ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی و بازنشستگان فولاد مقابل مجلس

کارگزاران بیمه کشاورزی خواستار تصویب طرح تعیین وضعیت استخدامی خود در مجلس‌اند و بازنشستگان فولاد خواستار پرداخت به موقع مطالبات خود و اجرای قانون همسان سازی.

صدها تن از کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی و بازنشستگان صنعت فولاد که از استان‌های مختلف به تهران آمده بودند، صبح روز دوشنبه ۲۹ آبان به منظور طرح مطالبات خود مقابل مجلس تجمع کردند. کارگزاران بیمه کشاورزی خواستار تصویب طرح تعیین وضعیت استخدامی خود در مجلس‌اند و بازنشستگان فولاد به تعویق مطالبات خود اعتراض دارند و خواهان اجرای قانون همسان سازی مستمری بازنشستگان هستند.

تجمع کارگزاران صندوق کشاورزی مقابل مجلس- ۲۹ آبان ۱۳۹۶

امنیت شغلی، خواست کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی

مجلس قرار است در روزهای آینده مصوبه کمیسیون اجتماعی درباره تعیین وضعیت استخدامی کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی را به رای بگذارد. صدها تن از کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی امروز مقابل مجلس اجتماع کردند تا بر ضرورت تصویب آن در جلسه علنی مجلس تاکید کنند.

اعتراضات کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی اما از آنجا آغاز شد که مدیران بانک کشاورزی با این استدلال که سرفصل کارمزد کارگزاری از ردیف بودجه سالانه این بانک حذف شده، اعلام کردند بانک از این پس نمی‌تواند کارمزد کارگزاران کشاورزی را پرداخت کند.

این تصمیم مدیران بانک کشاورزی با اساسنامه صندوق بیمه کشاورزی مصوب مجلس مغایر است و وضعیت شغلی حدود پنج هزار و ۸۰۰ کارگزار صندوق بیمه کشاورزی را در ابهام قرار داده است.

کارگزاران بارها تجمع اعتراضی برگزار کرده و خواستار تعیین وضعیت شغلی خود شده‌اند. آنها روز ۱۹ فروردین مقابل بانک کشاورزی و ۲۰ فروردین مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند و در تجمع خود مقابل مجلس از نمایندگان خواستند طرح تعیین تکلیف کارگزاران بیمه کشاورزی را برای پایان دادن به بلاتکلیفی شغلی آنان تصویب کنند.

روز دوم مهر دوباره صدها تن از کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی که برای تجمع و طرح مطالباتشان به تهران آمده بودند مقابل ساختمان مدیریت بانک کشاورزی و مجلس تجمع کردند.

در جریان تجمع دوم مهر کارگزاران، مسعود رضایی، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از تصویب طرح تعیین تکلیف کارگزاران در کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد. این طرح باید در جلسه علنی به رای گذاشته شود.

کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی بر ضرورت تصویب این طرح در مجلس تاکید کرده و گفته‌اند تا تحقق خواست خود به اعتراض ادامه خواهند داد.

تجمع بازنشستگان فولاد مقابل مجلس- ۲۹ آبان ۱۳۹۶

پرداخت مطالبات معوقه و همسان‌سازی مستمری، خواست بازنشستگان فولاد

بازنشستگان فولاد کشور نیز امروز برای چندمین بار از استان‌های مختلف به تهران آمده و مقابل مجلس تجمع کردند. آن‌ها پیش از این تجمعات مشابهی در اعتراض به تعویق چند ساله مطالبات‌شان و عدم اجرای قانون همسان‌سازی مستمری بازنشستگان برگزار کرده بودند.

در پی بروز مشکلات مالی در صندوق‌های بازنشستگی، مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد نیز با مشکل تعویق و عدم پرداخت مطالبات خود مواجه شدند.

برخی مطالبات بازنشستگان فولاد از سال ۹۱ تاکنون پرداخت نشده است. آن‌ها همچنین خواستار پرداخت به موقع مقرری بازنشستگی و هزینه‌های درمانی خود و نیز اجرای قانون همسان شدن مستمری بازنشستگان هستند که پنج سال قبل تصویب اما اجرا نشده است.

بازنشستگان فولاد روز پنج شهریور در حالی که هنوز مستمری مرداد ماه را دریافت نکرده بودند مقابل نهاد ریاست‌جمهوری تجمع کردند.

اکبر نوروزی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد کشور در پی این تجمع گفت رقم اختصاصی برای بازنشستگان در بودجه سال ۹۶ پاسخگو نیست و سازمان برنامه و بودجه همان مبلغ تعیین شده را نیز محقق نکرده است.

کارگزاران بیمه کشاورزی خواستار تصویب طرح تعیین وضعیت استخدامی خود در مجلس‌اند و بازنشستگان فولاد خواستار پرداخت به موقع مطالبات خود و اجرای قانون همسان سازی.

خبرهای کارگری زمانه را دنبال کنید: 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.