارشنبه آینده، همزمان با روز استقلال لبنان در این کشور حاضر خواهد شد.

حریری همچنین گفته است که با میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان نشستی برگزار می‌کند و امور را برای او شرح خواهد داد.

او مدعی شد که موضع سیاسی‌اش را در لبنان شرح خواهد داد.

تعدادی از اعضای خانواده حریری در این دیدار همراه او بودند. با این حال دو فرزند نوجوان او که ۱۶ ساله و ۱۲ ساله هستند، در ریاض مانده اند. یک منبع نزدیک به خانواده حریری به خبرگزاری فرانسه علت باقی‌ماندن آنها را «شرکت در امتحان‌های مدرسه» دانسته است.

    سعد حریری شنبه چهارم نوامبر/ ۱۳ آبان در ریاض به طور غیرمنتظره از طریق تلویزیون عربستان سعودی استعفای خود را از سمت نخست‌وزیری لبنان اعلام کرد. او گفته بود به دلیل دخالت حزب‌الله لبنان و ایران در کار دولت استعفا می‌دهد.

    پیش از این گفته می‌شد که نخست‌وزیر مستعفی لبنان بر خلاف میل خود و تحت فشار عربستان استعفاء داده است و در ریاض در اسارت به سر می‌برد.

    او در نخستین توئیت انگلیسی‌ حساب کاربری‌اش شنبه تأکید کرد که موضوع اسارت او در عربستان «دروغی» بیش نبوده و او حق ترک آن کشور را داشته است.او بامداد شنبه به وقت محلی ریاض به فرانسه پرواز کرد.

    امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در تلاش برای میانجیگری در بحران خاورمیانه است. این بحران تنش بین ایران و عربستان، مهم‌ترین رقبای منطقه‌ای را چنان افزایش داده که ناظران از احتمال رویارویی نظامی دو کشور خبر می‌دهند.

    تهران و ریاض هر دو جمعه تأکید کردند که قصد رویارویی نظامی با یکدیگر را ندارند.

    هم‌زمان با سفر حریری به پاریس، عربستان برای دومین بار در دو هفته اخیر خواهان خروج شهروندانش از لبنان شد.

    عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان گفته است که تا حزب‌الله در لبنان قدرت دارد، این کشور از امنیت برخوردار نخواهد بود.

    در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.