ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فاطمه کروبی: یک بار هم شده درباره حصر شفاف صحبت کنید

فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی از مسئولان حکومتی خواست تا درباره حصر خانگی سه تن از رهبران جنبش سبز شفاف سخن بگویند. او گفت در این زمینه «هیچ اتفاقی نیفتاده است».

فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی از مسئولان حکومتی خواست تا درباره حصر خانگی سه تن از رهبران جنبش سبز شفاف سخن بگویند. او گفت در این زمینه «هیچ اتفاقی نیفتاده است».

فاطمه کروبی: در مورد حصر هیچ اتفاقی نیفتاده است.

فاطمه کروبی پنج‌شنبه ۲ آذر در کنگره انجمن مدرسین دانشگاه‌ها، با اشاره به گذشتن حدود سه هزار روز از حصر خانگی مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، حصر را «کاملاً غیرقانونی» خواند و گفت: «حصر نه عقلانی است و نه انسانی».

فاطمه کروبی گفت: « شورای امنیت ملی کشورمان با چه مجوزی چنین تصمیماتی را اتخاذ می‌کند. من از بزرگان و مسئولان می‌خواهم بک بار هم شده شفاف درباره حصر توضیح دهند؛ چراکه حاشیه رفتن درست نیست.»

موسوی، رهنورد و کروبی از ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ در حصر خانگی هستند اما تاکنون در هیچ دادگاهی محاکمه نشده و محکومیتی دریافت نکرده‌اند.

علی شمخانی، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در شورای عالی امنیت ملی ۹ آبان در نمایشگاه مطبوعات گفته بود که واژه حصر واژه درستی نیست و کروبی و رهنورد و موسوی در حصر نیستند. او افزوده بود که «آن‌ها هر کسی را که اراده کنند می‌توانند ببینند.»

فرزندان کروبی، موسوی و رهنورد این سخنان شمخانی را مورد انتقاد قرار دادند.

فاطمه کروبی افزود: «تا کی می‌خواهند از تریبون‌های رسمی و ملی هرچه می‌خواهند بگویند؟ یک لحظه فرصت به آن‌ها داده نشد از خود دفاع کنند. آقایان به دنبال فرسایشی شدن شرایط آن‌ها هستند که همین شده است.»

او گفت فرزندان حصرشدگان می‌توانند به دیدار والدین خود بروند، دو نفر با مهدی کروبی دیدار کرده‌اند و مأموران نیز از خانه همسرش رفته‌‌اند اما «هیچ اتفاقی نیفتاده است».

حسن روحانی در سخنرانی‌های پیش از انتخابات خود به آزادی زندانیان سیاسی از جمله رفع حصر موسوی، رهنورد و کروبی وعده داده بود. این وعده‌ها از سال ۱۳۹۲ تکرار شده اما هیچ‌گاه عملی نشده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.