ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پاسخ جهانگیری به معاون بیت رهبری: انتقاد از تخریب ساختمان‌های نوساز در زلزله

رئیس ستاد بحران ایران نیز خواستار حضور مراکز ارزیابی و تحقیقاتی برای بررسی و ارزیابی استحکام ساختمان های جدید شد تا «مردم از استحکام ساختمان های خود اطمینان حاصل کنند».

اسحاق جهانگیری، معاون اول حسن روحانی بار دیگر از مسکن مهر انتقاد کرد و گفت که پیمانکاران آن باید مورد بازخواست قرار گیرند.

جهانگیری، مرکز تصویر در نشست ستاد بحران کل کشور

جهانگیری شنبه ۲۷ آبان در جلسه «ستاد مدیریت بحران کشور» به انتقاد تلویحی از تخریب ساختمان‌های نوساز مسکن مهر در زلزله هفته اخیر غرب ایران پرداخت و گفت: « وقتی که ساختمانی احداث می شود باید از استحکام و ایمنی لازم و استاندارد برخوردار باشد و نباید از کنار این موضوع که ساختمان های نوساز دچار آسیب می شوند به سادگی عبور کنیم.»

او گفت که «پیمانکاران و سازندگان این بناها باید مورد بازخواست قرار گیرند.»

معاون اول حسن روحانی، رئیس‌جمهوری پس از آن سخن می‌گفت که ویدئویی از سخنان معاون اجرایی بیت رهبری علیه منتقدان مسکن مهر جنجالی شد. وحید حقانیان، معروف به «سردار وحید» در حاشیه دیدار از مناطق زلزله‌زده به انتقادها از مسکن مهر تاخت و آنها را «شلوغ‌کاری» و «سیاسی‌بازی» خواند. او مسبب اصلی این انتقادها را جهانگیری دانست و گفت: «خدا لعنت کند آقای جهانگیری را که این تخم لق سیاسی را اولین بار گذاشت.»

تا کنون آمار ضدونقیضی از شمار قربانیان در میان ساکنان مسکن مهر منتشر شده است. مجتبی نیک‌کردار، معاون عمرانی استاندار کرمانشاه شنبه ۲۷ آبان به خبرگزاری «ایلنا» گفته بود که «دو ساختمان مسکن مهر خود مالک در سرپل ذهاب به طور کامل فرو ریخت و ۱۰۰ نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند.» او اما عصر شنبه پس از انتشار ویدئوی مربوط به سخنان وحید حقانیان، در حاشیه نشست ستاد بحران سرپل ذهاب خبر منتشرشده از سوی ایلنا را تکذیب کرد و گفت که سخنان او «تحریف» شده است.

پیش‌تر بنا به گفته‌های زلزله‌زدگان گزارش شده بود که در سر پل ذهاب ۹۰ درصد واحدهای مسکونی مهر بر اثر زلزله تخریب شده اند.

اسماعیل نجار، رئیس ستاد بحران ایران نیز در این جلسه خواستار حضور مراکز ارزیابی و تحقیقاتی برای بررسی و ارزیابی استحکام ساختمان های جدید شد تا «مردم از استحکام ساختمان های خود اطمینان حاصل کنند».

جهانگیری در نشست ستاد بحران ایران از شیوه امدادرسانی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه دفاع کرد اما به انتقاد از صدا و سیما پرداخت و مدعی شد که رسانه حکومتی جمهوری اسلامی ایران «با سیاه‌نمایی و انکار خدمات ارائه‌شده به زلزله زدگان» باعث زیرسوال‌بردن «کارایی نظام» می‌شود.

بسیاری، از جمله آسیب‌دیدگان زلزله به روند امدادرسانی، از جمله سرعت و شیوه توزیع اقلام امدادی و بهداشتی معترض بودند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهاب از تهران

    خود این بابا جهانگیری با بساز بفروشها و هتل سازها دستش در جیب ملت ایران است. اینها حتا یک انسان غیر فاسد در میانشان نیست که نیست. حتا یک انسان باشرف با اینها نشیت و بر خواست ندارد. این آقای جهانگیری یکی از کارچاق کن های درباز ولایت است. ای مردم حرکت کمک رسانی را به یک انقلاب تبدیل کنید. ای مردم اگر این حکومت توسط خارجی ها سرنگ.ن شود وای به حال ماست. ای مردم آقازاده ها در حال خرید پاسپورت و خانه و کاشانه در برلین و نیویورک و لندن و پاریس هسند. ذنجیره ی غارتشان را قطع کنید. بروید سری به هتل های بلای شهر تهران و اصفهان و شیراز بزنید تا بفهمید که شماها چرا فقیرید و چرا گرسنه اید. ای کردم بیدار شوید. ای رادیو زمانه دست از سانسور بدار. چند سال پیش آبرویی داشتی!!! امروز مردم در کوچه خیابان قرآن دین و اتیمان و مقدسات سابق را زیر پا له می کنند. اما رادیو شما سانسور می کند. ما با هزار بدبهتی و فیلترشکن و کوفت و زهر مار می نویسیم و شما سانسور می کنید. مرگ بر خامنه ای و مرگ بر پوتین که امام زمان خامنه ای ست.