ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«دستمزد کارگران خباز با گرانی نان تغییری نمی‌کند»

از امروز، چهارشنبه یکم آذر نان در ایران گران شد، اما رئیس انجمن صنفی کارگران خباز می‌گوید: «تجربه‌های پیشین نشان می‌دهد که افزایش قیمت نان تأثیری در افزایش مزد کارگران نداشته است.»

از امروز، چهارشنبه یکم آذر نان در ایران گران شد، اما رئیس انجمن صنفی کارگران خباز می‌گوید: «تجربه‌های پیشین نشان می‌دهد که افزایش قیمت نان تأثیری در افزایش مزد کارگران نداشته است.»

عکس از آرشیو

علی یزدانی، رئیس انجمن صنفی کارگران خباز ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری کار (ایلنا)، ضمن بیان این موضوع، نگرانی خود را نسبت به افزایش تورم در پی افزایش قیمت نان اعلام کرد.

یزدانی گفت: «افزایش قیمت نان روی سایر اقلام نیز تأثیر می‌گذارد چنان‌چه وقتی از دو ماه پیش گمانه‌زنی درباره افزایش قیمت نان بالا گرفت قیمت برخی از کالاهای دیگر نیز افزایش یافت.»

اتحادیه نانوایان ایران چندی پیش در نامه‌ای به ستاد تنظیم بازار خواستار افزایش قیمت نان شده بود و ستاد تنظیم بازار نیز قیمت انواع نان را از روز یکم آذرماه ۱۵ درصد گران کرد.

رئیس انجمن صنفی کارگران خباز افزود: «افزایش قیمت نان پس از سه سال ثابت نگه داشتن نباید به گونه‌ای در نیمه دوم سال انجام شود که سفره‌های کوچک کارگران و افراد کم درآمد جامعه را کوچک‌تر کند.»

علی یزدانی همچنین افزایش قیمت نان را بی‌ارتباط با افزایش کیفیت نان دانست و گفت از هم‌اکنون کارگاه‌های خبازی برای کاستن از هزینه‌های خود به ناچار کیفیت نانی که به دست مردم می‌رسانند را پایین‌تر می‌آورند.

بر اساس آمار‌ها مصرف سرانه نان در نقاط مختلف ایران بین ۱۳۵ تا ۵۰۰ گرم در روز و حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلوگرم در سال است. طبقات کم درآمد شهری و روستایی بیش از ۸۰ درصد از غذای مورد نیاز خود را از طریق نان تأمین می‌کنند.

براساس اعلام منابع دولتی سرانه مصرف نان در ایران شش برابر میانگین جهانی است. میزان مصرف سالانه نان در ایران هم نزدیک به ۱۵ میلیارد تن گزارش شده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کوین

    به قول آن ملکهء فرانسه ، مردم نان ندارند بخورند ؟ اینکه مشکلی نیست . به جایش شیرینی بخورند .