ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جبهه مشارکت: شرکت نکردن در انتخابات برای بيشتر مردم اصل شده است

<p>جبهه مشارکت از احزاب منتقد حکومت ايران می&zwnj;گويد &quot;شرکت نکردن در انتخابات برای اکثريت مردم اصل شده است.&quot;</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش تارنمای نوروز، جبهه مشارکت علت بی&zwnj;توجهی اکثريت مردم به انتخابات را &quot;کودتای سال ۱۳۸۸&quot; در ايران اعلام کرد.</p> <p><br /> مخالفان حکومت ايران از انتخابات رياست&zwnj;جمهوری سال ۱۳۸۸ که در نتيجه آن محمود احمدی&zwnj;نژاد به عنوان فرد پيروز معرفی شد، به عنوان &quot;کودتا&quot; نام می&zwnj;برند.</p> <p>به گفته مخالفان، حکومت با &quot;مهندسی آرا و دخالت نهادهای نظامی و امنيتی&quot; آرای ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، دو تن از کانديداهای مخالفان را که هم&zwnj;اکنون در حبس خانگی به&zwnj;سر می&zwnj;برند، ناديده گرفته و دست به &quot;تقلب&quot; زده است. حکومت ايران اما اين اتهامات را رد می&zwnj;کند.</p> <p>جبهه مشارکت در اين بيانيه، راه &quot;نجات&quot; ايران را از &quot;بحران&zwnj;های فراگير داخلی و خارجی&quot; برگزاری انتخابات آزاد اعلام کرده است.</p> <p>اين حزب اصلاح&zwnj;طلب از پيشنهادهای محمد خاتمی، رئيس&zwnj;جمهوری پيشين ايران برای انتخابات حمايت کرده است.</p> <p>محمد خاتمی چند روز پيش از &quot;آزادی زندانيان سياسی، رفع حصر ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، دخالت نکردن نهادهای امنيتی و نظامی و ناظران و مجريان در انتخابات&quot; به عنوان شرايط اصلاح&zwnj;طلبان برای شرکت در انتخابات نام برده بود.</p> <blockquote> <p>جبهه مشارکت &quot;بازنگری در سياست سرکوب، حبس و حصر&quot; را باعث ايجاد اميد و فراهم شدن فضای باز سياسی دانسته است</p> </blockquote> <p>خاتمی چندی پيش در ديدار با پدر و مادر زهرا رهنورد، همسر ميرحسين موسوی گفت آزادی زندانيان سياسی و رهبران مخالفان می&zwnj;تواند &laquo;گام مهمی در جهت تغيير فضای ناگوار کنونی به نفع نظام و مردم&raquo; به&zwnj;وجود آورد.</p> <p>به گفته وی آزادی زندانيان باعث &laquo;تلطيف فضا و اميد و رضايت مردم&raquo; خواهد شد.</p> <p>در حال حاضر صد&zwnj;ها تن از مخالفان دولت که اغلب آن&zwnj;ها در دو سال گذشته بازداشت شده&zwnj;اند، در شهر مختلف ايران زندانی هستند.</p> <p>جبهه مشارکت شرايط اعلام شده از سوی خاتمی را باعث &quot;گشوده شدن&quot; راهی پيش پای حاکميت برای &quot;اصلاح سياست&zwnj;ها، آشتی با ملت و گذشت مردم&quot; دانسته است.</p> <p>اين حزب منتقد حکومت ايران با اعلام &quot;نگرانی عميق&quot; از رفتار حکومت جمهوری اسلامی افزود: &quot;همه می&zwnj;دانند که سياست سرکوب و تبديل فضای سياسی به ميدان نظامی و امنيتی، سياستی شکست خورده است.&quot;</p> <p>در اين بيانيه ابراز اميدواری شده تا حکومت ايران &quot;تصميمات کارسازی&quot; برای عبور از &quot;بحران&zwnj;ها&quot; بگيرد.</p> <p>جبهه مشارکت &quot;بازنگری در سياست سرکوب، حبس و حصر&quot; را باعث ايجاد &quot;اميد&quot; و فراهم شدن &quot;فضای باز سياسی&quot; دانسته است.</p> <p>&nbsp;</p>

جبهه مشارکت از احزاب منتقد حکومت ايران می‌گويد "شرکت نکردن در انتخابات برای اکثريت مردم اصل شده است."

