ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حافظ محمد سعید، بنیانگذار بزرگ‌ترین سازمان جهادی غرب آسیا آزاد شد

بنیانگذار سازمان لشکر طیبه و عامل حملات بمبئی در سال ۲۰۰۸ اعلام کرده که حکم دادگاه نمایانگر استقلال محاکم قضایی پاکستان است. آمریکا و هند خشمگین‌اند.

دادگاهی در پاکستان به آزادی حافظ محمد سعید، بنیانگذار سازمان لشکر طیبه یکی از بزرگ‌ترین و فعال‌ترین سازمان‌های جهادی در جنوب آسیا حکم داد. حافظ محمد سعید به اتهام مشارکت در حملات نوامبر ۲۰۰۸ به بمبئی محکوم و زندانی شده بود. در این حادثه که در سال ۲۰۰۸ اتفاق افتاد دست‌کم ۱۶۶ نفر کشته شدند.

حافظ محمد سعید در جمع هوادارانش مقابل دادگاهی در لاهور

حافظ محمد سعید در ژانویه سال جاری از زندان آزاد شد و تحت حصر خانگی قرار گرفت. هند و ایالات متحده آمریکا از تصمیم دادگاه پاکستان خشمگین‌اند.

حافظ محمد سعید، بنیانگذار بزرگ‌ترین سازمان جهادی غرب آسیا پنجشنبه ۲۳ نوامبر رسماً آزاد می‌شود. او در یک پیام ویدیویی از محاکم قضایی پاکستان سپاسگزاری کرده و گفته است که آزادی او نمایانگر استقلال محاکم قضایی پاکستان از سیاست‌های قدرت‌های جهانی‌ست.

مقامات دولتی در استان پنجاب از دادگاه خواسته بودند حصر خانگی حافظ محمد سعید را به مدت ۶۰ روز تمدید کند. اما دادگاه این درخواست را نپذیرفت.

حافظ  محمد سعید بارها مشارکت در جملات نوامبر ۲۰۰۸ در بمبئی را رد کرده است.

در حملات نوامبر ۲۰۰۸ دست‌کم ۱۰ منطقه بمبئی از جمله پایانه چاتراپاتی شیواجی، هتل‌های مجلل نظیر هتل تاریخی تاج محل و هتل پنج ستاره اوبروی، یک بیمارستان، یک مرکز یهودیان متعلق به سازمان خبد، یک سینما، یک بار و اداره پلیس و چند مرکز اداری-تجاری دیگرمورد حمله قزار گرفتند.

نیویورک تایمز نوشته است این احتمال وجود دارد که حافظ محمد سعید در سیاست پاکستان نقش فعال‌تری ایفا کند، آن هم در شرایطی که دولت ترامپ پاکستان را متهم کرده که به «پناهگاه امنی برای تروریست‌ها» تبدیل شده است.

ایالات متحده آمریکا برای دستگیری حافظ محمد سعید ۱۰ میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود.

هندوستان، دولت پاکستان را به حمایت از سازمان امیر لشکر طیبه متهم کرده است. دولت پاکستان اما این اتهامات را رد کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.