ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اتحاديه اروپا خواهان تعليق مجازات اعدام در ايران شد

<p>۲۷ عضو اتحاديه اروپا در نشستی در بروکسل پايتخت بلژيک از ايران خواستند تا مجازات اعدام را به حال تعليق در آورد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش ريانووستی، اتحاديه اروپا در اين نشست که روز دوشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۰ برگزار شد، هدف از تعليق مجازات اعدام را &quot;لغو کامل&quot; آن در ايران اعلام کرد.</p> <p>اما ايران نه تنها از لغو مجازات اعدام و قصاص استقبال نمی&zwnj;کند بلکه می&zwnj;گويد بر اساس آموزه&zwnj;های اسلامی &quot;در قصاص، زندگی وجود دارد.&quot;</p> <p>محمدجواد لاريجانی، دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه ايران خرداد ۱۳۹۰ گفت غربی&zwnj;ها با ايران بر سر قصاص مشکل دارند، در حالی&zwnj;که قصاص &quot;بسيار زيبا و مهم&quot; است.</p> <p>وی گفته بود: &quot;در قصاص حيات است و از قضات درخواست می&zwnj;کنيم که در احکامی که در مورد اعدام و قصاص صادر می&zwnj;کنند، تفسير آن را هم بنويسند و تلگرافی رأی ندهند؛ زيرا ما هزاران پرونده اعدام و قصاص را ترجمه کرده و به جهان ارائه می&zwnj;کنيم.&quot;</p> <blockquote> <p>ايران نه تنها از لغو مجازات اعدام و قصاص استقبال نمی&zwnj;کند بلکه می&zwnj;گويد بر اساس آموزه&zwnj;های اسلامی &quot;در قصاص، زندگی وجود دارد&quot;</p> </blockquote> <p>در قوانين ايران، قصاص در شمار يکی از احکام اسلامی محسوب شده است. در پرونده&zwnj;های قتل، متهمان با استناد به &quot;قصاص&quot; با طناب دار اعدام می&zwnj;شوند مگر آن&zwnj;که خانواده مقتول از قصاص طرف&zwnj;نظر کنند.</p> <p>ايران از جمله کشورهايی است که آمار اعدام در آن روند افزايشی دارد.</p> <p>قتل، فروش مواد مخدر، تجاوز، آدم&zwnj;ربايی و سرقت مسلحانه از جمله جرم&zwnj;هايی هستند که مجازات آن&zwnj;ها بر اساس قوانين ايران اعدام است.</p> <p>در يکی از تازه&zwnj;ترين احکام اعدام در ايران، چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۰ چهار متهم پرونده تجاوز گروهی به زنان در خمينی&zwnj;شهر اصفهان، در پارک بهشت اين شهر و در ملاءعام اعدام شدند.</p> <p>اعدام&zwnj;شدگان متهم شده بودند که خرداد&zwnj;ماه امسال در خمينی&zwnj;شهر استان اصفهان با ورود به يک باغ و حبس کردن مردان، به زنان و دختران آن&zwnj;ها تجاوز کرده&zwnj;اند.</p> <p>هم اکنون دو سوم کشورهای عضو سازمان ملل، يعنی ۱۳۰ کشور، حکم اعدام را کنار گذاشته&zwnj;اند، اما در ۶۲ کشور همچنان مجازات اعدام اجرا می&zwnj;شود که جمهوری اسلامی ايران يکی از اين کشور&zwnj;ها است.</p> <p>دو روز پيش &quot;کميته ضد اعدام و مجازات مرگ&quot; اعلام کرد از ابتدای سال ۱۳۹۰ تاکنون (تا روز دوشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۰) ۱۷۳ نفر در ايران اعدام شده&zwnj;اند.</p> <p>در اين گزارش از استان&zwnj;های کرمان، فارس، خوزستان و اصفهان به عنوان چهار استانی نام برده شده که در رتبه اول تا چهارم اعدام در ايران قرار دارند.</p> <p>&nbsp;</p>

۲۷ عضو اتحاديه اروپا در نشستی در بروکسل پايتخت بلژيک از ايران خواستند تا مجازات اعدام را به حال تعليق در آورد.

به گزارش ريانووستی، اتحاديه اروپا در اين نشست که روز دوشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۰ برگزار شد، هدف از تعليق مجازات اعدام را "لغو کامل" آن در ايران اعلام کرد.

اما ايران نه تنها از لغو مجازات اعدام و قصاص استقبال نمی‌کند بلکه می‌گويد بر اساس آموزه‌های اسلامی "در قصاص، زندگی وجود دارد."

محمدجواد لاريجانی، دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه ايران خرداد ۱۳۹۰ گفت غربی‌ها با ايران بر سر قصاص مشکل دارند، در حالی‌که قصاص "بسيار زيبا و مهم" است.

وی گفته بود: "در قصاص حيات است و از قضات درخواست می‌کنيم که در احکامی که در مورد اعدام و قصاص صادر می‌کنند، تفسير آن را هم بنويسند و تلگرافی رأی ندهند؛ زيرا ما هزاران پرونده اعدام و قصاص را ترجمه کرده و به جهان ارائه می‌کنيم."

ايران نه تنها از لغو مجازات اعدام و قصاص استقبال نمی‌کند بلکه می‌گويد بر اساس آموزه‌های اسلامی "در قصاص، زندگی وجود دارد"

در قوانين ايران، قصاص در شمار يکی از احکام اسلامی محسوب شده است. در پرونده‌های قتل، متهمان با استناد به "قصاص" با طناب دار اعدام می‌شوند مگر آن‌که خانواده مقتول از قصاص طرف‌نظر کنند.

ايران از جمله کشورهايی است که آمار اعدام در آن روند افزايشی دارد.

قتل، فروش مواد مخدر، تجاوز، آدم‌ربايی و سرقت مسلحانه از جمله جرم‌هايی هستند که مجازات آن‌ها بر اساس قوانين ايران اعدام است.

در يکی از تازه‌ترين احکام اعدام در ايران، چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۰ چهار متهم پرونده تجاوز گروهی به زنان در خمينی‌شهر اصفهان، در پارک بهشت اين شهر و در ملاءعام اعدام شدند.

اعدام‌شدگان متهم شده بودند که خرداد‌ماه امسال در خمينی‌شهر استان اصفهان با ورود به يک باغ و حبس کردن مردان، به زنان و دختران آن‌ها تجاوز کرده‌اند.

هم اکنون دو سوم کشورهای عضو سازمان ملل، يعنی ۱۳۰ کشور، حکم اعدام را کنار گذاشته‌اند، اما در ۶۲ کشور همچنان مجازات اعدام اجرا می‌شود که جمهوری اسلامی ايران يکی از اين کشور‌ها است.

دو روز پيش "کميته ضد اعدام و مجازات مرگ" اعلام کرد از ابتدای سال ۱۳۹۰ تاکنون (تا روز دوشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۰) ۱۷۳ نفر در ايران اعدام شده‌اند.

در اين گزارش از استان‌های کرمان، فارس، خوزستان و اصفهان به عنوان چهار استانی نام برده شده که در رتبه اول تا چهارم اعدام در ايران قرار دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.