ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دیدار اسد و پوتین در سوچی: آغاز گفت‌وگوهای سیاسی در بحران سوریه

آخرین بار رهبران دو کشور همزمان با دخالت نظامی روسیه در جنگ داخلی سوریه با هم ملاقات کرده بودند. دومین دیدار آنان می‌بایست سرآغاز دوره‌ای تازه و تحول‌آفرین باشد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و بشار اسد، رئیس جمهوری عربی سوریه با یکدیگر در شهر سوچی دیدار و گفت‌وگو کردند و به این توافق دست یافتند که با به پایان رسیدن عملیات نظامی در بحران سوریه، می‌بایست راه‌حلی سیاسی برای پایان دادن به این بحران یافت.

۲۱ نوامبر ۲۰۱۷ سوچی: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و بشار اسد رئیس جمهوری عربی سوریه

کرملین سه‌شنبه ۲۱ نوامبر اعلام کرده که در هفته جاری سران کشورهای ترکیه و ایران نیز برای مشارکت در حل بحران سوریه و یافتن یک راه‌کار سیاسی برای آینده این کشور به روسیه سفر می‌کنند.

ولادیمیر پوتین اعلام کرده که قصد دارد درباره بحران سوریه با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و برخی سران کشورهای عربی و با امیر قطر نیز تلفنی گفت‌و گو و مشورت کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین به بشار اسد گفته است:

«تا پیروزی کامل بر تروریسم راهی طولانی در پیش داریم. با این‌حال تا آنجا که به همکاری چندجانبه ما در سوریه مرتبط است، این واقعیت دارد که عملیات نظامی در سوریه به پایان رسیده. گمان می‌کنم حالا طبعاً مهم‌ترین موضوع این است که برای پرسش‌ها و ابهامات سیاسی پاسخی بیابیم و من خوشوقتم که می‌بینم شما هم آماده‌اید با گروه‌هایی همکاری کنید که در پی یافتن راه‌های مسالمت‌آمیز [برای سوریه] اند.»

خبرگزاری رویترز گزارش داده که بشار اسد که در سوچی - استراحتگاه پوتین و محل برگزاری دور بعدی مذاکرات صلح- با کت و شلواری تیره مقابل رئیس جمهور روسیه نشسته بود، گفته است:

«در این مرحله، به ویژه بعد از پیروزی بر تروریست‌ها، ما هم علاقمندیم پروسه سیاسی در سوریه را آغاز کنیم و ما گمان می‌کنیم وضع سوریه از نظر سیاسی به گونه‌ای‌ست که می‌توان به پیشرفت‌هایی از نظر سیاسی دست یافت. ما به حمایت روسیه دلگرمیم که اجازه نمی‌دهد هر کسی در پروسه سیاسی دخالت کند.»

آخرین بار ولادیمیر پوتین و بشار اسد ۲۰ اکتبر ۲۰۱۵ در مسکو با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کرده بودند. در آن زمان روسیه عملیات نظامی در سوریه را تازه آغاز کرده بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • پرویز حاتمی

    جنایتکار چو جنایتکار ببیند، خوشش آید.