ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازگویی قتل‌های سیاسی زنجیره‌ای ۱۳۷۷

جمشید گلمکانی: نوزده سال از قتل‌های سیاسی زنجیره‌ای پاییز ۱۳۷۷ می‌گذرد. با پرستو، چند روز قبل از سفرش به ایران برای مراسم سالگرد ترور پدر و مادرش به گفت‌و‌گو نشستم. پرستو بخشی از چگونگی رسیدگی به دادرسی محاکمه قاتلان را که از ماموران سابقه‌دار وزارت اطلاعات بودند را بازگویی کرد.

جمشید گلمکانی:

پرستو فروهر را اولین بار ماه دی ۱۳۷۷در آلمان – محل زندگی‌اش – دیدم. آشفته بود، ولی مصمم. از مراسم خاکسپاری پدر و مادرش (پروانه و داریوش) که اول آذر در خانه‌شان وحشیانه با ضربه‌های چاقوی ماموران وزارت اطلاعات و امنیت به قتل رسیده بودند از ایران برگشته بود.

آگهی برگزاری مراسم امسال در روزنامه اطلاعات
آگهی برگزاری مراسم امسال در روزنامه اطلاعات

جلوی دوربین فیلمبرداری‌ام از زخمهای عمیقش حرف زد. در همین فاصله محمد مختاری و محمد جعفر پوینده، از اعضای کانون نویسندگان نیز به دست ماموران وزارت اطلاعات و امنیت کشته شدند. سه سال تلاش‌های پرستو و خانواده‌های مختاری و پوینده را برای شناسایی دستوردهندگان قتل‌ها فیلم گرفتم. حاصلش فیلم مستند یک ساعته شد که چند پخش‌های تلویزیونی داشت. از آن پس با پرستو مدام در تماسم.

نوزده سال از قتل‌های سیاسی زنجیره‌ای پاییز ۱۳۷۷می‌گذرد. با پرستو، چند روز قبل از سفرش به ایران برای مراسم سالگرد ترور پدر و مادرش به گفت‌و‌گو نشستم. پرستو بخشی از چگونگی رسیدگی به دادرسی محاکمه قاتلان را که از ماموران سابقه‌دار وزارت اطلاعات بودند را بازگویی کرد.

برای پرستو فروهر و نزدیکان دیگر قربانیان قتل‌های زنجیره‌ای. دادخواهی ادامه دارد:

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.