ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادگاه قانون اساسی عراق همه‌پرسی استقلال کردستان را غیرقانونی خواند

دو ماه پس از همه‌پرسی استقلال کردستان، دادگاه عالی قانون اساسی عراق، به‌عنوان عالی‌ترین مرجع قضایی این کشور این همه‌پرسی را به‌شکل رسمی غیرقانونی اعلام کرد.

دو ماه پس از همه‌پرسی استقلال کردستان، دادگاه عالی قانون اساسی عراق، به‌عنوان عالی‌ترین مرجع قضایی این کشور این همه‌پرسی را به‌شکل رسمی غیرقانونی اعلام کرد.

در همه‌پرسی استقلال کردستان، ۹۲ در صد از شرکت‌کنندگان به جدایی اقلیم کردستان از عراق رأی مثبت دادند ـ عکس از آرشیو

دادگاه عالی قانون اساسی عراق حکم خود را دوشنبه ۲۰ نوامبر / ۲۹ آبان صادر و نتایج همه‌پرسی را باطل کرد.

همه‌پرسی استقلال کردستان ۲۵ سپتامبر / ۳ مهر برگزار شد و ۹۲ در صد از شرکت‌کنندگان به جدایی اقلیم کردستان از عراق رأی مثبت دادند.

دادگاه عالی قانون اساسی عراق پیش از همه‌پرسی در روز ۱۸ سپتامبر / ۲۷  شهریور نیز حکم به توقف همه‌پرسی استقلال کردستان داده بود اما این همه‌پرسی برگزار شد.

شش روز قبل از آن نیز پارلمان عراق طرحی را به تصویب رساند که به موجب آن برگزاری همه‌پرسی استقلال در اقلیم کردستان غیرقانونی‌ شد.

دولت عراق روز دوشنبه پس از صدور حکم دادگاه عالی قانون اساسی عراق از این حکم استقبال کرد. دفتر نخست‌وزیری عراق در بیانیه‌ای ضمن تأیید حکم دادگاه از مردم خواست تا به قانون اساسی احترام بگذارند و اختلافات خود را در چارچوب قانون اساسی حل کنند.

دولت عراق پس از همه‌پرسی استقلال کردستان با نیروهای نظامی خود وارد عمل شد و مناطقی از شمال عراق، از جمله شهر کرکوک را از کنترل کردها خارج کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.