به گزارش تارنمای نوروز، جبهه مشارکت علت بی‌توجهی اکثريت مردم به انتخابات را "کودتای سال ۱۳۸۸" در ايران اعلام کرد.

مخالفان حکومت ايران از انتخابات رياست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ که در نتيجه آن محمود احمدی‌نژاد به عنوان فرد پيروز معرفی شد، به عنوان "کودتا" نام می‌برند.

به گفته مخالفان، حکومت با "مهندسی آرا و دخالت نهادهای نظامی و امنيتی" آرای ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، دو تن از کانديداهای مخالفان را که هم‌اکنون در حبس خانگی به‌سر می‌برند، ناديده گرفته و دست به "تقلب" زده است. حکومت ايران اما اين اتهامات را رد می‌کند.

جبهه مشارکت در اين بيانيه، راه "نجات" ايران را از "بحران‌های فراگير داخلی و خارجی" برگزاری انتخابات آزاد اعلام کرده است.

اين حزب اصلاح‌طلب از پيشنهادهای محمد خاتمی، رئيس‌جمهوری پيشين ايران برای انتخابات حمايت کرده است.

محمد خاتمی چند روز پيش از "آزادی زندانيان سياسی، رفع حصر ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، دخالت نکردن نهادهای امنيتی و نظامی و ناظران و مجريان در انتخابات" به عنوان شرايط اصلاح‌طلبان برای شرکت در انتخابات نام برده بود.

جبهه مشارکت "بازنگری در سياست سرکوب، حبس و حصر" را باعث ايجاد اميد و فراهم شدن فضای باز سياسی دانسته است

خاتمی چندی پيش در ديدار با پدر و مادر زهرا رهنورد، همسر ميرحسين موسوی گفت آزادی زندانيان سياسی و رهبران مخالفان می‌تواند «گام مهمی در جهت تغيير فضای ناگوار کنونی به نفع نظام و مردم» به‌وجود آورد.

به گفته وی آزادی زندانيان باعث «تلطيف فضا و اميد و رضايت مردم» خواهد شد.

در حال حاضر صد‌ها تن از مخالفان دولت که اغلب آن‌ها در دو سال گذشته بازداشت شده‌اند، در شهر مختلف ايران زندانی هستند.

جبهه مشارکت شرايط اعلام شده از سوی خاتمی را باعث "گشوده شدن" راهی پيش پای حاکميت برای "اصلاح سياست‌ها، آشتی با ملت و گذشت مردم" دانسته است.

اين حزب منتقد حکومت ايران با اعلام "نگرانی عميق" از رفتار حکومت جمهوری اسلامی افزود: "همه می‌دانند که سياست سرکوب و تبديل فضای سياسی به ميدان نظامی و امنيتی، سياستی شکست خورده است."

در اين بيانيه ابراز اميدواری شده تا حکومت ايران "تصميمات کارسازی" برای عبور از "بحران‌ها" بگيرد.

جبهه مشارکت "بازنگری در سياست سرکوب، حبس و حصر" را باعث ايجاد "اميد" و فراهم شدن "فضای باز سياسی" دانسته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    با سلام رژیم به هر حال در تکافو است تا به نحوی مردم را استحمار کند و به پای صندوق رای بیاورد. حتی اگر لازم باشد کروبی را از زندان بیرون خواهد اورد و از خاتمی خواهد خواست تا پادرمیانی کنند.

  • کاربر مهمان

    جبهه مشارکت عادت کرده افکار خودش رو به مردم منتسب کنه ما شرکت میکنیم