ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کره شمالی بر سر تسلیحات هسته‌ای مذاکره نمی‌کند

پیونگ‌یانگ تنها در صورت توقف مانورهای نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی مذاکره خواهد کرد. ترامپ اما احتمال توقف این مانورها در ازای توقف برنامه تسلیحاتی کره شمالی را رد کرده است.

کره شمالی احتمال هرگونه مذاکره بر سر تسلیحات هسته‌ای را رد کرد. همزمان با ادامه تنش میان ایالات متحده و کره شمالی، یک ژنرال آمریکایی گفت که از تصمیم «غیرقانونی» احتمالی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برای حمله هسته‌ای پیروی نخواهد کرد.

جشن هسته‌ای در کره شمالی

هان تائه سونگ، سفیر کره شمالی در دفتر سازمان ملل در ژنو در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «رویترز» مذاکرات دوجانبه با کره جنوبی را «ناممکن» دانست و گفت: «تا وقتی آمریکا سیاست خصمانه علیه کشورم را پی می‌گیرد و تا وقتی مانورهای نظامی در آستانه مرزهای ما برقرار است، هیچ مذاکره‌ای در کار نخواهد بود.»

تائه سونگ که نقش فرستاده کره شمالی در کنفرانس خلع سلاح هسته‌ای ملل متحد را بر عهده دارد، نسبت به زمان احتمالی آزمایش موشکی بالستیک بعدی پیونگ‌یانگ ابراز بی‌اطلاعی کرد اما هشدار داد که کره شمالی «به تقویت توان دفاعی خود که قدرت هسته‌ای و قابلیت اجرای یک حمله پیروزمندانه اصل و اساس آن است» ادامه خواهد داد.

او با تکرار مواضع پیشین مقام‌های ارشد کره شمالی مدعی شد که تسلیحات هسته‌ای این کشور برای مقابله با «تهدید هسته‌ای و باج‌گیری ایالات متحده و دیگر دشمنان پیونگ‌یانگ» است.

تنش‌ها بین پیونگ‌یانگ و واشنگتن پس از مجموعه‌ای از آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای در کره شمالی بالا گرفت. این تنش‌ها با جنگ لفظی دونالد ترامپ و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به سطحی کم‌سابقه رسید.

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) ارزیابی کرده که پیونگ‌یانگ ظرف چندماه آینده قابلیت هدف‌قراردادن خاک ایالات متحده با سلاح‌های اتمی را به دست می‌آورد. ترامپ وعده داده که اجازه چنین اتفاقی را ندهد.

    بی‌تفاوتی نسبت به تحریم‌ها

    ایالات متحده و کره جنوبی جمعه، ۱۷ نوامبر / ۲۶ آبان توافق کردند تا تلاش‌هایشان را جهت رسیدن به راه‌حلی صلح‌آمیز برای بحران شبه‌جزیره کره ادامه دهند. اما دیپلمات‌های آمریکایی می‌‌گویند که هیچ نشانه‌ای از کره شمالی برای پیش‌برد این هدف دریافت نکرده‌اند.

    آمریکا همزمان به دنبال وضع تحریم‌های جدید و نیز افزودن نام کره شمالی به فهرست دولت‌های حامی تروریسم است.

    سیاست اصلی واشنگتن و متحدانش برای مقابله با پیشرفت برنامه هسته‌ای و موشکی کره شمالی وضع تحریم‌های بین‌المللی در شورای امنیت و نیز تحریم‌های یکجانبه از سوی ایالات متحده بوده است.

    شورای امنیت سازمان ملل ۱۱ سپتامبر با صدور قطع‌نامه‌ای صنعت نساجی کره شمالی را به‌طور کامل تحریم و همچنین محدودیت‌های تازه‌ای در مورد حمل‌ونقل دریایی و صادرات نفت و محصولات نفتی اعمال کرد.

    تائه سونگ در گفتگو با رویترز این تحریم‌ها را در اراده پیونگ‌یانگ برای توسعه تسلیحات هسته‌ای بی‌اثر دانست اما گفت که تحریم‌های فعلی علیه کره شمالی به «نقض گسترده حقوق بشر» انجامیده و تحویل محموله‌های امدادی و نیز کالاهای مورد نیاز را دچار تأخیر کرده است: «مشخص است که هدف تحریم‌ها سرنگونی نظام کشور ما است؛ آن هم با منزوی‌کردن کره شمالی و نیز ایجاد عمدی فاجعه‌ای انسانی. بر خلاف ادعای آمریکا، این تحریم‌ها مانع توسعه تسلیحاتی نیستند.»

      شکست میانجیگری چین؟

      دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در سفر ۱۲ روزه اخیر خود به شرق و جنوب شرقی آسیا تلاش کرد تا یافتن راه‌حل برای بحران شبه‌جزیره کره را در مرکز رایزنی‌های خود قرار دهد. او از ابتدای ریاست‌جمهوری بارها خواستار ایفای نقش چین و گاه روسیه برای حل این بحران شده بود.

      معترضان ضدجنگ در سئول خواهان توقف تنش‌ها بین آمریکا و کره شمالی هستند

      بر اساس طرح روسیه و چین برای کاهش تنش‌ها قرار بود تا پیونگ‌یانگ در ازای توقف مانورهای مشترک آمریکا و کره جنوبی، آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای‌اش را متوقف کند.

      اما ترامپ اعلام کرد که با شی جین پینگ، رئیس‌جمهوری چین بر سر رد طرح «توقف در برابر توقف» به توافق رسیده‌اند.

      فرستاده کره شمالی در سازمان ملل درباره درخواست اخیر چین برای توقف موقت برنامه هسته‌ای و موشکی به صورت یکجانبه از سوی پیونگ‌یانگ گفت: «دیگر خیلی برای این حرف‌ها دیر شده است.»

        فرمانده آمریکایی: از دستور غیرقانونی هسته‌ای ترامپ پیروی نمی‌کنم

        پس از آنکه ترامپ در سازمان ملل کره شمالی را به «نابودی تام و تمام» تهدید کرد، ناظران از احتمال افزایش تنش‌ها تا سطح یک رویارویی هسته‌ای ابراز نگرانی کردند.

        روزنامه «نیویورک‌تایمز» در گزارشی ادعا کرده است که آمریکا برای مقابله با شلیک هرگونه موشک کره شمالی به سوی این کشور در حال تقویت سیستم دفاعی و استقرار لایه‌های دفاعی بیشتر است.

        همزمان جان هایتن، رئیس ستاد فرماندهی استراتژیک آمریکا (استرتکام) شنبه گفت که از فرمان «غیرقانونی» احتمالی رئیس‌جمهوری این کشور برای استفاده از سلاح هسته‌ای پیروی نخواهد کرد.

        این ژنرال آمریکایی که مسئول نظارت بر زرادخانه هسته‌ای این کشور است، همزمان تأکید کرده است که ارتش آمریکا برای هر نوع واکنش نسبت به تهدیدهای کره شمالی آمادگی دارد.

        در همین زمینه

          این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

          آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

          .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

          توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

          نظر بدهید

          در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

          نظرها

          نظری وجود ندارد.