ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ابراز نگرانی درباره احتمال عبور راه‌آهن از منطقه بهرام گور

<p>مطرح شدن طرح عبور راه&zwnj;آهن از منطقه حفاظت شده &quot;بهرام گور&quot; باعث نگرانی طرفداران محيط زيست در ايران شده است.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>علی&zwnj;اکبر کاظمينی، دبير تشکل غيردولتی &quot;۱۳ فروردين&quot; ۱۸ مهر ۱۳۹۰ به خبرگزاری مهر گفت: &quot;(عبور راه&zwnj;آهن از منطقه بهرام گور) آرامش منطقه را بر هم زده و به دنبال آن باعث جدايی بين دو قسمت بهرام گور يا جزيره&zwnj;ای شدن آن می&zwnj;شود و با کوچک&zwnj;ترين عامل خارجی حيات وحش از بين می&zwnj;رود.&quot;</p> <p>وی افزود: &quot; بايد تمامی عمليات&zwnj;های راه&zwnj;سازی و همچنين معادنی که در اطراف اين منطقه حفاظت شده قرار دارند کنترل شود، زيرا هرگونه دست&zwnj;کاری در منطقه باعث می&zwnj;شود حيات گونه&zwnj;ها به خطر بيفتد.&quot;</p> <p>دبير موسسه ۱۳ فروردين گفت: &quot;در عمليات&zwnj;های راه&zwnj;سازی، ارگان مربوطه ابتدا عمليات خود را آغاز و پس از اينکه سرو صداها بلند شد عمليات را متوقف کرده و برای اخذ مجوز اقدام می&zwnj;کنند.&quot;</p> <p>اين راه&zwnj;آهن به کارخانه&zwnj;های فولاد نی&zwnj;ريز در استان فارس و سيرجان در استان کرمان مربوط است.<br /> به گفته کاظمينی احداث اين راه&zwnj;آهن &quot;فعلاً متوقف شده است.&quot;</p> <blockquote> <p>دبير موسسه ۱۳ فروردين: در عمليات&zwnj;های راه&zwnj;سازی، ارگان مربوطه ابتدا عمليات خود را آغاز و پس از اينکه سرو صداها بلند شد عمليات را متوقف کرده و برای اخذ مجوز اقدام می&zwnj;کنند</p> </blockquote> <p>منطقه حفاظت شده بهرام گور در شرق استان فارس و شمال شرقی شهرستان نی&zwnj;ريز قرار دارد. وسعت اين منطقه ۴۰ هزار و ۸۰۰ هکتار است.</p> <p>منطقه بهرام گور تنها منطقه&zwnj;ای در ايران است که زيستگاه گورخر ايرانی است و هم&zwnj;اکنون افزون بر ۳۰۰ گورخر ايرانی در اين منطقه وجود دارد.</p> <p>کاراکال، زاغ بور، هوبره و جبير از ديگر گونه&zwnj;هايی هستند که در منطقه بهرام گور وجود دارند.</p> <p>حسين&zwnj;علی ابراهيمی کارنامی، مديرکل محيط زيست استان فارس نيز به مهر گفت: &quot;اداره محيط زيست برای عبور راه&zwnj;آهن هيچ&zwnj;گونه مجوزی نداده و بررسی&zwnj;ها را نيز مشروط به اين کرده&zwnj;ايم که حتماً بايد بر اساس نظر کارشناسی محيط زيست اقدام کنند.&quot;</p> <p>اما مديرکل محيط زيست فارس عبور راه&zwnj;آهن را از بهرام گور منتفی ندانست و افزود: &quot;تاکنون مجريان طرح را به محيط زيست نداده&zwnj;اند؛ در صورتی که قرار است اين طرح به محيط زيست داده شود و ما آن را بررسی کنيم.&quot;</p> <p>&nbsp;</p>

مطرح شدن طرح عبور راه‌آهن از منطقه حفاظت شده "بهرام گور" باعث نگرانی طرفداران محيط زيست در ايران شده است.

علی‌اکبر کاظمينی، دبير تشکل غيردولتی "۱۳ فروردين" ۱۸ مهر ۱۳۹۰ به خبرگزاری مهر گفت: "(عبور راه‌آهن از منطقه بهرام گور) آرامش منطقه را بر هم زده و به دنبال آن باعث جدايی بين دو قسمت بهرام گور يا جزيره‌ای شدن آن می‌شود و با کوچک‌ترين عامل خارجی حيات وحش از بين می‌رود."

وی افزود: " بايد تمامی عمليات‌های راه‌سازی و همچنين معادنی که در اطراف اين منطقه حفاظت شده قرار دارند کنترل شود، زيرا هرگونه دست‌کاری در منطقه باعث می‌شود حيات گونه‌ها به خطر بيفتد."

دبير موسسه ۱۳ فروردين گفت: "در عمليات‌های راه‌سازی، ارگان مربوطه ابتدا عمليات خود را آغاز و پس از اينکه سرو صداها بلند شد عمليات را متوقف کرده و برای اخذ مجوز اقدام می‌کنند."

اين راه‌آهن به کارخانه‌های فولاد نی‌ريز در استان فارس و سيرجان در استان کرمان مربوط است.
به گفته کاظمينی احداث اين راه‌آهن "فعلاً متوقف شده است."

دبير موسسه ۱۳ فروردين: در عمليات‌های راه‌سازی، ارگان مربوطه ابتدا عمليات خود را آغاز و پس از اينکه سرو صداها بلند شد عمليات را متوقف کرده و برای اخذ مجوز اقدام می‌کنند

منطقه حفاظت شده بهرام گور در شرق استان فارس و شمال شرقی شهرستان نی‌ريز قرار دارد. وسعت اين منطقه ۴۰ هزار و ۸۰۰ هکتار است.

منطقه بهرام گور تنها منطقه‌ای در ايران است که زيستگاه گورخر ايرانی است و هم‌اکنون افزون بر ۳۰۰ گورخر ايرانی در اين منطقه وجود دارد.

کاراکال، زاغ بور، هوبره و جبير از ديگر گونه‌هايی هستند که در منطقه بهرام گور وجود دارند.

حسين‌علی ابراهيمی کارنامی، مديرکل محيط زيست استان فارس نيز به مهر گفت: "اداره محيط زيست برای عبور راه‌آهن هيچ‌گونه مجوزی نداده و بررسی‌ها را نيز مشروط به اين کرده‌ايم که حتماً بايد بر اساس نظر کارشناسی محيط زيست اقدام کنند."

اما مديرکل محيط زيست فارس عبور راه‌آهن را از بهرام گور منتفی ندانست و افزود: "تاکنون مجريان طرح را به محيط زيست نداده‌اند؛ در صورتی که قرار است اين طرح به محيط زيست داده شود و ما آن را بررسی کنيم."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.